Dedicated Server gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik en nog wat vrienden zijn op zoek naar een decidated server (als we het goed hebben)

We willen een server huren op een 100mbit lijn/10mbit lijn. Waarop we onze software kunnen zetten. die we willen gebruiken. Gewoon dat we er aan kunnen komen via iets zoals remote desktop ofzoiets. zodat we zelf software kunnen installeren en gebruiken.

Maar nu weten we niet echt waar we precies naar moeten zoeken. Ook met control panels enzo.

Zou iemand wat meer info hierover kunnen geven hoe en wat.

Alvast bedankt

Vinnie19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[google=dedicated server]

Wat is het probleem?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check ook hier even
http://www.webhostingtalk.nl/

volgens mij kun je veel beter daar kijken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht naar precies dat. Maar er komt zoveel uit dat ik de weg kwijt ben geraakt (door de bomen het bos niet meer zien). Waar moeten we naar kijken. Welke software moet erop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

welke software moet er op ?????
huh ?
We willen een server huren op een 100mbit lijn/10mbit lijn. Waarop we onze software kunnen zetten. die we willen gebruiken. Gewoon dat we er aan kunnen komen via iets zoals remote desktop ofzoiets. zodat we zelf software kunnen installeren en gebruiken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:07

Liberteh

All your base belong to me

Beter besteed je dat gewoon uit aan een extern bedrijf die dit voor je kunnen regelen. Kijk naar media/webhosting bedrijven inderdaad zoals de google en de webhostingtalk.nl posts elkaar heel erg fuseren. Ga zelf eerst marktonderzoek doen. Je wilt iets waarvan je niet eens weet hoe of wat.
Eerst uit gaan zoeken wat je nodig hebt, en ga het dan pas huren.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met software bedoelde ik welk besturingsysteem en wat voor control panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:58:
Ik heb gezocht naar precies dat. Maar er komt zoveel uit dat ik de weg kwijt ben geraakt (door de bomen het bos niet meer zien). Waar moeten we naar kijken. Welke software moet erop dan?
Als ik het zo lees is jullie plan nog niet erg goed doordacht, en weet je blijkbaar nog niet wat je met een dedicated server kan doen, en of dat past bij wat jullie willen doen? Dan kun je beter eerst een goed plan van aanpak maken, je daarna inlezen en dan pas gaan nadenken over eventuele aanschaf/huur. Nu doe je het in de verkeerde volgorde ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dat uitzoeken wil ik via hier proberen. Iemand die misschien al ervaring had ermee?
Die al zoiets had en tips kon geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat ik ongeveer wil maar hoe ze zo'n dingen noemen en waar ik precies naar moet kijken dat weet ik niet.

Ik wil gewoon mijn eigen software erop kunnen draaien. Geef maar een voorbeeld: een DC++ hub draaien erop en die zelf gewoon erop zetten en instellen.

Ik vind jullie wel erg behulpzaam zeg als ik eens iets vraag. Ik vraag als iemand al zoiets heeft en dan krijg je van ga ff zoeken en kijk naar onderzoeken dat probeer ik vanuit dit te achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou wat wil je dan ....... je bent waarchijnlijk nog geen eens uit over het os ?

zet eerst thuis een server op en ga daar mee spelen.

stja .. we gaan ervanuit dat mensen hier vanstand hebben van wat ze doen.
ipv vertellen wat ze moeten doen

al sje problemen hebt ergens mee kun jej altijd wat vragen. maar dan wel laten zien dat je initiatief hebt genomen .... en wat je eraan gedaan hebt

[ Voor 49% gewijzigd door Fish op 04-01-2008 01:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:05:
En dat uitzoeken wil ik via hier proberen. Iemand die misschien al ervaring had ermee?
Die al zoiets had en tips kon geven
Nou, dat is over het algemeen niet de bedoeling op GoT. Het is veel leerzamer zelf te gaan zoeken, en je zoektermen te optimaliseren zodat je niet bedolven wordt over informatie. Neem ook eens contact op met providers die dedicated servers aanbieden, en vraag hen om informatie :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil windows er graag op hebben. Het gaat ff niet om leerzaamheid. Het gaat gewoon of iemand zoiets heeft en die tips kan geven en zeggen waar hij hem heeft.

