Ik heb zelf op zowel mijn laptop (2 GB ram) als op mijn computer (3 GB ram) het virtueel geheugen uitgeschakeld. Waarom? Omdat ik het niet gebruik en het zelf vreselijk irritant en traag vind dat windows het zo nodig vind om geminimaliseerde programma's in virtueel geheugen te gooien wat niet echt ten goede komt voor de prestaties. Maar nou is het zwaarste wat ik draai virtuele machines en verder niets dat extreem veel zal vragen (zoals foto en/of videobewerken). Op mijn computer komt het gebruik niet eens boven de gig uit (ik heb winbar draaien met vrij geheugen, die komt niet onder de 2 gig vrij, hij kan maar 2 gig lezen) met normaal gebruik en op mijn laptop gebruikt vaak niet meer 768 MB als ik geen virtuele machine draai.
Kijk dus wat je aan geheugen gebruikt en pas daar je virtueel geheugen op aan. Zet het eerst eens uit om te kijken hoe dat gaat. Indien je te weinig geheugen hebt en virtueel erbij moet hebben, gaan de programma's en windows daar vanzelf om zeuren en kan je het alsnog aanzetten.
Commandline FTW | Tweakt met mate