@rems0n
Ik heb geen oplossing, wel vandaag hetzelfde fenomeen gezien met een exemplaar van dit scherm.
Ben met mijn Dell M1330 met HDMI-uitgang op stap om in verschillende winkels te proberen of HDMI al dan niet werkt met diverse schermen. Heb op de US-fora van
Dell en
nVidia gelezen dat een scherm via HDMI aansluiten niet altijd vanzelfsprekend werkt.
Ik heb ca 10 schermen getest, met name in formaten van 20" tot 24", met HDMI, al dan niet in combi met extra DVI-aansluiting of video-inputs en TV-tuner.
Zodoende kwam ik vandaag bij MM Utrecht een exemplaar tegen van de LG L245WP. Deze stond op mijn shortlist en had ik nog niet eerder geprobeerd. Als enige betaalbare optie met P-MVA-techniek had ik hier hoge verwachtingen van.
Aansluting / instelling- Via HDMI-HDMI-kabel (de L245WP heeft geen extra DVI-ingang)
- Ingesteld als extended desktop
- In Vista de LG ingesteld op de native resolutie 1920x1200
- In LG schermmenu, onder Screen / HDMI / zowel "PC" als "Video" geprobeerd
- In Vista de LG ook geprobeerd met resolutie 1920x1080, maar dat leverde slechts iets ander formaat zwarte balken op.
Resultaat- Rechts een zwarte balk, ca. 8-10% van de totale breedte
- Onder een zwarte balk, ca 4-5% van de totale hoogte
- Onscherpe en te brede, dus uitgerekte letters (o.a. ook witte randjes rondom zwarte letters op grijze ondergrond)
Heb niet gelet op productiedatum van het scherm. Gezien het feit dat die scherm als "laatste exemplaar" stond,en stoffig was zal het eerder een ouder exemplaar zijn.
Ik ben benieuwd naar jouw verdere ervaringen. Dit scherm is helaas bij weinig brick&mortar winkels te testen / bezichtigen. Maar ik ben nu op mijn hoede.
Mijn configuratie
XPS M1330 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M
13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)
Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM
Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)
English - Vista Ultimate (32Bit OS)
128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS
Update 10 februari 2008
=================
Heb bij Informatique een vrijdag 8/2 een koopjeshoekmodel getest. Deze vertoont het fenomeen dat ik bij exemplaar van MediaMarkt Utrecht zag niet. Integendeel: wat een strak beeld en perfecte kleuren. Helaas bieden ze 1 jaar ipv de standaard 3 jaar garantie, dus niet gekocht.
Het (correct werkende) Informatique-exemplaar is van "September 2007" volgens de sticker op achterkant (nu dus op gelet).
[
Voor 9% gewijzigd door
UnderClock op 10-02-2008 00:32
]