Harde schijf spint niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo,

Ik had nog 2 harde schijven liggen en nog 2 maal plaats in mijn PC voor extra harde schijven. Ik had besloten om eerst de nieuwste aan te sluiten, een Samsung SP2514N (250GB/7200rpm/8M/PATA). Deze harde schijf is ongeveer 5 á 6 maanden oud, aangeschaft voor een Pentium 4 computer die inmiddels overleden is, toen in een Pentium 3 gezet en daar heeft hij trouwe dienst gedaan.. tot hij niet meer wilde opstarten. Verder naar geen reden gezogt.. wel wat dingen geprobeert maar nu blijkt dat hij simpelweg niets doet. Iemand hier ervaring mee? Ik heb google gebruikt maar ik kom nergens.
Hij staat niet in bios, niet in Windows.. nergens.

Ik had het net over 2 schijven, de andere is een 6 jaar oude Seagate Barracuda van 120 Gb en deze doet het wél.

Ik denk dat hij het niet meer gaat doen, maar hier toch nog een poging wagen.

Mijn systeem alhoewel ik niet denk dat het daar aan ligt:
CHIEFTEC GPS-450AA-101A
AMD 64 X2 S939 3800+
ASUS A8N-SLI SE
XFX GeForce 7600 GT XXX
Creative Audigy 4
Linksys Wifi kaartje
WD 1600JS 160 Gb (S-ATA (II?) )
WD 1600JS 160 Gb (S-ATA (II?) )
Seagate Barracuda 120 Gb (P-ATA)
Externe LaCie Porsche 200 Gb

Groeten

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Wat heb je al geprobeerd om het aan de praat te krijgen? Er zijn een hele hoop standaard dingen die je kunt nalopen, van kabels en jumpers tot bios-instellingen.

Maar aangezien je al zegt dat je vorige PC al niets meer deed met deze schijf denk ik dat hij simpelweg kapot is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Inderdaad; als de BIOS al vindt dat de schijf niet bestaat, heb je kans dat de schijf dood is. Je zou kunnen proberen om de schijf eens om te wisselen met een werkende schijf en dan kijken wat de BIOS zegt. Je weet dan i.i.g. dat je kabel goed is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:44

Onbekend

...

Als de harde schijf al niet spint, dan maakt de datakabel niks meer uit.
Ik denk dat er iets met de voedingsspanningen aan de hand is.
Meet je +5V en +12V op de lijnen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Red-Front
Onbekend schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:13:
Als de harde schijf al niet spint, dan maakt de datakabel niks meer uit.
Ik denk dat er iets met de voedingsspanningen aan de hand is.
Meet je +5V en +12V op de lijnen?
Nou, een 6 jaar oude Seagate 120 Gb werkt er op en ook een Maxtor 20 Gb werkt er op.. en de 2 andere schijven functioneren ook naar behoren. Buiten dat heb ik er geen apparatuur voor en programma's er voor kloppen meestal niet.
Inderdaad; als de BIOS al vindt dat de schijf niet bestaat, heb je kans dat de schijf dood is. Je zou kunnen proberen om de schijf eens om te wisselen met een werkende schijf en dan kijken wat de BIOS zegt. Je weet dan i.i.g. dat je kabel goed is.
Hij ziet hem inderdaad niet, lijkt me ook vrij onmogelijk omdat hij simpelweg helemaal niets doet. Ik heb dus aan dezelfde aansluiting nu een Seagate harde schijf zitten en deze werkt naar behoren, maar ik zit met een ruimte gebrek en dan kan 250 Gb er altijd wel bij.
Wat heb je al geprobeerd om het aan de praat te krijgen? Er zijn een hele hoop standaard dingen die je kunt nalopen, van kabels en jumpers tot bios-instellingen.
As you can see, done that.

Bedankt heren voor jullie hulp, als iemand nog wat toe te voegen heeft dan hoor ik het graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Red-Front op 03-01-2008 19:48 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 23:27
Als er geen belangrijke data opstond zou ik jezelf nog gelukkig man prijzen ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Er zijn twee keuzes: Je geeft het op en je verliest je data en je harde schijf, of je vervangt de printplaat haalt je data eraf en verliest uiteindelijk waarschijnlijk toch je harde schijf.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Red-Front
Jim423 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:14:
Als er geen belangrijke data opstond zou ik jezelf nog gelukkig man prijzen ;)
Windows NT O+
Er zijn twee keuzes: Je geeft het op en je verliest je data en je harde schijf, of je vervangt de printplaat haalt je data eraf en verliest uiteindelijk waarschijnlijk toch je harde schijf.
Jammer voor die harde schijf, ik had de ruimte goed kunnen benutten maar jammer dan.
Ik ga morgen wel even de koelkast methode proberen, kost niets.

[ Voor 6% gewijzigd door Red-Front op 04-01-2008 00:47 ]

Pagina: 1