[XP] Context menu explorer werkt niet meer zoals t hoort*

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 17:47
Ik heb een virus gehad, namelijk Vondo en/of Trojan.Dropper. Nu heb ik deze met veel pijn en moeite weg kunnen krijgen (geloof ik). Maar als ik nu met mijn rechtermuisknop op een map klik, dan wordt de Windows Installer gestart. Die kan ik wel cancellen, en dan gaat ook het gewone context menu open. Maar dit is natuurlijk nogal vaag en lastig.
Iemand enig idee waar ik kan zoeken in bijv. het register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
We stellen het hier op prijs als je in ieder geval een aantal dingen in je startpost goed aanpakt.
Die zaken zijn onder andere vermeld in Windows Clients - Policy .

Je vertelt niet om welke Windows versie het gaat, en evenmin zie ik terug komen waar je zelf al naar gekeken hebt om de veroorzaker te achterhalen.

Natuurlijk zou je ook kunnen bedenken dat er blijkbaar iets geinstalleerd staat wat zichzelf wenst te repareren, waardoor de Installer aangeroepen wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Tijdstip van posten was niet mijn helderste moment meer. Maar het gaat om Windows XP, en tuurlijk kan ik bedenken dat iets gerepareerd wil worden...maar het gaat erom dat er niks stuks op het eerste gezicht, maar vooral dat die installer getriggerd wordt door de rechter muisknop in explorer op een map of bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 22:29

Jake Bullet

Wise Scripter

In de eventlog kan je precies zien waarop de windows installer getriggerd wordt.
Onder application vind je iets als

Detection of product '{1538F96C-C562-4B5C-ABC8-EE01437BE57F}', feature 'Complete', component '{6B43070C-86EE-4A68-8213-A9D4500FE816}' failed. The resource 'C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE' does not exist.

En gewoon windows installer laten uitratelen is helemaal niet erg. Tenzij er foutmeldingen optreden natuurlijk. Als de volgende keer weer de installer voorbijkomt, dan moet je het keypath van het bewuste component leegmaken in je register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Probleem is meer dat de installer niet aan zijn einde komt en steeds opnieuw begint. Maar uiteindelijk wat met msizap weggehaalt en opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik er geen last meer van.