[ervaringen] Wireless Circle

Pagina: 1
Acties:
  • 1.144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn abonnement is ten einde en gezien het feit dat je bij verlenging/oversluiting vaak wat korting kan krijgen is dat natuurlijk een betere optie dan het door laten lopen voor de volle mep.

Nu ben ik me wat aan het oriënteren op de providersmarkt en nu valt mij, als student op, dat je tegenwoordig ook Wireless Circle als provider hebt.

Zo op het eerste gezicht ziet het er goedkoop uit:
-3600 minuten flat-free bellen naar andere wireless circle gebruikers.
-60 smsjes flat free naar andere wireless circle gebruikers (ook voor telfort gebruikers? Dat is me n.a.v. het oudere topic wat onduidelijk).
-Redelijk voordelige belbundels (vanaf 300 minuten voor 4ct per minuut).

Lijkt me een interessante optie nu ik tesamen met degene met wie ik ruimschoots het meeste bel aan een nieuw abbo toe ben. Samen een abonnement bij deze club nemen lijkt dan dus een interessante optie!

Maar als ik zo hier op het forum kijk zijn er amper ervaringen te vinden, laat staan recente. Het meest recente relevantie topic is ook al vrij gedateerd. Ik heb natuurlijk geen zin om een jaar lang te vallen in een gat van onbereikbaarheid, slechte klantenservice en spookfacturen.

Dus bij deze het topic zodat er misschien wat ervaringen omhoog kunnen komen. Hoe is de klantenservice? Hoe is de bereikbaarheid (KPN netwerk schijnt?)? Ervaren jullie dit ook als "goedkoop" ?

Bij deze dan ook een vraag of hier mensen zijn die ervaringen met Wireless Circle hebben of er misschien zelfs een abonnement hebben. Zoja, dan hoor ik daar graag wat van!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Hmm, ik ben zelf al een jaar lid van Wireless Circle, en heb eigenlijk over de dienst, in de zin van kwaliteit geen klachten. Bereik is uitstekend, je zit inderdaad op het KPN netwerk (voorheen Telfort, sinds medio vorig jaar uiteraard net als alle andere Telfort abo's overgeheveld naar KPN netwerk).

Klantenservice is wel ok, heb ooit 2 weken op een mail moeten wachten. Je kan ook bellen, wordt binnen gemiddelde tijd geholpen, dus niet snel, niet traag, kost wel geld, minpuntje uiteraard.

Maar de laatste paar jaar is wireless circle naar beneden gegaan kwa aanbod, ik zal ff een stukje quoten wat ik elders heb geschreven over wireless circle:
- Eerst was het abonnement gratis incl bellen naar Telfort (niet meegemaakt, maar van horen zeggen dat het gratis was).
- Toen was het goedkoop (2.50), en bellen naar telfort voor 3 cent.
- Toen werd bellen naar telfort 6 cent, en iets later ging de abo prijs omhoog naar 3.50.
- Vervolgens komt die oneigenlijk gebruik clausule erbij.
- En in navolging daarvan wordt je nu verplicht minimaal 50 min af te nemen, wat uitkomt op een totaal van 7 euro!
Kortom, het abonnement dat ik nu heb, kost me 2.50 per maand. Daarvoor bel ik gratis naar andere WC abonnees en voor 3 cent bel ik naar Telfort. Ik heb bij afsluiting eenmalig 5 euro betaald waarvoor ik gedurende mijn contract 300smsjes per maand mag sturen binnen WC én naar Telfort. En het ergste vind ik voor jou althans, ik heb dit contract krap 13 maanden geleden afgesloten!!

In die tussentijd is de prijs omhoog gegaan, mag je het abonnement niet meer gebruiken voor alleen binnen de community, en kan je ook niet meer naar Telfort bellen.

Dus alhoewel het goedkoper is dan Telfort Unlimited ben ik over 11 maanden weg, puur uit principe. Dat een gratis dienst in een tijdsbestek van 3 jaar zoveel duurder wordt kan ik niet over uit.

En het mooiste vind ik dan, waarom ik eigenlijk zo negatief tegenover deze dienst sta...Ze hebben sinds afgelopen augustus dus de clausule toegevoegd dat de dienst niet mag worden gebruikt voor enkel onderling bellen. Althans, ze hebben eenzijdig invulling gegeven aan het begrip oneigenlijk gebruik, wat al in de AV was opgenomen, en nu ook inhoudt dat je enkel binnen de community belt. En dan zitten ze klanten, die onder de oude voorwaarden hebben getekend, af te sluiten!! Ik vind het echt absurd. Heb het mailtje nog niet gekregen, maar ik bel met mijn WC abo, voornamelijk Telfort en binnen de community, en het zal dus nog wel komen. En klanten die na de wijziging lid zijn geworden, mogen het abonnement dan afkopen...voor zover dat een nette oplossing is.

