[CoD 4] vaag fps probleem

Pagina: 1
Acties:

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 14:17
Hallo medetweakers ik heb sinds vandaag een vreemd probleem ontdekt waarvan ik de oorzaak niet weet.

Het betreft een vaag fps probleem bij COD4. Als ik UT3 opstart en vervolgens erna COD4 dan is COD4 net een diashow. Ik moet dan mijn pc opnieuw opstarten om het probleem te verhelpen. UT3 en andere spellen lopen wel prima en COD4 ook als ik maar niet UT3 ervoor heb opgestart.

Wat ik zelf als heb geprobeerd: eigenlijk niks ik weet niet waar ik moet beginnen.

Hardware/Software:
X2 5600 @ 3.25 icm Thermaltake V1
Asus M2N-e
8800GT (stock)
2x Seagate Barracuda 250GB
400W voedinkje
Windows XP SP2

Overigens mijn excuses als dit topic hier niet hoort, maar ik heb geen idee waar ik het kan plaatsten

[ Voor 9% gewijzigd door gebruikershaes op 03-01-2008 19:43 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

nieuwe of oudere drivers geinstalleerd voor je videokaart? Het is iets wat je kan proberen.. Blijft er misschien een process draaien van UT3 als je het hebt afgesloten?

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
Weet je zeker dat UT3 is afgesloten? Check je processen die draaien voor en nadat je UT3 hebt opgestart en afgesloten, misschien blijft er iets hangen?

I see red pixels.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
gebruikershaes schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:41:
Overigens mijn excuses als dit topic hier niet hoort, maar ik heb geen idee waar ik het kan plaatsten
Eigenlijk hoort het in Spielerij - Problemen & Vragen, misschien wat twijfelachtig, maar dit heeft allicht met de game CoD4 zelf te maken, daar het verder niet voor lijkt te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door PeterSelie op 03-01-2008 19:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

• gebruikershaes
Ik heb net ff een screenshot gemaakt van de processen voordat ik UT3 had gestart en na dat ik het had afgesloten. Deze 2 met elkaar vergeleken en wat blijkt dat voor dat ik UT3 had opgestart er 4 processen meer runden.

Deze zijn:
acrobat_sl.exe
reader_sl.exe
iexplore.exe
savedump.exe

dus het probleem lijkt me niet bij de processen te liggen.

• WeeJeWel
  • Laatst online: 25-11 11:26
Je kan proberen een ram cleaner te gebruiken.

Homey — Critics are those without skills to create.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Klinkt alsof de data (textures en dergelijken) van UT in je RAM/VRAM blijven zitten door een memory leak bug ofzo. Misschien na het spelen van UT eens in je taakbeheer kijken of het process van UT niet toevallig nog draait, en hem dan handmatig killen?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

gebruikershaes schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:32:
Ik heb net ff een screenshot gemaakt van de processen voordat ik UT3 had gestart en na dat ik het had afgesloten. Deze 2 met elkaar vergeleken en wat blijkt dat voor dat ik UT3 had opgestart er 4 processen meer runden.

Deze zijn:
acrobat_sl.exe
reader_sl.exe
iexplore.exe
savedump.exe

dus het probleem lijkt me niet bij de processen te liggen.
De 1ste 2 zijn van Acrobat Reader. De 3e is gewoon IE, maar de 4e; savedump.exe duidt op een crashend proces en lijkt me weldegelijk gerelateerd ... Check je eventlog eens zou ik zeggen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• gebruikershaes
leonpwner1 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:35:
Klinkt alsof de data (textures en dergelijken) van UT in je RAM/VRAM blijven zitten door een memory leak bug ofzo. Misschien na het spelen van UT eens in je taakbeheer kijken of het process van UT niet toevallig nog draait, en hem dan handmatig killen?
Dat heb ik dus gedaan zie mijn post boven over de 4 processen die runden.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
gebruikershaes schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:36:
[...]

Dat heb ik dus gedaan zie mijn post boven over de 4 processen die runden.
En je geheugengebruik dan? Hoe was dat?

Oh, en welke besturingssysteem gebruik je?

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 04-01-2008 20:37 ]

• gebruikershaes
SKiLLa schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:41:
[...]

De 1ste 2 zijn van Acrobat Reader. De 3e is gewoon IE, maar de 4e; savedump.exe duidt op een crashend proces en lijkt me weldegelijk gerelateerd ... Check je eventlog eens zou ik zeggen.
Het zou kunnen allee het process draaide voordat ik UT3 had opgestart en COD4 het nog prima deed. Nadat ik UT3 had afgesloten was het process ook weg.

• gebruikershaes
leonpwner1 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:37:
[...]

En je geheugengebruik dan? Hoe was dat?

Oh, en welke besturingssysteem gebruik je?
Geheugengebruik:
377/3938 lijkt me dus prima

Windows XP

Edit: Betekent die 3938 dat windows 4gb aan geheugen ziet? Want ik heb er maar 2

[ Voor 13% gewijzigd door gebruikershaes op 04-01-2008 20:57 ]

• gebruikershaes
WeeJeWel schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:33:
Je kan proberen een ram cleaner te gebruiken.
ram cleaner net getest en het probleem blijft.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
gebruikershaes schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:39:
[...]

Geheugengebruik:
377/3938 lijkt me dus prima

Windows XP

Edit: Betekent die 3938 dat windows 4gb aan geheugen ziet? Want ik heb er maar 2
Je hebt ook nog 2GB aan virtueel geheugen (hardeschijfruimte gereserveerd om eventueel te kunnen gebruiken). Dat savedump.exe lijkt mij wel een boosdoener. Zijn er al updates voor UT3? Heb je het probleem ook met andere spellen dan CoD4 nadat je UT3 gespeeld hebt?

I see red pixels.

• gebruikershaes
wwwhizz schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:44:
[...]

Je hebt ook nog 2GB aan virtueel geheugen (hardeschijfruimte gereserveerd om eventueel te kunnen gebruiken). Dat savedump.exe lijkt mij wel een boosdoener. Zijn er al updates voor UT3? Heb je het probleem ook met andere spellen dan CoD4 nadat je UT3 gespeeld hebt?
Ik heb de laatste patches van beide spellen. En nogmaals de savedump.exe stond erin voordat ik UT3 had opgestart en COD4 het nog prima deed.
Ik heb verder geen problemen met andere spellen nadat ik UT3 heb opgestart. Heb Gears of war en Crysis geprobeerd, maar die deden het nog prima.

Wel bedenk ik me net dat ik de beta video driver gebruik namelijk 169.21 Ik zal straks de normale eens proberen.
Pagina: 1