[VISTA] Installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik dacht vandaag eens Windows Vista opnieuw te installeren, maar dit is niet gelukt.

Als eerste lukte het booten van de originele Windows Vista dvd niet, terwijl in de bios ingesteld staat als eerste vanaf de cd-rom te booten. Een enkele keer verscheen de tekst: Druk op een willekeurige toets om vanaf de CD/DVD te starten wel en kwam in het installatie scherm.

Toen hij aan het installeren was kreeg ik al snel de volgende error code: 0x8007045D. Er stond iets bij in de trant van: Kan niet alle bestanden laden. De computer werd opnieuw opgestart.

In het oude besturingssysteem kan ik nu niet meer komen, tijdens het opstarten krijg ik de foutmelding dat er een bestand ontbreekt, dit is logisch. Maar het lukt me nu ook niet meer om vanaf de cd op te starten? Ik krijg niet de kans om vanaf de dvd te booten.

Dit zijn mijn computer specificaties:

Intel Core 2 Duo E6600
GigaByte GA-965P-DS3P
2x Seagate Barracuda 7200.10 250 GB in Raid0
Samsung SH-S183A (cd-rom station)

Wie kan mij helpen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

is je installatiemedium wel krasvrij?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• GekkeCoen
Heb de dvd pas één keer gebruikt en er is netje mee omgegaan. Ik zie voor zover ik kan zien geen krasjes ziten.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkeCoen op 03-01-2008 16:34 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

het probleem lijkt toch op een medium probleem. Tenzij de raid roet in het eten gooit.

Echter je zal altijd moeten kunnen booten van cd/dvd. Wellicht als je booten van harde schijf in je bios uitschakelt?

De oplossing voor het dvd lees probleem is de inhoud van de dvd naar een tijdelijk directory van je harde schijf te kopieren, en vanaf daar instaleren. Kun je ook vinden door die foutcode die je feeft te googlen.

En uiteraard kan er hardware kapot zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• GekkeCoen
Booten vanaf de harde schijf uitschakelen had ik ook al geprobeerd, maar zonder resultaat. Het gekke is dat hij dan gewoon de foutmelding aangeeft dat Windows Vista niet kan starten omdat er een bepaalt bestand mist. Hij gaat dan alsnog vanaf de harde schijf booten.

EDIT: Wat ik ondertussen nog allemaal geprobeerd heb:

- De cd/dvd drive op een andere SATA poort zetten
- Via het bootmenu cd-rom aangeklikt

Maar zonder succes, het lukt me maar niet om vanaf een dvd te booten. Kan het misschien zijn dat de cd/dvd drive niet meer naar behoren werkt? Ik kan het helaas niet testen, omdat ik maar één cd/dvd drive heb.

[ Voor 40% gewijzigd door GekkeCoen op 03-01-2008 18:14 ]

• GekkeCoen
Ben vandaag weer even met me computer bezig gewees. Heb een oude cd/dvd drive aangesloten op m'n computer. Deze werd herkent en het lukte om de cd die bij het moederbord zat te laden. Maar de Windows Vista dvd werd niet herkent. Heb gekeken of het aan de Vista dvd lag maar deze werkte wel op een andere computer. Toen nog een paar keer de huidige dvd drive geprobeert, één keer werd de Vista installatie geladen maar na het invullen van de product key kreeg ik de volgende foutmelding:

Kan het vereiste bestand G:/Sources/Instal.wim niet openen. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 0x8007000D.

Ik zelf denk dat het aan de dvd drive ligt, heeft iemand nog tips wat ik kan proberen?

Nog een vraagje. Als ik de optie kies Windows herstellen, blijven dan mijn documenten op een andere partitie behouden?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

GekkeCoen schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:44:
Nog een vraagje. Als ik de optie kies Windows herstellen, blijven dan mijn documenten op een andere partitie behouden?
Ja. absoluut. Zelfs als ze op de windows partitie staan (wellicht wel wat harder zoeken als ze onder mijn documenten staan/stonden).

Nogmaals: kopieer de inhoud van de dvd naar harde schijf, je zult wel even iets anders moeten gebruiken om te booten (bart PE cd, of een linux live cd?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

leuk_he schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:53:
Nogmaals: kopieer de inhoud van de dvd naar harde schijf,
Daarbij zie je alleen wel over het hoofd dat de installatieroutine van Vista geen filecopy based setup meer is zoals 2000/XP/2003 maar een image-based setup.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:32
Opgelost

Wat bleek het me nec1300a brander kon niet overweg met vista installatie
Andere speler gepakt wat blijkt installeerd prima nu.

Misschien moet TS andere drive proberen ?

[ Voor 63% gewijzigd door FulmeN op 04-01-2008 20:39 ]

• GekkeCoen
Ik ga morgen eens op zoek naar een nieuwe dvd drive, als er ergens in de buurt koopzondag is.

Wat ik wel raar vind is dat hij wel de XP Pro cd pakt, misschien omdat dit een cd is i.p.v. een dvd. Denken julie dat het aan de dvd drive ligt?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

alt-92 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:21:
[...]

Daarbij zie je alleen wel over het hoofd dat de installatieroutine van Vista geen filecopy based setup meer is zoals 2000/XP/2003 maar een image-based setup.
als je naar de foutcode van de ts google kom je hier:

http://forums.microsoft.c...x?PostID=796452&SiteID=17
Steps:

1- Run the winxpvirtualcdcontrolpanel_21.exe tool to extract it.

2- Double Click: VCdControlTool.exe

3- Click Driver Control, Install Driver then browse for VCdRom.sys file and select Open then start then Ok.

4- Click Add Drive then Click Mount and browse for your vista file you downloaded and Open then don't check any option and click Ok.

Now you have a virtual copy of the Vista DVD, you can perform the following:

- Copy the entire DVD contents to local hard drive as offline/network setup source.

- Copy the Install.WIM to the local hard drive in case of failure of adding this file to DVD image during burn process.

- Verify that this downloaded file is valid for setup (By copying entire contents to local hard drive and perform installation from it) so that if there were any DVD burnt image not working, so the error from the burn process and NOT the downloaded file.
Ik heb het zelf niet uitgevoerd, maar blijkbaar is het op een iets andere manier toch een oplossing.

Verder kan ik me best voorstelln dat sommige dvd drives niet goed booten.

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:32
GekkeCoen schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:52:
Ik ga morgen eens op zoek naar een nieuwe dvd drive, als er ergens in de buurt koopzondag is.

Wat ik wel raar vind is dat hij wel de XP Pro cd pakt, misschien omdat dit een cd is i.p.v. een dvd. Denken julie dat het aan de dvd drive ligt?
Ja dat leek mij ook raar eerst want me xp cd wel wel netjes geinstalleerd

• GekkeCoen
Het probleem is trouwens opgelost, het lag aan de dvd drive. Heb een nieuwe gekocht, daarna pakte hij de Vista dvd wel. Alles werkt weer perfect!
Pagina: 1