[Ubuntu 7.10]Problemen met films afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
Ik heb nu eens uit nieuwsgierigheid en omdat ik Windows een beetje beu ben, Ubuntu geïnstalleerd. En ik moet zeggen dat het echt enorm goed werkt (y)

ik heb alleen een probleempje met films (of naja anime-episodes, films heb ik nog niet kunnen testen) Het gaat over de One Piece anime, zijn gewoon allemaal avi files, ik meen divx gecodeerd.
Maar goed, de eerste keer probeerde ik het met die standaard movieplayer (Totem?) alleen waren alle kleuren verkeerd.. naja ik had geen idee waar dat aan zou moeten liggen, dus ik maar VLC geinstalleerd. Tot mijn grootte vreugd gaf die wel de kleuren goed weer, alleen schokten de beelden echt enorm, waardoor het gewoon niet leuk meer is om te kijken.

Heeft iemand enig hoe dit komt en daarbij ook een oplossing weet?

ps. ik ben wel een enorme linux-noob moet ik zeggen, dus als je het enigsinds gemakkelijk kunt houden, zou tof zijn ;) stel dat jullie nog meer info nodig hebben, geef een schreeuw dan zal ik die hier neerzetten.

Bedankt alvast!

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Kan van alles zijn.. Systeemspecs? Welke driver gebruik je voor je vga-kaart (zie /etc/X11/xorg.conf)? Probeer eens xine te installeren (sudo apt-get install xine), wellicht helpt dat (kan je in ieder geval al een hoop meer mee instellen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:08

Neo

Als je via Application naar Add Remove gaat en daar zoekt op codec. Dan krijg je Gstreamer ffmpeg video plugin en Xine extra plugins. Dat lost waarschijnlijk wel wat op.

Probeer ook eens SMplayer, die vind ik het lekkerste werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
sysspecs:

IBM (Lenovo) Thinkpad T60
- Intel® Core Duo T2400 processor (1.83Ghz)
- 1,5GB geheugen DDR2 SDRAM 667 MHZ (1024 MB+ 512 MB)
- 100 GB harddisk, 7200 rpm
- DVD-RW (Dual layer DVD brander)
- 15" SXGA TFT monitor, resolutie 1400x1050
- ATI Mobility Radeon X1400 grafische kaart, 128 MB dedicated memory
- ThinkPad 802.11 a/b/g wireless netwerk adapter
- onboard 10/100/1000 netwerk adapter
- onboard 56K V.92 modem incl. aansluitkabel
- PCMCIA slot: 1 type I/II, 1 ExpressCard
- 3 x USB 2.0
- Infrarood poort

Hoe check je dat van die videokaart? Is dat gewoon het stukje waarbij staat: "Generic Video Card"?
In dat geval is de driver namelijk "vesa".

@AlterMann
Ik probeerde net xine te installeren via dat sudo apt-get, maar toen kreeg ik dit:
"Package xine is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source"
Ik heb wel al een keer gxine geinstalleerd, is dat hetzelfde? Dat programma deed overigens niks? :?

@Neo
Die Gstreamer ffmpeg video plugin had ik al, Xine extra plugins kan ik niet installeren? Daar staat namelijk dit bij:
"Xine extra plugins cannot be installed on your computer type (i386). Either the application requires special hardware features or the vendor decided to not support your computer type."
Dus dat schiet ook niet echt op ;)

Die SMplayer doet trouwens ook niks, krijg gewoon zwart beeld als ik op play druk. (ook geen geluid en het bestand wordt ook niet afgespeeld zeg maar)

[ Voor 41% gewijzigd door arjen9551 op 03-01-2008 18:45 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Probeer dan eens de closed source drivers van amd, via beperkt ondersteunde stuurprogramma's onder beheer en dan de fglrx driver aanvinken. Of installeer de nieuwste versie met de instructies hier. Maar die zul je waarschijnlijk niet nodig hebben, dus je kunt beter eerst de meegeleverde driver proberen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Vesa is de standaard videokaart driver. Probeer de Ati drivers te installeren: https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
nou ik heb al even iets anders gedaan, wat werkte.. weet alleen niet of het zo goed is..

ik ging even naar Restricted Drivers Manager en heb daar het vinkje bij Ati accelerated graphics driver weggehaald en nu speelt 'ie de films wel gewoon goed af 8)7 zowel in Totem als in VLC

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Dan ben ik wel benieuwd welke driver xorg gebruikt(e). Dat staat in /etc/X11/xorg.conf, sectie Device, regel "Driver". Dat het met vesa niet lukt is niet meer dan logisch: dan heb je geen hardwarematige versnelling. Daarom wordt hierboven de closed source driver van ATI aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat toevallig te laatste nieuwe restricted driver van ATI? Want van die driver heb ik ergens hier op tweakers.net gelezen dat die slecht met video overweg kon (nog een reeks bugs op dat vlak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
ik heb echt geen idee eigenlijk welke versie het precies was, gewoon na het installeren van Ubuntu.. kreeg ik zo'n melding dat er Restricted Drivers waren en die dus maar gedownload, moet eerlijk zeggen dat ik niet echt naar de versie oid heb gekeken..

maar die closed source driver van ATI installeren is geen slecht idee dus ? want dan zal ik daar morgen nog eens naar kijken

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:09:
Was dat toevallig te laatste nieuwe restricted driver van ATI? Want van die driver heb ik ergens hier op tweakers.net gelezen dat die slecht met video overweg kon (nog een reeks bugs op dat vlak)
Klopt, de driver kwam bij meuktracker voorbij (Link)

Ik gebruik zelf de restricted drivers van Nvidia, dus kan je niet echt verder helpen...

Wat ik in ieder geval uit die release notes begrijp is dat je niet de xvideo extension moet gebruiken bij de video player, misschien helpt dat...

Ik heb trouwens bij het installeren van Ubuntu de volgende pagina gebruikt voor multimedia en hiermee kreeg ik alles aan de praat. Er staat ook een testpagina bij...

Link

[ Voor 15% gewijzigd door DjCoke op 04-01-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Vanmiddag even linux opnieuw geinstalleerd (moest vanwege andere redenen toch gebeuren) toen maar even op mijn gemak alles uitgezocht vanwege het installeren enzo, maar nu werkt het hoor (y) op internet doen de filmpjes het nu ook (wat eerder niet was) ..

Heb trouwens die link van DjCoke gebruikt en moest alleen daarna handmatig nog even flash plugin van de adobe site halen, maar nu werkt het iig!

Thanks

n.a.

Pagina: 1