En thuisserver wil ik graag hoor maar heb geen 100mbit of 10mbit lijn anders hadden we dat allang gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heel veel mensen hebben "zoiets" maar als je zelf niet de moeite neemt om aan te geven wat je er mee wilt gaan doen, dan is een willekeurig "advies" niet zo erg zinnig.

Als je voor jezelf een lijstje maakt van wat de eisen zijn waaraan de machine moet voldoen (hardware en software) dan ben je al een stuk verder. Daarmee kun je namelijk ook gerichter zoeken. Als je dan alsnog ergens tegenaan loopt, dan kun je ook gerichter vragen stellen (op GoT of WHT).

Bijvoorbeeld:
- eigen software kunnen installeren (-> w.s. heb je root/Administrator toegang nodig)
- Control Panel (waar wil je dit voor gebruiken? Heb je onderzocht welke CPs er zijn en wat voor functionaliteit die bieden?)
- hoeveel gebruikers/bezoekers (-> bandbreedte, verwerkingscapaciteit)
- etc.

Oftewel: zelf onderzoeken en dan met gerichte vragen komen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 23:52
Stuur mij even een mailtje (<--- klik op mijn homepage of stuur een myReact PB) dan krijg je mijn msn zodat ik je wat tips en ideeen kan geven. Ik denk dat een VPS (virtual private server) de beste optie is voor jullie. Dat is goedkoop en de hosting provider kan gemakkelijk een backup image van de complete server maken. Als je dan iets 'sloopt' is je server binnen 10 minuten weer gerestored. Een vps kun je naar keuze met linux of windows krijgen en is veel goedkoper dan een fysieke dedicated server, terwijl je wel alle voordelen hebt van een dedicated server. Je hebt het beheer compleet zelf in handen en kunt installeren wat je maar wenst. De hosting provider kan je altijd helpen met installaties. Een bijkomend voordeel is dat vps-en vaak op betere hardware draaien dan een standaard dedicated server.

[ Voor 3% gewijzigd door fre0n op 04-01-2008 09:25 ]

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 17:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

fre0n schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:23:
Een bijkomend voordeel is dat vps-en vaak op betere hardware draaien dan een standaard dedicated server.
Bijkomend nadeel is, dat VPS-en altijd maar een gedeelte van die betere hardware mogen/kunnen gebruiken ;) Dat voordeel klinkt natuurlijk beter dan het in werkelijkheid is.

Maar ik ben het met je eens, voor dit vriendenclubje kun je véél beter beginnen met een VPS. En gezien de kennis van de TS, denk ik dat het het beste is dat ze gewoon een Windows 2003 server nemen. Dan kunnen ze met RDP verbinding maken, ik zie ze nog niet zo snel alles via de command line regelen.

Ik zou dus bijvoorbeeld eens kijken bij Webstekker :) Daar kun je vast wel slagen met je vrienden. Maar vooral; lees jezelf wat beter in de materie. Want zo te horen heb je gewoon een wild idee met je vrienden, maar geen idee wat te doen. En en een dedicated server is alles behalve goedkoop. Een VPS is al beter betaalbaar, maar nog steeds is het een hoop geld voor zo maar wat aanklooien zonder dat je weet wat je doet.

offtopic:
fre0n, als je wilt dat mensen je een privé bericht op GoT sturen, moet je de mogelijkheid natuurlijk wel even aanzetten hé ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 04-01-2008 09:31 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IH

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:07:
Ik weet wat ik ongeveer wil maar hoe ze zo'n dingen noemen en waar ik precies naar moet kijken dat weet ik niet.

Ik wil gewoon mijn eigen software erop kunnen draaien. Geef maar een voorbeeld: een DC++ hub draaien erop en die zelf gewoon erop zetten en instellen.