Ik vind het aanbod nu echt niet slecht ofzo, maar puur vanwege de schofterige manier van het wijzigen van je AV, en deze vervolgens met terugwerkende kracht toepassen wil ik hier geen lid meer van zijn. En deze ervaring heb ik van mensen die dit op de Wirelesscircle hyves hebben gepost, waarna er ook door een crew member op is gereageerd, en heeft bevestigd. Het zou nu allemaal wat minder strak moeten zijn, maar ik vind het toch te ver gegaan.

Conclusie, aanbod is goed, het is scherp, maar de manier waarop je met je oude klanten omgaat, zegt mij ook wel wat over de service. Ik ben nu erg voorbarig, dat geef ik toe. Vooral omdat ik zelf nog niet ben gewaarschuwd ivm oneigenlijk gebruik, dus daar kom ik nog op terug. Maar ervaringen van andere mensen zijn er ook. Hoewel een aantal na indienen van bezwaar hun oude abonnement hebben kunnen voortzetten tegen de oude voorwaarden, maar dat het bezwaar nodig is, is al tot daar.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 21:51
Ik bel ondertussen bijna 3 jaar met Wireless Circle, eigenlijk nooit 'problemen' gehad. Aanbod is inderdaad wat duurder geworden (was eerst 3,00 toen ik begon, zit nu op 5,00). Maargoed, het is niet alsof andere aanbieders hun prijzen niet veranderen, times change zegmaar. Ik denk dat het belangrijkste is dat je voor jezelf bepaald of het aanbod interessant is voor jou. Ik heb enkele vrienden, inclusief mijn vriendin welke met Wireless Circle bellen. Dat drukt de maandelijkse kosten enorm. De overige tarieven interesseren me niet zo heel veel (alhoewel die ook best aardig waren de laatste keer dat ik mijn abonnement vernieuwde). Dat ze tegenwoordig op KPN netwerk bellen is leuk meegenomen, maar is voor mij enkel extra.

Ze werken met een systeem dat zonder tegenbericht je abonnement met 12 maanden verlengd, ipv 1 maand wat (de meeste?) andere providers hanteren. De laatste keer dat ik mijn abonnement heb vernieuwd kreeg ik echter iets van 5 maanden voordat mijn abonnement afliep bericht dat ik actie kon ondernemen (opzeggen/abonnement aanpassen), en indien ik geen reactie zou geven ze inderdaad met 12 maanden zouden verlengen. Kan ik nou niet echt van een andere provider zeggen dat ik zo'n bericht ooit heb gehad.

Enkele malen met de klantenservice in contact geweest, wat gegevens gewijzigt zoals mijn emailadres en bundels. Ze werken enkel met digitale facturen en ik was er een stuk of 3 kwijt geraakt (vrees in een spamfilter van hotmail) dus gemailed. Had ze toen redelijk snel, geloof met een week, opnieuw in de mail.

Al met al ben ik prima tevreden, zie (nog niet) echt reden om mijn abonnement stop te zetten. Dat bepaal ik t.z.t. wel weer zodra ik kan/mag vernieuwen of het nog steeds aantrekkelijk is. Heb begrepen dat Telfort bellen nu niet meer gratis is, dus moet even uitrekenen of ik t.z.t. ergens anders goedkoper uit ben.

[ Voor 0% gewijzigd door ikke007 op 17-01-2008 15:56 . Reden: typo ]

