Hallo mede-tweakers,
Ik heb de laatste tijd heel veel last van NTLDR errors, ik heb windows al 5x opnieuw geinstalleerd (ook verschillende versies). Mijn HDD maakte rare geluiden en was al 6 jaar oud dus ik dacht dat dat het probleem was, maar na een nieuwe HDD gekocht te hebben, windows geinstalleerd te hebben, een paar keer herstart te hebben begon het alweer. Nu net weer de 1e NTLDR missing error. Ik plaats dit onder het mobo/proc/geheugen fora omdat heb denk ik niet mijn HDD is omdat ik die al vervangen heb...
Dit zegt MS over NTLDR Missing:
Het tweede lijkt me niet heel erg logisch, maar die eerste zou kunnen, hoe kan ik mijn 'geoutdate' bios weer updaten?
Hebben jullie enig idee?
Mijn Specs:
Intel Core 2 Duo E6400 @ 2,6
Asus p5n-e SLi
1GiB PC2-667 Corsair geheugen.
80GB Western Digital ATA100 HDD
2x 250GB Maxtor SATA
nVidia 8800GT 512mb
Cya,
Rik
Ik heb de laatste tijd heel veel last van NTLDR errors, ik heb windows al 5x opnieuw geinstalleerd (ook verschillende versies). Mijn HDD maakte rare geluiden en was al 6 jaar oud dus ik dacht dat dat het probleem was, maar na een nieuwe HDD gekocht te hebben, windows geinstalleerd te hebben, een paar keer herstart te hebben begon het alweer. Nu net weer de 1e NTLDR missing error. Ik plaats dit onder het mobo/proc/geheugen fora omdat heb denk ik niet mijn HDD is omdat ik die al vervangen heb...
Dit zegt MS over NTLDR Missing:
code:
1
2
3
4
| This problem may occur if the basic input/output system (BIOS) on your computer is outdated, or if one or more of the following Windows boot files are missing or damaged: Ntldr Ntdetect.com Boot.ini |
Het tweede lijkt me niet heel erg logisch, maar die eerste zou kunnen, hoe kan ik mijn 'geoutdate' bios weer updaten?
Hebben jullie enig idee?
Mijn Specs:
Intel Core 2 Duo E6400 @ 2,6
Asus p5n-e SLi
1GiB PC2-667 Corsair geheugen.
80GB Western Digital ATA100 HDD
2x 250GB Maxtor SATA
nVidia 8800GT 512mb
Cya,
Rik
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 23:23 ]