Ik ben bezig een systeem samen te stellen, en ik vroeg me af of RAID0 een optie zou zijn. Toen ik dataverlies en alles zag staan werd ik toch een beetje bang. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om goed onder windows vista x64 een werkend RAID5 op te stellen. Hierdoor hou ik een soort backup op alle schijven, waardoor het niet uitmaakt als 1 harde schijf stuk gaat. Verder heb ik volgens mij ook een lees/schrijf snelheid die 4 keer zo hoog is.
Wat heb ik voor zoon systeem nodig, en is het wel voordelig om zoiets te doen? Verder ben ik geen die hard gamer, maar vindt het wel leuk om zo nu en dan een spelletje te doen en binnenkort is geld geen probleem meer.
Verder vraag ik me ook af wat de netto schrijf/lees snelheidswinst ongeveer is van zo'n systeem.
Wat heb ik voor zoon systeem nodig, en is het wel voordelig om zoiets te doen? Verder ben ik geen die hard gamer, maar vindt het wel leuk om zo nu en dan een spelletje te doen en binnenkort is geld geen probleem meer.
Verder vraag ik me ook af wat de netto schrijf/lees snelheidswinst ongeveer is van zo'n systeem.