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50
@Shailesh: Ik ben het niet helemaal met je eens dat Wireless circle zoveel duurder is geworden; 2 jaar geleden (toen ik m’n abo afsloot) waren de belminuut-kosten (buiten Telfort/onderling) op z’n voordeligst 10 cent per minuut, nu nog maar 4… en daarbij heb je nu ook een aanzienlijk beter netwerk.
Een vriendin (zelf ook studente) van mij werkt toevallig bij Wireless circle en gaf aan dat de algemene voorwaarden alleen maar zijn gewijzigd voor nieuwe klanten en indien je je abonnement dient te vernieuwen…en daarvoor kun je natuurlijk zelf kiezen.
Op de Hyve van Wireless circle staat ook al het e.e.a. over het oneigenlijk gebruik, maar eerlijk gezegd vind ik het nogal heisa om niets; je kunt nog steeds onderling bellen en als ik alleen maar onderling zou bellen, neem ik wel een walky-talky ;) Is nog steeds goedkoper hehe. Voor 4 cent bellen naar anderen en daarbij meegenomen alle andere op zich wel interessante voorwaarden (zoals gratis voicemail) vind ik het nog steeds zeker voldoende om straks mijn abo bij de wireless circle te vernieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Mr_x007 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:17:
@Shailesh: Ik ben het niet helemaal met je eens dat Wireless circle zoveel duurder is geworden; 2 jaar geleden (toen ik m’n abo afsloot) waren de belminuut-kosten (buiten Telfort/onderling) op z’n voordeligst 10 cent per minuut, nu nog maar 4… en daarbij heb je nu ook een aanzienlijk beter netwerk.
Een vriendin (zelf ook studente) van mij werkt toevallig bij Wireless circle en gaf aan dat de algemene voorwaarden alleen maar zijn gewijzigd voor nieuwe klanten en indien je je abonnement dient te vernieuwen…en daarvoor kun je natuurlijk zelf kiezen.
Op de Hyve van Wireless circle staat ook al het e.e.a. over het oneigenlijk gebruik, maar eerlijk gezegd vind ik het nogal heisa om niets; je kunt nog steeds onderling bellen en als ik alleen maar onderling zou bellen, neem ik wel een walky-talky ;) Is nog steeds goedkoper hehe. Voor 4 cent bellen naar anderen en daarbij meegenomen alle andere op zich wel interessante voorwaarden (zoals gratis voicemail) vind ik het nog steeds zeker voldoende om straks mijn abo bij de wireless circle te vernieuwen
Gelijk heb je ook hoor, zoveel duurder is het niet geworden. Maar de berichtgeving over de wijziging van de AV is slecht doorgecommuniceerd. En uiteraard kan dit niet eenzijdig voor bestaande klanten worden gewijzigd. Ik zal ook sterk overwegen om mn abonnement te verlengen, het is en blijft goedkoper dan Telfort Unlimited, weliswaar niet voor telfort gebruikers, maar ik bel dus in principe alleen mn vriendin met het abonnement, en nee, ik ga geen walkietalkie kopen :P Wil graag tegelijk kunnen spreken O-)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik bel al een jaar of 4/5 met wireless circle. Inderdaad begonnen toen je nog een abonnement voor 0 euro kon afsluiten en ook naar Telfort nummers kon bellen. Ik gebruikte het overigens als extra abo. Dus gaf m'n vriendin een Telfort prepay kaartje, extra telefoontje, en 's avonds uren bellen voor noppes :)

Ik vind alleen dat ze vaak slecht communiceren. M'n abonnement was weer automatisch verlengd (bericht over gekregen, prima) maar pas later weer info gekregen over wijzingen in de voorwaarden etc. Daarnaast hebben ze afgelopen half jaar enorm lopen klooien met facturen. Een aantal keer teveel betaald, later weer terug gekregen en ook vaak dat ik een paar maanden geen factuur kreeg en dan ineens weer wel met terugwerkende kracht.

Wireless circle wás leuk, maar met alle nieuwe voorwaarden geen optie meer voor mij. Heb het dan ook opgezegd per volgende moment dat het mogelijk is.

