Toon posts:

[XP] Fat32 naar NTFS gaat wel, maar niet andersom?*

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als OS Windows XP. Nu heb ik nog een HD liggen, die verdeeld is in 2 partities.(NTSF)
Nu heb ik het idee om deze HD te koppelen aan mijn Playstation 3.
Maar omdat de Playstation geen NTSF accepteerd wil ik één partitie omzetten naar Fat32. Bij schijfbeheer zie ik alleen NTSF staan en geen Fat32. Betekent dat dat ik alleen in Windows kan formateren naar NTSF of is er toch in Windows een mogelijkheid?

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
partitie verwijderen en nieuwe maken ?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:16

Appie

F1RST Racing

FAT(32) naar NTSF is alleen mogelijk in windows, andersom niet. Via partition Magic is het wel mogelijk om in windows van NTSF naar FAT32 terug te gaan.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt converteren van FAT32 naar NTFS. Andersom gaat echter niet. Wil je dat doen dan kun je de partitie verwijderen en deze opnieuw aanmaken (let wel, XP kan niet groter dan 32GB aan FAT32 formatteren).
Als alternatief hiervoor kun je de schijf formatteren en partitioneren met format.com en fdisk of je kunt een 3rd party tool a la partion magic gebruiken. Deze laatste zou misschien ook van NTFS naar FAT32 kunnen converteren, alleen houdt rekening met verlies van data.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:43:
let wel, XP kan niet groter dan 32GB aan FAT32 formatteren
De HD is 320 Gb en verdeeld in 2 partities van elk pm. 160 Gb. Dan zou ik er dus van de 2e partitie 5 moeten maken als hij maar tot 32 GB gaat?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is NTFS, geen NTSF - ik heb je titel dan ook aangepast.
En omdat het geen Science Fiction maar bekend is: je kan niet via de Windows GUI je disk omzetten.

Je kan wel op de commandline met Diskpart je schijf als FAT32 formatteren (ook boven de 32GB limitatie in de GUI), of je converteert het met een utility als Partition Magic.

Maar dat had je eigenlijk wel terug kunnen vinden als je wat gaat [search=ntfs naar fat32 omzetten] bijvoorbeeld.

Omdat dit een redelijk basic vraag is en je ook niet laat zien wat je zelf hebt uitgezocht ga ik je topic sluiten.
Let in het vervolg even op de zaken die in de Windows Clients - Policy worden genoemd als je hier een topic opent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.