Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik ben bezig aan een chatbox die gebruik maakt van AJAX. Dat betekent een flinke kluit javascript. Als ik mijn chatbox op mijn PC (Windows XP) open werkt hij perfect in IE7 en FF. Andere Windows XP-gebruikers ondervinden ook geen problemen. Toen ik echter vol trots mijn chatbox wilde demonstreren aan iemand die Windows Vista draait, crashte zijn browser. Helaas heb ik geen andere mensen in mijn msn-lijst gevonden die Vista draaien (bizar? Ja :p) dus ik kan niet controleren of het aan de combinatie IE7 + Vista ligt, of dat hij gewoon een slechte IE7 versie heeft oid.

Ik heb zelf geen toegang tot een Vista PC dus debuggen wordt lastig. Een stukje code hier laten zien is ook niet te doen, want het is een vrij complex script met meerdere AJAX requests en bijbehorende PHP bestanden. Daarom wil ik eerst hetvolgende eens controleren:

Zijn er jullie verschillen bekend tussen IE7 op XP en IE7 op Vista?

Dan gaat het met name om Javascript, want ik kan me niet voorstellen dat iets anders een browser kan laten crashen (de chatbox pagina bevat alleen eenvoudige HTML en CSS).

Eventueel is de chatbox test te bekijken op http://arno.fiberhosting.nl/lobby maar je moet geregistreerd zijn om hem te kunnen bekijken dus ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:44
Was misschien handig geweest om de specificaties van die Vista bak te achterhalen? In de zin van virusscanner etc.

HIer op Vista IE7 en Firefox 2 geen probleem.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In firefox een non-fullscreen venster staat je login links half buiten het scherm.

[ Voor 23% gewijzigd door kunnen op 03-01-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
@ Ramon: In dat geval kan ik volgens mij rustig uitgaan van een probleem dat te zeldzaam is om me er zorgen over te maken :) Het blijft wel vreemd...
@Pulsher: tja, de website wordt gecentreerd. Vanaf 1024x768 ziet het er goed uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Bozozo op 03-01-2008 22:50 ]

TabCinema : NiftySplit