Toon posts:

8800 GT laat PC rebooten. Wat is het pobleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 8800 GT aangeschaft alles werkt goed met installen v.d. drivers (meegeleverd, gedownload, beta, whql). Maar als ik dan herstart komt hij tot het "zwarte windows" scherm en reboot dan, ik kom dus nooit tot het punt waar ik mijn password in kan vullen, dan wordt er nl. gereboot. In safe modus werkt het daarna wel weer. En als ik de drivers deinstall is er ook weer niks aan de hand, behalve dat ik dan geen gebruik kan maken van de mogelijkheden van mijn GT.

Mijn eigen idee is dat ik misschien mijn voeding overbelast.

Voeding BeQueit 430W

Core 2 Duo 6400 130-150W
8800 GT 150-180W
5x 1x HDD ???W
Asus P5B deluxe ???W

Klopt dit met het reboot verhaal, en het feit dat alles wel werkt met safe-mode/ongeinstalleerde drivers. Dus dat hij pas al zijn vermogen pakt met de drivers geinstalleerd?

Ook heb ik mijn videokaart direct op de voeding zitten(6pin-6pin) ik heb niet gebruik gemaakt van de 6pins naar 2x 4pins aansluiting die meegeleverd was. Ik ga er vanuit dat dat niet het probleem is aangezien de voeding en voedingkabels pci-e beschrijven.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
Moet genoeg zijn volgens mij hoor 430 watt.
Hier draait:
E6850
Asus P5K
SATA HDD Seagate
Club3D 8800GT op een 450 watt Antec Earthwatts.
Alleen als je paar HDDs loskoppelt zou je eens kunnen proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jim423 op 03-01-2008 18:35 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Goei tip ook net geprobeerd zelfde resultaat. Iemand een idee hoeveel 4 schijven zouden schelen?

Verwijderd

Volgens mij wel 10/15watt per schijf, maar daar ben ik niet zeker in :)

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Domme vraag hoor, maar heb je het lijntje van je voeding naar je videokaart wel ingedrukt, of probeer anders eens een ander lijntje?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zonder kabel probeer krijg ik direct een piep en gebeurt er in het geheel niks meer, bedoel je dat misschien?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:00:
Als ik het zonder kabel probeer krijg ik direct een piep en gebeurt er in het geheel niks meer, bedoel je dat misschien?
Nee, voedingen hebben meestal meerdere 12V-lijnen. Als de ene lijn te hoog belast wordt door bijvoorbeeld een HDD, CD, 4 fans, dan kan het aantal ampere teruglopen. De bedoeling is dan dat je je VGA (grootverbruiker) aansluit op een andere 12V-lijn.

Meer info op de site of in handleiding van de fabrikant of dit wel kan met jouw voeding.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem direct aangesloten voeding-vga speciaal gekeken in het boekje speciale pci-e connectie

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 20:52
Datie reboot komt waarschijnlijk door een BSODtje. Dus moet je in safe mode automatisch opstarten even uitschakelen en dan kijken wat voor BSOD je krijgt.

smile an everlasting smile

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RooN schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:10:
Datie reboot komt waarschijnlijk door een BSODtje. Dus moet je in safe mode automatisch opstarten even uitschakelen en dan kijken wat voor BSOD je krijgt.
Dat klopt maar kort door de bocht opgeschreven.

Rightclick My Computer => Properties
Advanced Tab => Startup & Recovery Settings
Write Debugging Information: Kernel Memory Dump

Als ie dan een keer een BSOD/reboot heeft gehad, kan je in \windows\memory.dmp met windbg uitlezen wat er ongeveer gebeurd is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg soms als in een snelle flash een BSOD te zien ja hoe kan ik deze uitlezen?
Haha sneller dan dat kan niet MAX3400

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 19:14 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat is dan toch een driver probleem, want in safe mode worden juist die drivers niet ingeladen en dan werkt het wel.

Heb je voor deze kaart een andere grafische kaart in je PC gehad? Ik denk namelijk dat de (restanten van) drivers van die oude kaart het probleem zijn.

Volgens mij zijn er bepaalde programma's voor om die te verwijderen, ik weet zo niet precies de naam maar dat is een kwestie van even googelen. Of het allerbeste is misschien wel een verse installatie van windows maar dat is natuurlijk even wat meer werk i.v.m. bestanden die je moet backuppen.

p.s. Voor die BSOD uit te lezen moet je automatisch opnieuw opstarten uitvinken zoals hierboven aangegeven

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 03-01-2008 19:17 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:27

Sebazzz

3dp

MAX3400, dat is wel waar, maar er zijn ook aardig wat voedingen op de markt die claimen dat ze meerdere lijnen hebben maar die intern allemaal op hetzelfde punt gesoldeerd zitten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• ik222
  • Niet online
Het zal aan mij liggen maar ik snap helemaal niet waarom mensen de voeding verdenken. Als de PC opnieuw opstart met een BSOD elke keer op precies het moment dat de PC in windows komt (wanneer dus die drivers geladen worden) terwijl dat in safe mode niet gebeurt dan lijkt mij dit dus een probleem met de drivers hoor....

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt door mijzelf omdat ik daar mee startte. Ga ff rustig mijn pc reinstallen en de dan gelijk met de goede gecertificeerde drivers installen. Als dat gebeurt is en het werkt zal ik jullie wel weer op de hoogte houden

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:49:
Dat komt door mijzelf omdat ik daar mee startte. Ga ff rustig mijn pc reinstallen en de dan gelijk met de goede gecertificeerde drivers installen. Als dat gebeurt is en het werkt zal ik jullie wel weer op de hoogte houden
Ik verwacht dat het probleem dan inderdaad weg is ;)

Verwijderd

Is het probleem al opgelost?

Want ik heb precies hetzelfde probleem met m'n GeForce 7900GS...
Als ik de drivers in veilige modus installeer, dan krijg ik stopfout bij het gewoon opstarten, als ik ze in veilige modus installeer en vervolgens uitschakel en dan normaal opstart, dan staat m'n videokaart in apparaatbeheer ook uitgeschakeld en als ik hem dan wil inschakelen, reboot ie. En als ik gewoon de drivers installeer, reboot ie ook :S

Ik heb Windows XP misschien ondertussen al 2x opnieuw geinstalleerd, chipset drivers geupdate, bios geupdate, nieuwste drivers voor videokaart gedownload, maar niks wil lukken :P

En ik weet niet of het normaal is, maar krijg ook allemaal strepen bij het opstarten door het beeld...

Videokaart: XFX GeForce 7900GS AGP
Moederbord: MSI 865PE Neo2-PS (MS-6728 v2.0)
Geheugen: 1249 MB (1 x 256, 1x 1024)

Ik denk dat het moederbord te oud is, maar heb speciaal daarom een APG kaart gekocht. Maar als ie na een tijdje het nog niet doet, dan zal ik gaan sparen voor nieuw moederbord (en direct PCI-E videokaart en DDR2-geheugen).

Wie kan me helpen? :)

EDIT: Het ligt niet aan m'n geheugen, want heb al geheugen test gedaan, en het ligt ook niet aan m'n voeding, want die heb ik al vervangen. Dat werd me aangeraden op een ander forum en heeft verder niks geholpen :|

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 20:50 ]

Pagina: 1