Zalman Reserator in Mozart VC4000SNS behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 23:32
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: Is het mogelijk om een Zalman Reserator v1/v2/plus in te bouwen in een Thermaltake Mozart VC4000SNS behuizing? Wat een lage kast is, dus zou mij kunnen voorstellen dat de bochten met de slangen niet te maken zijn.

Die reserator schijnt zo goed als onhoorbaar te zijn en dat zou voor mijn media center natuurlijk perfect zijn, heb dan minder fans nodig in de behuizing.

Gaat totaal niet om de prestaties zolang die de E8400 maar op een temperatuur houd die acceptabel is.

Dus iemand ervaring met Reserators en Mozart kasten?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

wat je wilt is niet praktisch haalbaar. (in elk geval als je je computer heel wilt houden)

de reserator is een lange buis zonder ventilatie. de koeling werkt volgens hetzelfde principie als de radiator onder je raam. als je die in gaat pakken in een kast kan hij zijn warmte niet meer kwijt en word ie alleen maar warmer.

kijk eens naar dit type

die radiator kan je tegen de buitenkant van de kast vastmaken. dan heb je nog steeds koeling en geen aparte toren naast de computer staan. (stuk mobieler) moet je dat koelblok dus niet strak tegen de kast zetten, er moet nog steeds "verse" lucht makkelijk bijkomen.

even uit ervaring: een black ice extreme (1x 12cm) is uitstekend in staat om alleen een cpu koel te houden met alleen een 12cm fan erop die op 5 of 7 volt draait, en ik garandeer je dat je dat niet hoort totdat je er met je oor in de bladen zit ;)

[ Voor 23% gewijzigd door flippy op 04-01-2008 01:52 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Operations
flippy.nl schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:45:
wat je wilt is niet praktisch haalbaar. (in elk geval als je je computer heel wilt houden)

de reserator is een lange buis zonder ventilatie. de koeling werkt volgens hetzelfde principie als de radiator onder je raam. als je die in gaat pakken in een kast kan hij zijn warmte niet meer kwijt en word ie alleen maar warmer.

kijk eens naar dit type

die radiator kan je tegen de buitenkant van de kast vastmaken. dan heb je nog steeds koeling en geen aparte toren naast de computer staan. (stuk mobieler) moet je dat koelblok dus niet strak tegen de kast zetten, er moet nog steeds "verse" lucht makkelijk bijkomen.

even uit ervaring: een black ice extreme (1x 12cm) is uitstekend in staat om alleen een cpu koel te houden met alleen een 12cm fan erop die op 5 of 7 volt draait, en ik garandeer je dat je dat niet hoort totdat je er met je oor in de bladen zit ;)
Reserator hoeft natuurlijk niet in de behuizing :) En zal is kijken naar je link, maar rads buiten de kast wordt het ook niet. ding komt midden op het dresseur dus in het zicht.

EDIT: Dat ding is nog best mooi is ook in de kleur van de behuizing, maar dan blijf ik zitten met of ik die slangen en dan dus een pomp en reservoir in de kast krijg. En dat zie ik eerlijk gezegd niet passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 04-01-2008 02:00 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• flippy
  • Niet online

flippy

Operations schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:59:
Dat ding is nog best mooi is ook in de kleur van de behuizing, maar dan blijf ik zitten met of ik die slangen en dan dus een pomp en reservoir in de kast krijg. En dat zie ik eerlijk gezegd niet passen.
pomp + resevoir in 1
, ding is iets groter dan een doosje floppy's.

80mm radiator, die kan je bij de inlaat kwijt (wel naar buiten laten blazen, anders blass je alsnog hete lucht de kast in ;) )

als ik het in deze foto's zie kan je uitstekend de voorste inlaat gebruiken als "uitlaat" voor de 80mm radiator, wel een fatsoenlijke fan kopen!

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Operations
flippy.nl schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 02:15:
[...]

pomp + resevoir in 1
, ding is iets groter dan een doosje floppy's.

80mm radiator, die kan je bij de inlaat kwijt (wel naar buiten laten blazen, anders blass je alsnog hete lucht de kast in ;) )

als ik het in deze foto's zie kan je uitstekend de voorste inlaat gebruiken als "uitlaat" voor de 80mm radiator, wel een fatsoenlijke fan kopen!
Dan zit ik als nog met die fan ;) Het is zo ik hoef niet perse waterkoeling in dat media center, maar als het daarmee stiller wordt is het natuurlijk wel okee. Maar met die 80mm fan zal dat wel niet lukken, vandaar dat ik op dat reserator ding uitkwam omdat die erg stil zou zijn.

En die eheim pomp is idd klein maar volgens mij nog niet klein genoeg omdat allemaal een beetje fatsoenlijk kwijt te kunnen in die kast. Zo groot is die niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 04-01-2008 11:23 ]

• flippy
  • Niet online

flippy

probeer eens van het idee af te stappen dat fan's lawaai maken, die standaard troep zal je echt wel horen, maar als je de bestaande nou vervangt door een fatsoenlijk merk en type en die dan ook nog eens gaat draaien op 7v garandeer ik je dat je hem kan gebruiken als kussen.

men kan ook gewoon luchtkoeling nemen met een goed koelblok, het kastontwerp is al voorbereid voor een duckt op de cpu, dat scheelt al aanzienlijk.

maar als je het stil wilt hebben dan moet men daarin gewoon investeren.

2x 60mm, 1x 80mm en een fatsoenlijke zalman oid voor de cpu, en indem voor de gpu, die moet zeker een andere koeler hebben. een stille voeding is natuurlijk ook nodig.

maar je moet wel de casefans die erin zitten alle 3 gebruiken, verse lucht is heel belangrijk, anders wordt alles te warm en gaat het heel snel kapot allemaal. alleen de cpu maakt al meer warmte dan een 100w gloeilamp. en de gpu nog meer.

[ Voor 15% gewijzigd door flippy op 04-01-2008 13:08 ]

• Operations
flippy.nl schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:06:
probeer eens van het idee af te stappen dat fan's lawaai maken, die standaard troep zal je echt wel horen, maar als je de bestaande nou vervangt door een fatsoenlijk merk en type en die dan ook nog eens gaat draaien op 7v garandeer ik je dat je hem kan gebruiken als kussen.

men kan ook gewoon luchtkoeling nemen met een goed koelblok, het kastontwerp is al voorbereid voor een duckt op de cpu, dat scheelt al aanzienlijk.

maar als je het stil wilt hebben dan moet men daarin gewoon investeren.

2x 60mm, 1x 80mm en een fatsoenlijke zalman oid voor de cpu, en indem voor de gpu, die moet zeker een andere koeler hebben. een stille voeding is natuurlijk ook nodig.

maar je moet wel de casefans die erin zitten alle 3 gebruiken, verse lucht is heel belangrijk, anders wordt alles te warm en gaat het heel snel kapot allemaal. alleen de cpu maakt al meer warmte dan een 100w gloeilamp. en de gpu nog meer.
Noctua 120mm op 7volt maken inderdaad niet veel herrie nee dat klopt die heb ik nu ook, net als zalman/papst dat is allemaal prima te doen, maar 60mm is een vervelende maat. Als je die op 7v zet houd je bijna geen flow meer over. Maar komt wel goed ga gewoon voor de luchtkoeling dan.

Pagina: 1