Xbox360 én PS3 icm een NAS voor HD-content?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 22:00
Hallo,

Ik overweeg om een Western Digital My Book World Edition aan te schaffen om bestanden ervan af te streamen. Deze NAS ondersteunt wel upnp wat geen problemen zou moeten geven voor het streamen/openen van bestanden vanaf een Xbox360 of Ps3, zover ik had begrepen.

Helaas heb ik nog geen ervaringen kunnen vinden waar duidelijk wordt of het ook mogelijk is om HD-content te streamen zonder dat je problemen krijgt , zowel voor de Xbox360 als de Ps3 niet. :/ Alleen ergens gelezen dat vanaf (wel een andere type) NAS muziek streamen geen problemen gaf. Wil deze NAS voor beide (Xbox én Ps3) gaan gebruiken om HD-content te streamen, geen dvd's of dvd dl meer en geen limieten aan bestandsgrootte etc etc. Zou deze WD My book gewoon benaderbaar moeten zijn zowel via mijn Xbox360 als Ps3 of moet ik op iets anders letten behalve upnp ondersteuning? Ik dacht; stel toch maar even de vraag voordat ik 300 euro aan opslag haal wat ik niet eens ga kunnen gebruiken waarvoor het in eerste instantie bedoeld was. ^^

Ik lees dat deze NAS toch wat traag is met uploaden, gemiddelde van zo rond de 3 á 4 MB/s. Theoretisch zou dit volgens mij voldoende moeten zijn..

Voorbeeld:
Duur film: 2uur en 30 minuten (150minuten = 9000 seconden)
Grootte: 13GB (13x1024= 13312MB)

13312 / 9000 = 1,48MB/s (afgerond naar boven heb ik dus zo'n 12Mbps aan bandbreedte nodig, toch?) Als ik uitga van een upload van 3 MB/s zou dat dus zo'n 24Mbps zijn en zou ik dus genoeg speling hebben.

In het kort:
1. Kan iemand mij vertellen of dat de NAS (zeker weten) benaderbaar moet zijn door me Xbox360 en Ps3?
2. Zou ik problemen krijgen met het streamen van HD-content?
3. Heb ik het helemaal fout en kijk ik er te makkelijk tegenaan? :)

Nooit eerder een NAS in mijn bezit gehad, vandaar al deze vragen. Hoop dat jullie er wel meer over weten. Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_

P.s. Owjah Xbox360,Ps3 en NAS worden gewoon op een Asus GigaX100S 100Mbps switch geprikt met Cat6 bekabeling.

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 22:00
Na nog een avondje research heb ik het een en ander gevonden, heb nog geen reacties gehad maar mocht iemand hier nog naar opzoek zijn of het zich afvragen dan komt ie wellicht na een google-search bij deze topic terecht.

Om te kunnen streamen naar je PS3/Xbox360 vanaf je NAS is dus Upnp AV nodig, dan nog het liefst van een NAS waarvan wordt verzekerd te kunnen samenwerken met een Xbox360 en een PS3.
Zoals bijv. http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=67
Hier wat specs van wat je kan streamen:

"UPnP MediaServer:
Support UPnP/ DLNA multimedia technology; Share stored photos and home videos on TV, listen to music on Hi-Fi system via DMP, PS3 or Xbox 360

Support content format
Music: MP3, WMA, WAV, 3GP, M4A, MP4, LPCM, Ogg Vorbis, FLAC, MP2, AC3, MPA, MP1, AIF
Photo: JPEG, PNG, TIF, BMP
Video: MPEG1, MPEG2, MPEG2-TS, MPEG4, AVI, WMV, VOB, DivX, 3GP, VDR, ASF, MPE, DVR-MS, Xvid, M1V, M4V
Internet Radio: vTuner, Shoutcast
Playlists: WPL, PLS, M3U

Enjoy more than hundreds of worldwide Internet radio (built-in TwonkyMedia) "

Het is gelijk een hele andere prijscategorie maar aangezien dit de functionaliteit is die ik zoek heb geen keus. :+

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 11:36
masterant schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:54:

Het is gelijk een hele andere prijscategorie maar aangezien dit de functionaliteit is die ik zoek heb geen keus. :+
Werkte dit nou goed (wordt de DLNA server goed herkend door de PS3? Werken de torrentdownloads goed? Ben op zoek een zelfde soort oplossing.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• De Dominee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Is het nou zo dat het op deze manier zo is, dat je alleen je XBOX 360 en je NAS aan hoeft te hebben staan om te kunnen streamen, of moet je ook nog een pc aan hebben staan?

Ben ook op zoek naar een streaming oplossing, heb nu een nas (conceptronic) is alleen nu defect ligt al 2 maanden bij de leverancier }) En dat voor een een defecte adapter, die gewoon er los tussen zit!

Ben op zoek naar een apparaat om zonder m'n pc aan te moeten zetten, muziek en video vanaf m'n nas op versterker en tv af te spelen!

Verwijderd

Heeft iemand nu al ervaring met deze NAS? Ik ben ook geïnteresseerd in deze wens van deze gebruiker :)

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb geen 'eigen ervaring' maar uit diverse test komt de My Book als erg traag uit de bus. Op PCMWeb staat een mooie test: http://www.pcmweb.nl/hardware_subcategorie.jsp?id=102

Verwijderd

Ik kijk nu naar de Popcorn A110, de Tvix en de HDX-1000. De popcorn schijnt erg heet te worden met een HD er in. De Tvix is erg duur vind ik, dus nu kijk ik naar de HDX-1000. Hier op Tweakers had iemand hem besteld maar nog niet binnen helaas. Ik zal dus even verder moeten kijken voor de ervaringen. De prijs is ook erg mooi nog geen 200 euro dacht ik.

Verwijderd

Ik heb dinsdag eindelijk de HDX-1000 binnen gehad en ik denk dat het een hele goede keus is geweest. Ikheb er een 1TB schijf in gegooid. Hij werkt fantastisch, MKV, ISO, IFO, MP3 etc. Hij slikt alles en speelt perfect af. Ik heb hem via HDMI aangesloten op mijn nieuwe Onkyo 606 receiver. Door de steelcase, waar de HDD op vastgeschroeft is, word hij ook totaal niet heet.

• djmulder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hey interessant ik zit namelijk net hiermee te spelen ;)

Ikzelf zit niet zo zeer met de audio/video content (lang leve tversity) maar eigenlijk met de games die je op HD kan "installeren" ... gezien mijn xbox 20 Gb heeft, zou ik het "zeer fijn" vinden als ik dit op mijn nas kan zetten.

Heb jij hiervoor wat gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door djmulder op 27-12-2008 18:15 ]

Pagina: 1