welke speakerset?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik wil(lees: ga) binnenkort een speakerset kopen wat op het moment heb ik er geen meer.
Zelf vind ik de z-5500 wel erg interesant vanwege de krachtige sub(ik hou van kractige speakersets, en al helemaal van krachtige subs :9~ ) alleen zeg veel mensen dat teufel O.I.D beter is.
Mijn budget is 300 euro(mag alleen een klein beetje meer zijn als het echt meerwaarde biedt)
Mijn eisen: krachtige set(graag ook een krachtige sub), een control pod of (bedraade) afstands bediening en als het kan een digitale aansluiting.
Geluids kaart die op het moment in mijn pc zit is een Creative Soundblaster Audigy 4 Pro
Nog een ding(jaja, onnuntige info 8)7 ) ik ben al bij de mediamarkt wezen luisteren en ik vond de z-5500 erg goed klinken, en de downfire van de G51 was ook erg fijn.
Alvast bedantk voro de hulp.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:21
De z5500 heeft een eigen decoder wat erg handig is als je er direct apapratuur op aansluit.
In dat geval heeft jouw audigy niet veel nut. De teufen is gewoon een actieve speakerset.
Maaruh er is toch een logitech topic ? Misschien handiger het daar ff te vragen.
b.t.w. ik zelf heb ook de z5500 en kan alleen maar zeggen.. wow.. bass.. wow..
Het kan alleen geen kwaad te zorgen dat het middengebied iets beter uit komt (d.m.v. een equallizer).

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 03-01-2008 21:23 ]

• noobynater
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:21:
De z5500 heeft een eigen decoder wat erg handig is als je er direct apapratuur op aansluit.
In dat geval heeft jouw audigy niet veel nut. De teufen is gewoon een actieve speakerset.
Maaruh er is toch een logitech topic ? Misschien handiger het daar ff te vragen.
Dat is juist het probleem, moet ik wel logitech speakers kopen?
Ik hoor namelijk de laatste tijd erg veel over teufel op dit forum, en ik heb geen flauw idee wat beter is, Creative, Logitech, Teufel of iets heel anders, daarom post ik ook hier(en ik heb de zoek functie al lang gebruikt ;) )
En het hoeft ook niet een pc speakerset te zijn, een aparte versterker met losse speakers is ook goed(lees: net zo goed als een pc speakerset)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

noobynater schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:27:
ik heb geen flauw idee wat beter is, Creative, Logitech, Teufel of iets heel anders, daarom post ik ook hier(en ik heb de zoek functie al lang gebruikt ;) )
Tja, dat weet niemand hier, want iedereen heeft een andere mening, andere argumenten, en andere beweegredenen om het een of het ander te kiezen.

Iemand met een Logitech setje zal je zeggen dat je Logitech moet kopen, iemand met Teufel zal zeggen dat je Teufel moet kopen. 'T komt erop neer dat jij je zelf een mening zult moeten vormen, ook al kun je niet altijd alles beluisteren.

En dus zul je toch zelf wat meer research moeten doen. Op zoek naar reviews, mensen die ze daadwerkelijk hebben vergeleken, of misschien kun je bij iemand op bezoek met een van de twee sets (ik realiseer me natuurlijk dat je Teufel niet in de winkel gaat vinden).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DukeBox
Ik zou zeggen koop er een (lt of teufel), test hem bevalt ie niet breng hem terug naar de winkel.

• noobynater
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:53:
Ik zou zeggen koop er een (lt of teufel), test hem bevalt ie niet breng hem terug naar de winkel.
Lekker makkelijk met teufel, dan moet je namelijk op en neer naar duitsland :/
En is het waar dat de z-5500 eigenlijk helemaal niet 500 watt rms is?

• DukeBox
Ze worden ook wel in NL verkocht.. en anders probeer je toch eerst een z5500 ?
Waarom zij hij geen 500rms zijn ? Je kan niet zomaar iets op een doos zetten wat niet waar is.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Er zit een 2A zekering is, dus kun je zelf uitrekenen dat er nooit 505W uit kan komen. Power rating wat bij de 230V stekker staat is 1.5A (in ieder geval bij een Aziatisch model), dus meer dan 345W zal er niet in gaan, laat staan dat het eruit komt.

Anyway, dit soort dingen kun je prima zelf uitzoeken als je een beetje zoekt. Er zijn meer dan zat topics te vinden met info over al deze setjes, en ook reviews zijn er in overvloed te vinden.

En laat ik maar meteen iemand uit een droom helpen:
DukeBox schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:58:Je kan niet zomaar iets op een doos zetten wat niet waar is.
Die 505W RMS zijn gewoon een optelsom van wat de individuele amps kunnen doen, en niet wat ze daadwerkelijk samen zouden kunnen! De amps worden gewoon individueel getest, en de resultaten worden simpelweg opgeteld. In dit specifieke geval ook nog eens met 10% THD, wat eigenlijk ziek veel is, en zeker niet prettig om naar te luisteren. Met andere woorden: neem het gewoon met een dikke vette korrel zout.

[ Voor 41% gewijzigd door voodooless op 03-01-2008 22:22 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.