Ik vind jullie wel erg behulpzaam zeg als ik eens iets vraag. Ik vraag als iemand al zoiets heeft en dan krijg je van ga ff zoeken en kijk naar onderzoeken dat probeer ik vanuit dit te achterhalen
Maar wat wil je precies gaan doen? Websites hosten? Maar je had het over bepaalde software. Wil je torrentjes leechen? Want dat is niet echt de bedoeling. Kortom, leg even uit wat wil je precies. Dan kunnen we vertellen of een vps genoeg is of een eigen dedicated beter. Maar als je totaal geen verstand van server beheer heb moet je er niet aan beginnen. Neem gewoon een webhosting (of resell) pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We willen een soort van ftp server voor het hosten van ons eigen spul voor school enzo. Eigen gemaakte films. Die we daarop kunnen zetten en weer kunnen downloaden.

Maar wel snel toegangelijk dus 100mbit lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 15:09

Pogostokje

* twiet *

Voor dat doel lijkt mij een eigen server, al dan niet virtueel, echt totaal overbodig. Neem gewoon een webaccount ergens met veel ruimte! Goedkoper en je hebt er geen onderhoud aan.

Let er op dat als je illegale zooi wilt plaatsen (zuiver theoretisch natuurlijk), dit bij vrijwel alle hostingboeren niet mag. Een dedicated server is uitstel van executie omdat het IP adres nog altijd van je provider is en daar gaan de mailtjes heen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:32:
We willen een soort van ftp server voor het hosten van ons eigen spul voor school enzo. Eigen gemaakte films. Die we daarop kunnen zetten en weer kunnen downloaden.

Maar wel snel toegangelijk dus 100mbit lijn
waarom 100mbit? hebben jullie allemaal zulke brede pijpen internet thuis of verwacht je honderden bezoekersper minuut? wil je het omdat het goed klinkt?
heb je aldemoeite genomen uit te rekenen wat je nodig hebt en wat dat kost (data verkeer?)

dc++ is wat anders dan filmpjes hosten toch?

/edit: welkom op GoT!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DC++ HUB was een voorbeeld van software die erop kon geinstalleerd worden en die de aanbieders denk ik niet zo hebben.

Ik bedoelde dus ook dat ik zelf mijn software kon uitzoeken met dat voorbeeld.

En webaccount? je bedoeld website? ik heb nog nooit een webhosting gezien met 160gb aan ruimte. En die hebben we degelijk nodig aangezien onze films 5 a 6gb per film is.
Met 100man zijn we ongeveer. En als er een nieuwe film op komt (1x in de 2 weken zeker) dan downloaden we toch genoeg. Dus ook veel dataverkeer nodig --> 500gb of meer.
En 100mbit is voor school dat we ze van school kunnen plukken (aangezien school ook 100mbit heeft) maar we mogen ze daar alleen onder schooltijd ff afplukken op bepaalde tijden en dat is niet te doen dus daarom een server.

Dan halen we ze van school af op de bepaalde tijd en dan zorgen we dat hij op de ftp server staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:26:
DC++ HUB was een voorbeeld van software die erop kon geinstalleerd worden en die de aanbieders denk ik niet zo hebben.

Ik bedoelde dus ook dat ik zelf mijn software kon uitzoeken met dat voorbeeld.

En webaccount? je bedoeld website? ik heb nog nooit een webhosting gezien met 160gb aan ruimte. En die hebben we degelijk nodig aangezien onze films 5 a 6gb per film is.
Met 100man zijn we ongeveer. En als er een nieuwe film op komt (1x in de 2 weken zeker) dan downloaden we toch genoeg. Dus ook veel dataverkeer nodig --> 500gb of meer.
En 100mbit is voor school dat we ze van school kunnen plukken (aangezien school ook 100mbit heeft) maar we mogen ze daar alleen onder schooltijd ff afplukken op bepaalde tijden en dat is niet te doen dus daarom een server.

Dan halen we ze van school af op de bepaalde tijd en dan zorgen we dat hij op de ftp server staat.
als je dus alleen data wilt sharen --> http://www.dreamhost.com 500GB space, 5000GB data traffic heb ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou aan die laatste heb ik eens wat ff checken.
Lijkt erop dat het webhosting is. wat jij aangeeft eerder van die 5TB dataverkeer en 500gb opslag.

