HP Compaq nx6125 wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02 12:30
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van een HP Compaq NX6125 laptop, met een broadcom BCM4318 wifi chipset.

Sinds een paar dagen is het ontvangst van mijn draadloze netwerkkaart drastisch afgenomen. In 1e instantie dacht ik aan een driverprobleem, maar ook dat mocht niet baten.
Wel is mij opgevallen dat, als ik naast mijn accesspoint zit, ik het accesspoint zie, en kan inloggen.
Zodra ik mij ook maar een paar meter verwijder van het accesspoint, zie ik hem niet meer, en wordt de verbinding verbroken.
Mijn huisgenoten hebben wel normaal internet, en via mijn GSM kan ik ook overal op het draadloze lan komen, dus de accesspoint is het probleem niet.
Ik vermoed dat de antenne van de wifi-chipset problemen heeft.

Ik heb getest onder Windows XP, en Ubuntu 7.10, beiden hetzelfde probleem.

Nu is mijn vraag, is hier iets aan te doen? Of is het onbegonnen werk? Kan het wezen dat "gewoon" het stekkertje los zit van de antenne, of zou er een groter probleem zijn?

let wel, ik neem aan dat het de antenne is, ik kan er dus naast zitten!

Alvast hartelijk bedankt!

Reneger.

[ Voor 3% gewijzigd door Reneger op 04-01-2008 11:45 ]

• Reneger
*bump*

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Het lijkt idd of er een stekkertje los zit. Ditzou je kunnen controleren, aan de onderzijde van de laptop zit in het midden een klepje met daaronder de wireless module met 2 kabels eraan (bluetooth en WiFi).

• Reneger
Enige klepjes die ik heb zijn van de HDD, voorin, en van het geheugen, in het midden.