[ Voor 9% gewijzigd door Timmey op 13-02-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet doen!! Wireless circle is helaas vreselijk en helaas heb ik er een abonnement. Een paar weken geleden een veel te hoge rekening gekregen boven de 100 Eu en hier op gereclameerd. Eerst gebeld toen een mail gestuurd daarna nog een paar keer gebeld met de helpdesk. Ik denk dat ik nu voor iets van 40 minuten met de helpdesk heb gebeld en tot nu toe heb ik blijkbaar alleen tegen een betonnen muur aan zitten praten maar ondanks de helpdesk inclusief eigen belminuten ongeveer 50 cent per minuut kost komen ze hun beloften niet na :( . Zo zou ik allang een aantal keer antwoord moeten hebben gekregen op mijn mail dit is niet gebeurd. Ze zouden terug bellen dit is ook niet gebeurd. Ik heb nu niet eens meer een idee wat voor belbundel ik heb want dat wisten ze ook niet. Hoe moeilijk kan het zijn :( ? De lage kosten lijken op het eerste gezicht wel leuk maar zoals wel vaker geld geld hier ook weer goedkoop koop is duurkoop. Daarnaast is het ontvangst de laatste tijd erg in kwaliteit afgenomen, met regelmaat wordt de verbinding verbroken of moet ik zelf opnieuw bellen aangezien ik er niets meer van versta (geprobeerd met verschillende telefoons). Ik snap best wel dat een goedkopere provider wat minder kwaliteit biedt maar dit slaat echt nergens meer op, wat moet ik nog als er niet op mail wordt gereageerd en de helpdesk ook geen antwoord op mijn vragen heeft? Mijn Simkaart maar uit de telefoon trekken en in de kast laten liggen voor de maandelijkse kosten is helaas nu nog een goedkopere oplossing vrees ik. Kortom ik zou je aanraden het NIET te doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:27
Mijn ervaringen met wireless circle:
Ik heb bijna mijn gehele studententijd een abonnement gehad bij wireless circle. In het begin was het allemaal prima, geen omkijken naar en lekker goedkoop. Tot dat na ongeveer 6 jaar (nu anderhalf jaar geleden) het me begon op te vallen dat mijn rekeningen omhoog gingen. Het blijkt dat wireless circle met een automatische contract verlengingen ook ineens de voorwaarden aanpaste, dus abonnementsgeld omhoog (van 0 naar 4 euro) en ineens stonden er allerlei bundels (sms ed) op mijn factuur. Verder bleek dat veel van mijn vrienden inmiddels overgestapt waren naar een andere provider dan telfort/wc. Ik besloot dat dit wel een mooi moment was actie te ondernemen en daarmee begon een hoop ellende.
Allereerst wilde ik graag dat de bundels die ik nooit had aangevraagd van mijn factuur gehaald zouden worden, alleen dit al kostte eindeloos bellen naar de helpdesk. Verder liepen mijn belkosten op en kon dit abonnement eigenlijk niet meer uit, aangezien ik teveel buiten, en te weinig binnen de circle belde.
Na veel toezeggingen en niet nagekomen afspraken was ik het zat, ik ging overstappen, en graag zou ik mijn nummer (dat ik inmiddels al 6 1/2 jaar had) meenemen. Daarmee werd mij gelijk duidelijk dat WC een "3 maanden opzegtermijn, of anders een jaar langer vastzitten aan je abonnement" regeling heeft. En dat voor iemand die al 6 1/2 jaar klant is. Maar goed, ik had gelukkig mazzel dat ik precies op het juiste moment had besloten op te zeggen en ik kon binnen 5 maanden weg (dus 2 maanden voor de 3 maanden opzegtermijn).
Netjes op tijd had ik mijn abonnement opgezegd en ik had tevens aangegeven dat ik mijn nummer mee wilde nemen naar mijn nieuwe provider. Daarvoor brachten ze gelukkig geen kosten in rekening en vanaf april dit jaar zou ik geen klant meer zijn van WC. Ik had tevens netjes op tijd een nieuwe abonnement aangevraagd. Echter op het moment van portering ging het mis.
Toen werd pijnlijk duidelijk dat de administratie van WC een zooitje is. Het was niet duidelijk of mijn abonnement nu wel of niet aan het doorlopen was en of mijn nummer nu wel of niet vrij was in de poel van telfort en wie of wat eigenaar was van het nummer. Wat in ieder geval mislukte was de portering vanuit kpn (mijn nieuwe provider). Wederom eindeloos bellen naar de helpdesk, waarbij je iedere keer opnieuw je verhaal mag uitleggen, volgde. Na anderhalve maand was het dan eindelijk gelukt en kon ik eindelijk via KPN met mijn nummer bellen.
Je zou verwachten dat het hier ophoudt, maar nee. WC was er nog steeds niet over uit of mijn abonnement nu wel of niet doorliep. Hoewel mijn nummer allang niet meer in hun handen is, blijven ze mij tot op de dag van vandaag facturen sturen en geld van mijn rekening schrijven.
Ze reageren niet op mail en als je via het vaste net naar hun service nummer belt claimen ze dat ze het systeem niet in kunnen en dat je toch echt naar hun 0900 betaal nummer moet bellen.
Uiteindelijk via hun servicenummer was ik er toch met hun uitgekomen en zouden ze eindelijk het teveel betaalde geld terugboeken. Eenmalig heb ik toen een gedeelte van het geld terug gehad (verminderd met de wederom onterechte abonnementskosten van diezelfde maand). Echter bleven de facturen daarna nog steeds komen (4 euro per maand), nota bene op een nummer dat niet eens meer van hun is.
Na ongeveer 4 maanden ben ik het zat en ik laat vanaf nu de afschrijvingen terugboeken. Met uiteraard een mail erbij waarom ik dit gedaan heb. Zonder deze mail te beantwoorden stuurt WC mij nu emails waarin ze dreigen met administratie kosten etc.
Dus mijn advies: ga nooit met Wireless Circle in zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een update van de TS dan maar: Ik heb niet voor Wireless Circle gekozen wegens de wisselende ervaringen welke ik heb gelezen. Uiteindelijk gekozen voor een prettige sim-only aanbieding bij Telfort. In ieder geval wel bedankt voor de mensen die toendertijd wat ervaringen hebben gedeeld, en misschien dat dit topic nog van nut is voor andere mensen :)
Pagina: 1