Toon posts:

Medion MD8080 problemen met grafische driver

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Enkele maanden geleden moest ik de originele grafische kaart vervangen (was defect en niet meer in garantie). Heb nu een Nvidia NX7600GS. Zeer merkwaardig was dat de meegeleverde drivers NIET werkten op de MD8080 (scherm werd na het opstarten volledig wit). Heb dus van in het begin nieuwe moeten downloaden. So far, so good. Vorige week kocht ik een nieuwe hard disk (omdat de oude verdacht lawaai begint te maken). Het was mijn bedoeling om te starten vanop die nieuwe; dus partitioneren, formatteren, Windows installeren; ususal stuff. Wat blijkt nu, ik slaag er helemaal niet in om de Nvidia kaart aan de praat te krijgen, niet met de originele drivers, noch met nieuw gedownloade (scherm blijft wit). In safe mode kan ik wel opstarten, maar zelfs dan wordt het scherm wit, eens ik graphic drivers begin te installeren. Ik werk natuurlijk met de installatie-CD van Medion zelf. Bestaat de kans dat daar nog de settings van de Radeon kaart op staan? Zo dit het probleem kunnen veroorzaken?

PS: wanneer systeem normaal draait (met oude harddisk dus), wordt het scherm ook wit eens ik Call of Duty 4 wil gamen.

Verwijderd

Gebruik je de drivers van http://www.medion.com (bij service en ondersteuning)?

Dat wit scherm krijg je pas als je de drivers installeerd? Mss in bios de videoshadowing afzetten (maakt qua prestaties toch weinig verschil).

Verwijderd

Topicstarter
Met "originele drivers" bedoel ik deze die op de meegeleverde "Product Recovery CD" staan (= combinatie van Win XP en drivers). Na full instal merk ik in "apparaatbeheer" dat een flink aantal hardware hun drivers nog mankeert; die haal ik op de eveneens meegeleverde "Application & Support CD".

Zal toch eens proberen met afzetten videoshadowing

Verwijderd

Topicstarter
Ghetti,

Heb het volledige menu van BIOS doorlopen, maar niets gevonden over videoshadowing. Ik zit met BIOS versie 1.09 van 29/9/03.

Kun je iets concreter zijn?
Thanx

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- vragen over Videoplanken & Beeldkanonnen horen daar, niet hier
- je post nauwelijks specs
- je geeft nergens aan exact welke drivers je bedoelt (voor welk apparaat, en welke versie dan)
- je probeert zelf ook niet logische dingen, zoals wat het scherm op een andere PC doet of wat een ander scherm hierop doet

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.