Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vanuit win ce 5.0 een MSSQL database op een server benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een VB applicatie die op een touchpanel met windows ce 5.0 draait.
Nu moet er vanuit deze applicatie gecommuniceerd gaan worden met een MSSQL database op een PC/server.
Ik wil gebruik maken van de ethernet verbinding tussen de twee stations (TCP/IP)
Nu heb ik via ADO het geheel wel werkend gekregen tijdens de simulatie maar zogauw als ik de applicatie in het touchpanel zet werkt de verbinding naar de database niet meer.

De database is wel via een gewone computer benaderbaar. dus die verbinding werkt.

Moet ik op het touchpanel soms iets extra's installeren???
Heeft er iemand ervaring hiermee?

Bij voorbaat dank.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat bedoel je met "werkt niet meer", dat is te onduidelijk.

Hangt de touchpanel wel in het netwerk, kun je de SQL Server pingen? Welke foutmelding krijg je?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Firewall misschien? Staat poort 1433/1434 wel open voor je touchpanel? (bij een default MSSQL installatie, bij named instances heb je andere poorten)

Ik zou trouwens bij CE oplossingen nooit kiezen voor directe toegang tot de database, maar eerder voor een webservice waar de CE terminal tegenaan mag babbelen. Maar bij een touchpad die alleen over bedraad TCP/IP met de database communiceert is 't niet echt een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Met "werkt niet meer" bedoel ik dat er geen gegevens van en naar de database worden gelezen en geschreven.
Ik heb niet geprobeerd de sql server te pingen vanuit het touchpanel.
Verder hangt het touchpanel gewoon aan hetzelfde netwerk en is er bv internet beschikbaar.

Ik krijg van de applicatie uit geen foutmeldingen. waardes die gelezen hadden moeten worden blijven nul en waardes die geschreven hadden moeten worden worden niet weggeschreven.
Op het touchpanel is ook geen debug software aanwezig die op de programeer pc uiteraard wel aanwezig was. Maar tijdens de simulatie zijn er ook geen problemen met lezen en schrijven.

Ik vermoed dat de connectiestring die ik gebruik niet werkt op het touchpanel.
Hieronder de connectiestring die ik gebruik.

Dim conn, rst
Set conn= CreateObject("ADODB.connection")
Set rst = CreateObject("ADODB.recordset")
conn.open " Provider=SQLNCLI;Server=servernaam;Database=databasenaam;Uid=gebruikersnaam;Pwd=wachtwoord;"

Verwijderd

Topicstarter
Het touchpanel is vast bedraad aan het netwerk en wordt normaal niet losgekoppeld.
Ik heb voor de test de firewall op de SQL server al helemaal uitgeschakeld. dat is probleem voor het laatste.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:41:
Ik zou trouwens bij CE oplossingen nooit kiezen voor directe toegang tot de database, maar eerder voor een webservice waar de CE terminal tegenaan mag babbelen.
Waarom? Wat maakt CE zo apart dat je hiervoor kiest?
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:46:
Dim conn, rst
Set conn= CreateObject("ADODB.connection")
Set rst = CreateObject("ADODB.recordset")
conn.open " Provider=SQLNCLI;Server=servernaam;Database=databasenaam;Uid=gebruikersnaam;Pwd=wachtwoord;"
Is er een reden dat je dynamische typen gebruikt?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1