Toon posts:

POP 3 outlook naar Exchange server

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zit met de volgende vraag:

Op het bedrijf bij ons hebben wij voorheen altijd mail clients gebruikt met pop3. Gewoon allemaal in microsoft outlook 2003.

Nu is er een exchange server toegevoegd aan onze server waar nu de mail doorheen gaat. Werkt allemaal prima! Maar, er zijn nog een aantal postvakken van belangrijke mensen die eigenlijk bewaard moeten blijven.

Dus de mail die al opgehaald is op de clients zelf moeten eigelijk geëxporteerd kunnen worden en op de exchange server bij hun postvak erbij geplaatst kunnen worden. Is dit mogelijk? Zo ja iemand tips / links over hoe?

Ik heb het niet kunnen vinden.

Alvast bedankt,

Mitch

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
PST file maken en importeren op het Exchange profiel?

Wilde altijd al iets over computers weten

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:15
Mail exporteren naar een pst-bestand om vervolgens weer te importeren in Exchange?

AULXJMHR

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je gewoon een nieuw account in Outlook toevoegt met de Exchange server, kunnen ze gewoon al hun al binnengehaalde mail naar de Exchange inbox 'slepen'. :)

Werkt niet, zie onder. Gebruik import van .pst bestanden.

[ Voor 20% gewijzigd door Cloud op 04-01-2008 11:33 . Reden: werkt niet :( ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• SirDarkAngel
Hoe wil je dat doen? POP3 mailbox onder het Exchange profiel? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt. Want naar mijn weten is dit nog steeds of het 1 of het ander?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah ik zie dat ik inderdaad wat onvolledig was. Was even vergeten dat standaard pop3 accounts en exchange accounts alles in hetzelfde gegevensbestand (postbus) gooien :)

Maar bij het beheer van je accounts, kun je instellen wáár welk account zijn bestanden moet opslaan, in welk gegevensbestand zogezegd. Je zult voor het toe te voegen exchange account daarom een Nieuw gegevensbestand moeten aanmaken (nieuwe postbus). Deze verschijnt dan gewoon in je lijst met mappen als een nieuwe structuur. Daarna kun je vanuit je oude inbox de pop3 mails naar je nieuwe structuur's inbox slepen.

Werkt toch helaas niet. Gebruik import van .pst :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cloud op 04-01-2008 11:34 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• SirDarkAngel
wolkje schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:40:
Maar bij het beheer van je accounts, kun je instellen wáár welk account zijn bestanden moet opslaan, in welk gegevensbestand zogezegd. Je zult voor het toe te voegen exchange account daarom een Nieuw gegevensbestand moeten aanmaken (nieuwe postbus).
Vind de uitleg hier "gevaarlijk" worden. Op het moment dat je deze procedure gaat volgen (of ik vat hem totaal verkeerd op, mijn excuses is dit geval) ga je eigenlijk een gegevenbestand (=pst) maken voor je Exchange account.

Hierdoor wordt alle nieuwe mail vanuit Exchange in het PST bestand gezet, waardoor de mail niet meer zal worden bewaard op de server. Denk niet dat de TS dit wil.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je mail staat natuurlijk wel op de server, maar Outlook cached het wel natuurlijk, anders zou het geheel wel baggertraag worden. :) Dit cachen is uit te zetten, maar je kunt niet een Exchange account gebruiken die alleen lokaal op wordt geslagen. Het gevaar wat je noemt is er niet.

Maar toch kan het helaas niet. Niet om de reden die jij noemt, maar blijkbaar worden Exchange accounts niet in een .pst bestand opgeslagen, maar in een .ost bestand. Deze is wel van locatie te veranderen, maar je kunt dus geen nieuw bestand aanmaken om in te gaan werken.

Schrap mijn methode maar en gebruik de Import :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 04-01-2008 11:34 ]

• SirDarkAngel
wolkje schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:26:
Je mail staat natuurlijk wel op de server, maar Outlook cached het wel natuurlijk, anders zou het geheel wel baggertraag worden. :) Dit cachen is uit te zetten, maar je kunt niet een Exchange account gebruiken die alleen lokaal op wordt geslagen. Het gevaar wat je noemt is er niet.
Kan het niet laten nog 1 keer een post te doen, ook al gaat dit naar het randje van off-topic, maar:

Als je in onderstaande eigenschappen een nieuw gegevensbestand (pst) maakt, en deze selecteerd (dit is hoe ik je eerste handleiding had opgevat) wordt alle mail wel degelijk alleen lokaal opgeslagen en van de server getrokken.

Afbeeldingslocatie: http://www.upload-images.net/imagen/db4807303a.jpg

Helaas mee moeten maken van mensen die deze instelling hadden geweizigd en er pas last van kregen toen pc niet lekker meer werkte en ze een nieuwe kregen en alle mail vanaf een bepaalde datum kwijt waren.

Maarja, TS heeft zijn antwoord, dat is het belangrijkste :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oke zou kunnen! Dat betekent wel dat de handleiding van Outlook 2003 daar best wel onduidelijk over is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EFn4s4TKLh1PECgbSFTVfp4M/thumb.png
Ah het staat wel genoemd, maar je moet wel érg goed lezen wil je de effecten begrijpen. Daarnaast is het vrij verneukeratief dat in je account overzicht
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mH275CiTyTKGRydfn0CwQWZR/thumb.png
het lijkt of de keuze van je .pst bestand triviaal is. Het lijkt zelfs alsof je eventuele Exchange account zijn bestanden daar sowieso in opslaat. Je zou dus denken dat als je dat bestand verandert, de werking van je Exchange account niet plotseling (zo enorm) veranderd. Het zou netter zijn als de Gegevensbestanden pulldown uitgeschakeld wordt zodra je een Exchange account kiest. En dat de eventuele opslag bij de Eigenschappen van het account geregeld kan worden.

Maar, my bad, I stand corrected :) Echter dankzij deze onduidelijkheden zat ik dus al op het verkeerde spoor!

Pagina: 1