van vista terug naar xp

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02 16:14
Hallo iedereen op dit forum!!

Ik ben in het bezit van een PB EASYNOTE MX36-U-021. Nu heb ik om vista te verwijderen en terug te gaan naar xp.
Dat dit niet gemakkelijk was zul je wel begrijpen. Ik heb met veel zoeken en geduld alles draaiende gekregen behalve men audio.
Dit is van het merk realtek,en nu heb ik al verschillende drivers gedownloadt van realtek en geprobeerd maar telkens geeft hij een probleem op tijdens de installatie. Ik heb ook al de windows xp HD audio driver kb888111 geinstalleerd maar nog altijd geen resultaat.
Nu probeer ik dus ook al even om opnieuw te beginnen omdat ik denk dat er misschien wat teveel drivers over elkaar staan,maar telkens ik in apparaatbeheer (waar er een geel uitroepteken naast staat) probeer om het te verwijderen zegt hij dat dit niet gaat omdat "het apparaat mogelijk nodig is voor op te starten". Ook als ik probeer om de "stuurprogramma's bij te werken' reageert hij gewoon niet. Als ik dan in bios kijk vindt ik nergens iets terug over audio.

Ik ben stilaan ten einde raad,ik wil echt niet terug naar vista en ben er zo dichtbij. Enkel de audiodrivers moet ik nog aan de praat krijgen.

Weet er iemand raad? Alvast bedankt voor de reply's :)

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Fabrikant contacteren?

Waarom wil je terug naar XP?

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02 16:14
ik wil terug naar xp omdat de specs van de laptop eigenlijk een beetje te min zijn om vista vlot te draaien.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Heb je de drivers die op de frontpage (bij update tracker) staan al eens geprobeerd?

Zoek de exacte foutmelding (nodig om op te starten) eens door op google, eventueel tussen dubbele aanhalingstekens en de term audio/geluid toe te voegen. Mischien wordt het zo duidelijk wat er misloopt en vind je mischien een topic waar een oplossing voor het probleem staat in uitgelegd.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 09:38

Ryceck

Constants and Variables

Raar misschien maar al eens gekeken op de site van Packard Bell zelf?
Die bieden vaak zelf de drivers aan voor hun laptops voor de verschillende OS-en

[edit]
Hmmm lama zie dat PB dus alleen maar de drivers voor Vista levert... tuig!

Het ding is specifiek overigens de "Realtek ALC260 audio controller."
meuk: Realtek HD Audio 1.84
Lijkt wel te gaan werken voor jouw ding :)

[ Voor 47% gewijzigd door Ryceck op 04-01-2008 15:47 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bertbelgie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:29:
Hallo iedereen op dit forum!!
naast staat) probeer om het te verwijderen zegt hij dat dit niet gaat omdat "het apparaat mogelijk nodig is voor op te starten". Ook als ik probeer om de "stuurprogramma's bij te werken' reageert hij
google naar "may be required to boot"
1. Go into a command prompt.
2. type “set devmgr_show_nonpresent_devices=1”
3. Hit return.
4. Type “devmgmt.msc”
5. Hit return.

You will then see “greyed out” old devices and network cards that you can remove.
en anders de onwillige driver met regedit in de registry zoeken en daar verwijderen en dan rebooten

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
ik had volgens mij exact het zelfde probleem met een acer laptop waar vista opstond, waar ik ook xp op wou mikken.

Hoop geprobeerd, uiteindelijk maar xp(sp2) geherinstalleerd en als 1e de audio driver geinstalleerd (waarschijnlijk werkt die van de realtek site ook gewoon voor die van jou) en toen werkte het. Daarna kon ik de rest van de drivers en updates doen zonder problemen.
Pagina: 1