Ik zoek toch echt een dedicated server met windows erp

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-08 20:54
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:50:
Nou aan die laatste heb ik eens wat ff checken.
Lijkt erop dat het webhosting is. wat jij aangeeft eerder van die 5TB dataverkeer en 500gb opslag.

Ik zoek toch echt een dedicated server met windows erp
Ik heb zelf goede ervaringen met DeziWeb die doen helaas geen Windows. Maar ik zit wel aan een 12 maanden contract vast. En dat is iets wat bijna alle providers hanteren. Om te leren zou ik daarom kijken naar een vps met bijv. een 3 maanden contract? Als je naar Webhostingtalk.nl gaat en een topic post in het aanvragen topic met hierin je eisen zul je van meerdere providers een offerte krijgen. Deze kun je dan met elkaar vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:19
Al eens gekeken op de website van activedot.com? Aantrekkelijke dedi's. Huur er zelf ook een, al een maandje of 3, volgens webbuddy 100.00% uptime! Ben er zeer tevreden over!

http://activedot.com/dedi.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Als je het niet vind tussen de hosts: Volgens mij kan je dan best zelf een server in elkaar steken, Windows Server 2003 ofzo erop, en ergens bij de een of ander servernetwerken in het rack laten steken. Dan kun je steeds van thuis uit op de server werken, en dan zit je ook op een lijn met een hoge snelheid.

Wil je nog een beetje ervaring op doen dan kan je gaan voor Linux, is volgens velen stabieler voor servers dan Windows...

---

Wat ik uit een van jouw posts heb vernomen is dat je jouw server wil gebruiken voor films, de optie die ik vermeld heb is alleen mogelijk voor legale films. Riskeer het niet om via deze manier (of bij één van voorgaand genoemde hostings) illegale software te gaan verspreiden, je kan wel eens in de problemen raken...

Het topic gaat dan ook over 'Deticated Server gezocht', niet over 'Waar verspreid ik mijn illegale films'

[ Voor 35% gewijzigd door TaraWij op 07-01-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 17:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TaraWij schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:24:
Als je het niet vind tussen de hosts: Volgens mij kan je dan best zelf een server in elkaar steken, Windows Server 2003 ofzo erop, en ergens bij de een of ander servernetwerken in het rack laten steken. Dan kun je steeds van thuis uit op de server werken, en dan zit je ook op een lijn met een hoge snelheid.
Dat is wel een flink veel duurdere oplossing. Je eigen server hardware kopen, Win2k3 licentie erop en in het rack hangen. Dan draai je ook nog zelf voor alle problemen op en kun je heen-en-weer rijden tussen je dedicated bakje en thuis.

Nee ik denk dat een VPS wat meer geschikt is voor deze situatie. Een flink stuk goedkoper en het voordeel dat er mensen zijn die je kunnen helpen. Nergens blijkt ook maar een beetje, dat de TS echt een dedicated server nodig heeft. Sterker nog, afgezien van DC++, denk ik nog steeds dat hij toe kan met een FTP account ergens met heel wat ruimte en dataverkeer. :)
Wil je nog een beetje ervaring op doen dan kan je gaan voor Linux, is volgens velen stabieler voor servers dan Windows...
Hij heeft al een flink aantal keer gezegd, dat hij echt een Windows bak wil.
Wat ik uit een van jouw posts heb vernomen is dat je jouw server wil gebruiken voor films, de optie die ik vermeld heb is alleen mogelijk voor legale films.
zie:
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:32:
En als laatste:
Het topic gaat dan ook over 'Deticated Server gezocht', niet over 'Waar verspreid ik mijn illegale films'
Begin er dan ook niet over ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Moest hij het echt niet vinden en wil hij meer doen dan films... Oké, Linux was maar een suggestie, hij was niet echt zeker zoals ik het lees. De woorden "Eigen gemaakte films" heb ik tijdens het lezen blijkbaar overgeslagen.
Pagina: 1