[ICS] Krijg ik niet meer aan de praat.

Pagina: 1
Acties:

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28
(jarig!)
Ik zit thuis met een probleem. Ik heb 2 computers met windows ME en ics ingeschakeld. Dit heeft altijd goed gewerkt tot een dag of drie geleden. Toen kreeg ik ineens deze melding.

Er is een conflict met ip adres 192.168.0.1 (de host computer) en hardware adres blablabla.

Ik krijg het niet opgelost wat voor ander ip-adres ik ook invul. Hierdoor kan ik op de ander pc ook niet meer internetten. Weet iemand misschien een oplossing. Oh ja de andere computer zie ik ook niet in de netwerkomgeving. :(

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Wat heb je tot ie het niet meer deed veranderd aan je instellingen?
of welke software heb je ge(de)installeerd?

welke clients en protocollen staan aan in de netwerkinstellingen?

heb je de pc zonder modem ingesteld dmv de ICS diskette die je met de wizzard kan aanmaken ?

het feit dat een pc niet meer in je netwerkomgeving zichtbaar is heeft waarschijnlijk te maken met de bestand/printer deling instellingen en/of de client voor microsoft netwerken...

mocht je na alles geprobeerd te hebben nog geen oplossing weten adviseer ik je om ICS te deinstalleren en Wingate te gaan gebruiken...
Deze heeft ook een handige Cache-functie !

GrTz. J

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het voordeel can ICS vind ik dat het stabieler voelt..als ik moeilijk wil doen ga ik wel unix leren :P

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28
(jarig!)
Ik heb het na veel gerommel uiteindelijk weer aaan de praat gekregen. Evengoed bedankt. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Kun je ook ff vertellen hoe je dat gedaan hebt zodat een ander er micchien ook iet s aan heeft!

Verwijderd

jah,

ook ik zou het graag willen weten...

Post ff welk gerommel je hebt gedaan.

GrTz. J
Pagina: 1