moederbord dell optiplex gx240 perikelen

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
ik heb via MP een dell optiplex gx240 moederbord en kast aangekocht, met het idee voor een casemod in mijn achterhoofd. (had, achteraf gezien, ook met een gewoon/goed/nieuw m-atx bord gekund, aangezien dit bord misschien maar een cm kleiner is dan een matx)

nu loop ik gelijk tegen 2 problemen aan, de enie is dat het chipsetblok ontbreekt, maar ik heb al op internet (een foto) gevonden dat dit niet zo kritisch komt, er zit namelijk standaard echt een miniscuul blokje op, dus ieder beetje zinnig chipsetblokje moet in principe genoeg zijn.

het 2e probleem echter, is en stuk ingewikkelder, de zif socket is gemold.
het onderste deel en de "pinnetjes" (waar de pennetjes van de processor in vallen) zijn intact, maar de bovenste "slee" en de hendel missen.
hierdoor kan ik dus de processor niet goed monteren, en nog belangrijker, niet bepalen watvoor socket het is. (hoogstwaarschijnlijk 478) maar omdat alle pennetjes onder de slee wel aanwezig zijn, kan ik niet aan de hand van de geblokkeere gaatjes bepalen welke socket het is, en vooral, hoe om de processor erin moet...

wie kan mij helpen? (de dell website is trouwens heel summier, en de vorige eigenaar heeft alles wat niet expliciet vast zat er gewoon afgesloopt en weggedaan)

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 03-01-2008 17:02 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:31
Een GX240 heeft inderdaad een socket 478.

Maar als je daar weer een cpu op wil zetten moet je wel het bovenste deel van de socket kunnen repareren aangezien je anders de cpu niet kan vastklemmen. (En dan maakt eea dus geen goed contact)

Ik weet niet of je een SM, SF of SFF behuizing met bijbehorend moederbord hebt. (als je een SFF hebt kan ik misschien wel een foto maken van m'n GX260 die is bijna hetzelfde qua layout.) Hier staat overgens veel info van dell zelf incl. service manuals.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
de kleinste van de 3, SFF dus?

en dan moet ik alsnog een 478 bord vinden om de socket onderdelen vanaf te slopen...

*schuifelt richting hardware ruil topic, gezocht dood 478 bord enn 1.8 ghz 478 processor...

[ Voor 75% gewijzigd door AlexanderB op 03-01-2008 17:25 ]