Blokkerige (non-HD) TV en Streams op TFT

Pagina: 1
Acties:

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 10:36
Beste tweakers,

Ik zat met een vraagje. Laatst was ik bij een vriend, die zijn nieuwe Mac Pro showde (C2D T7300, 2GB, HD2400 XT, Mac OS X 10.5 en XP Pro SP2 in bootcamp + parallels desktop).
Allemaal mooi vormgegeven natuurlijk, en een ingebouwd 20" breedbeeld TFT scherm (op 1680 x 1050 native). Bij het vertonen van HD films en trailers zag het er allemaal prachtig uit, maar bij een stream van Uitzendinggemist (ja, op hoge kwaliteit) waren bij fullscreen de pixels te tellen (ca 5mm per pixel).
Bij avi's (geripte dvd's in xvid) zag het er iets beter uit, maar nog steeds tien maal slechter dan op mijn ouwe 19" CRT @ 1600 x 1200. Ook fullscreen streams zien er daar (relatief) perfect uit.

Nu ben ik van plan om over +/- half jaar een nieuw systeem aan te schaffen, incl. breedbeeld TFT e.d. En ik hou de optie open om er een behoorlijke TV kaart in te zetten en hem als media centre te gebruiken. Maar is het nou zo dat alle video's die op niet-native resolutie worden aangeleverd, er dan zo belachelijk slecht uit zien (denk aan analoge/digitale TV en streams, btw. zijn de online streams van ned123 gelijk aan de datastream die je digitale decoder 'live' doorkrijgt van de kabelexploitant?) Of is dat een bug in Mac OS X/Parallels XP/Iets anders?

Alvast bedankt!