Toon posts:

NTLDR Missing ook na nieuwe HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,
Ik heb de laatste tijd heel veel last van NTLDR errors, ik heb windows al 5x opnieuw geinstalleerd (ook verschillende versies). Mijn HDD maakte rare geluiden en was al 6 jaar oud dus ik dacht dat dat het probleem was, maar na een nieuwe HDD gekocht te hebben, windows geinstalleerd te hebben, een paar keer herstart te hebben begon het alweer. Nu net weer de 1e NTLDR missing error. Ik plaats dit onder het mobo/proc/geheugen fora omdat heb denk ik niet mijn HDD is omdat ik die al vervangen heb...
Dit zegt MS over NTLDR Missing:
code:
1
2
3
4
This problem may occur if the basic input/output system (BIOS) on your computer is outdated, or if one or more of the following Windows boot files are missing or damaged: 
Ntldr
Ntdetect.com
Boot.ini

Het tweede lijkt me niet heel erg logisch, maar die eerste zou kunnen, hoe kan ik mijn 'geoutdate' bios weer updaten?

Hebben jullie enig idee? |:(
Mijn Specs:

Intel Core 2 Duo E6400 @ 2,6
Asus p5n-e SLi
1GiB PC2-667 Corsair geheugen.
80GB Western Digital ATA100 HDD
2x 250GB Maxtor SATA
nVidia 8800GT 512mb

Cya,
Rik

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 23:23 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:36

Onbekend

...

Zet je er nog iets bijzonders op? Linux of een andere Windowsversie ernaast?
Heb je hardware of een driver gewijzigd vlak voor dat je de NTDLR-berichten kreeg?
Is er misschien een kabeltje los of beschadigd? Misschien maakt een kabeltje slecht contact.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Nee alleen windows, ook altijd de Drive geformatteerd voor installeren van nieuwe windows. Geen hardware/driver gewijzigd en meerdere kabels en IDE aansluitingen op mijn mobo geprobeerd :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 23:36 ]

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Klok je processor eens terug en kijk of je dan na een nieuwe windows reinstall de problemen nogsteeds hebt.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik (miss straks) gaan proberen