Videokaart niet meer te vinden!

Pagina: 1
Acties:

• lucassio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07-2020
Hi,

Een tijdje terug heb ik voor m'n Dell Dimension 2400 een Sparkle GeForce 8500GT 256MB PCI gekocht en erin gezet. Wel, hij werkte als een zonnetje. Kon redelijk spellen spelen eigenlijk. Maar: vanmiddag was ik iets aan het installeren toen m'n computer opeens hing. Nat het opnieuw opstarten had ik geen beeld meer, zelfs niet in het BIOS-opstartgedeelte... Toen m'n monitor weer op de onboard kaart aangesloten, en nu vindt windows m'n nieuwe videokaart niet meer!! Is ie nu kapot? Ik heb totaal geen waarschuwing gehad dat ie te heet was oid, ik was ook niet lang op de computer en ik deed geen grafisch zware dingen.. vreemd he? Hij ruikt ook niet verbrand en in andere PCI sloten doet hij het ook niet! Please, help me (voor zover mogelijk)

Luuk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt het ding nog wel in je device manager gezien? (als je dus boot met de onboard vga en deze er naast laat zitten)?

En wat doet het ding anders in een andere pc?

• lucassio
In de device manager is ie niet te vinden. Andere PC heb ik helaas niet!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00
Haal je kaart er is uit en steek hem weer is terug misschien even het slot uitblazen :)

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-11-2025
FF proberen met je onboard de bios opties na te kijken, klint gek maar heb ook weleens zoiets gehad. was met een paar instellingen weer goed.

PSN: c_caveman1982

• lucassio
tja... alles is in orde gek genoeg :S alles wat ge-enabled moet zijn is ge-enabled!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lucassio schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:05:
In de device manager is ie niet te vinden. Andere PC heb ik helaas niet!
Probeer dan eens een andere videokaart, of regel even een ander pctje.

• lucassio
Dat zou ik zeker gaan doen, maar na een nachtje stroomloos heeft hij volgens mij besloten het weer te gaan doen! VAAG! snap er geen snars van maarja, hij doet het weer :)

• lucassio
Huh, te vroeg gejuichd misschien, hij is weer zoek!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lucassio schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:39:
Huh, te vroeg gejuichd misschien, hij is weer zoek!
Misschien dat die kaart niet helemaal meer lekker is, of je sloten niet goed meer. Beste is dus toch even een andere kaart te testen of een andere pc, dan kun je in ieder geval uitsluiten waar het probleem zit.

Verwijderd

zoiets heb ik ook eens gehad met een creative 5.1 geluidskaart, ik heb het kaartje eruitgehaald, andere pci slots geprobeerd, werkte niet. dus de stofzuiger erbij gehaald, alle pci slots schoon gemaakt met een pijpenreiniger, en voila hij deed het weer.

• lucassio
Ik ga het proberen :) Maar schoner dan dit kán haast niet ;)

• lucassio
lang leve de stofzuiger :) hij vindt hem weer :D :D moet nu rebooten, kijken of ie er daarna nog is, was net het euvel :D

• lucassio
En: hij's weer weg :S
Modbreak:Niet 2x (laat staan 3x) achter elkaar posten <24u. Gebruik de edit-knop. Nodeloos omhoogschoppen van je topic in de topiclist is asociaal en riskeert een slotje.

[ Voor 81% gewijzigd door dion_b op 04-01-2008 13:43 ]

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
lucassio schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:40:
lang leve de stofzuiger :) hij vindt hem weer :D :D moet nu rebooten, kijken of ie er daarna nog is, was net het euvel :D
lucassio schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:35:
Ik ga het proberen :) Maar schoner dan dit kán haast niet ;)
Er is ook een edit-knop op dit forum ;)

Ik zou even je slot goed nakijken op gebogen pinnetjes, want dit lijkt erop alsof hij maar matig contact maakt, waardoor hij soms wel herkend wordt en soms niet.
En zoals al gezegd: Ga bij een vriend(in) langs met je videokaart om te kijken of hij daar wel normaal doet, of vraag of je ergens een videokaart mag lenen.

• Defusix
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 07:57
Het lijkt me gek dat alle sloten verkeerd contact maken.
Misschien met wat ontvettende vloeistof langs de contactpuntjes op je kaart gaan?
Of misschien kun je je bios reseten.

Suc6 ermee!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Misschien is er wel een voedings probleem op het moederbord.
Waardoor de moederbord/videokaart net niet genoeg aangeleverd krijgt?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1