Toon posts:

Luidspreker opstelling reset telkens na herstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar tongue.gif!

Ik heb een probleempje met mijn luidsprekeropstelling. Mijn geluidskaart is een Audigy 2 ZS (compatible met 7.1 geluid) en ik heb een headset: een Sennheiser PC 161.

Nu doet het probleem zich voor dat wanneer ik de luidsprekeropstelling op Koptelefoon zet, dan klinkt het geluid heel dof. Het beste geluid krijg ik wanneer ik de instellingen op 7.1 surround instel, maar na opnieuw opstarten van de computer, zet de computer het automatisch op 2-speakerinstelling voor bureaublad.

Ik speel erg veel online games, inclusief counter-strike, en daarom is het belangrijk dat ik scherp geluid hoor, en surround. Heeft iemand een idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat de instellingen op 7.1 blijven staan zonder elke keer na rebooten opnieuw deze instellingen weer opnieuw aan te zetten? Of dat iemand weet hoe ik ervoor kan zorgen dat het geluid bij 'koptelefoon-opstelling' niet dof klinkt?

Ik heb de drivers van de CD geinstalleerd en ik heb de onboard sound-card gedisabled in mijn Bios.
Ik gebruik windows XP

Alvast vriendelijk bedankt,

Rob

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik ken de software van jouw geluidskaart niet, maar het ziet er naar uit dat er een soort van automatische detectie aan staat. Kijk eens door de opties of er zoiets is en zet het dan eens aan/uit?

Anders (maar dat lijkt me raar) ziet het er naar uit dat die software niet zo goed geschreven is en dan zit je met een ander probleem, Audigy contacteren?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gekeken of er zo'n optie bij zat, maar de optie automatisch detecteren kon ik niet vinden. Ik sprak net een vriend van mij op ventrilo (praatprogramma) en die zei dat hij daar een tijdje terug ook last van heeft gehad, maar nu niet meer. Waar het aan lag kon hij niet zeggen. Ik heb een beetje gegoogled op internet en zag dat er ook meer mensen waren die hier last van hadden.

Een duidelijke oplossing echter werd niet gegeven. Dan lijkt het me niet dat het probleem bij Audigy ligt of is dat wel het geval denk je?

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Lijkt me een of andere bug waardoor het bij bepaalde ontstandigheden niet onthouden worden, dus geen idee hoe je het zou kunnen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
nou bedankt in ieder geval!