Toon posts:

Wat is sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is sneller, een "Core 2 Duo E6850 @ 3,0ghz" of een "Core 2 Quad Q6600 @ 2,4ghz"?
Met in het achterhoofd dat ik een gamer ben, en ik eventueel wel wil overclocken!

Zat op TomsHardware, maar de ene keer is de Core2Duo een stuk sneller.
Vooral met games, qua echte CPU-based dingen zijn ze even snel.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 01:40 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als je verder had gezocht had je ook gezien dat quadcores relatief goed overklokken maar dualcores vaak beter. Hangt er puur vanaf waar je het voor wilt gebruiken, maar als je zoveel hebt gelezen als dat je zegt kan je prima een eigen conclusie trekken :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar voor de duo gaan? ;)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja als je wil overclocken wel.
Sowieso zijn games niet voor 4 threads gemaakt normaliter dus staan 2 van je 4 cores uit hun neus te bikken.
Ik heb zelf ook een quad bak (2x2 opteron) en dat werkt gewoon niet met games. Ik ben ook geen gamer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Verwijderd

Kijk of de programma's die jij vaak gebruikt 1, 2 of meerdere cores gebruiken.
Als ze niet echt meerdere cores ondersteunen zou ik liever gewoon 2 snellere cores nemen dan 4 slomere.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 08:20

ThunderNet

Flits!

Boudewijn schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 02:03:
Ja als je wil overclocken wel.
Sowieso zijn games niet voor 4 threads gemaakt normaliter dus staan 2 van je 4 cores uit hun neus te bikken.
Ik heb zelf ook een quad bak (2x2 opteron) en dat werkt gewoon niet met games. Ik ben ook geen gamer.
Hangt heeeeel erg van de game af :) TDU doet het prima over 4 cores...
Zelf zou ik voor quadcore gaan :) komen toch steeds meer games die ondersteunen. En Die Q6600 moet je toch echt wel zonder problemen op de 3Ghz kunnen krijgen... :) En ik zou liever 4x 3Ghz hebben dan 2x 3,6Ghz bijvoorbeeld.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42
Dit is zo vreselijk afhankelijk van wat je er mee doet. Je gaf zelf al aan dat de ene keer cpu A sneller is dan B. Wel, dat klopt ook precies. Je moet dus voor jezelf uitmaken of een Quad zinvol is met jouw software gebruik. Niemand die je kan vertellen welke je moet nemen, dat zul je toch echt zelf moeten doen. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.