Toon posts:

Albumhoezen in mp3 speler

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik een mp3 speler gekocht, de Sony NWZ-A816, en ik wil 'm netjes inrichten. Met name de juiste hoezen bij de 'albums' vind ik mooi.

Ik heb op mij PC een berg albums staan en als ik deze (willekeurig) naar de mp3 speler schop dan geven sommige albums een net plaatje en andere niet. Ik stuur niet bewust een jpg mee ofzo.

Nu ben ik geen held met pc's en na wat Googlen zag ik dat er iets bestaat als ID3-tags. Die zouden weer onderverdeeld zijn in subnamen die herkent worden door spelers/opslagmedia en daardoor komt het plaatje mee. Niet elk album dat ik op de pc heb is voorzien van een dergelijke hoes, maar das een kwestie van aanvullen.

Mijn vragen zijn als volgt:
  • Hoe deel ik netjes een album in VOORDAT ik 'm overzet naar de mp3 speler (ga er maar vanuit dat in elke map, ik heb mappen per CD, geen plaatjes staan). Mappen bestaan uit mp3 bestanden
  • Wat moet ik doen om te zorgen dat de jpg's door de mp3 speler gezien worden en dat ie ze ook afbeeld?
Andere tips zijn welkom!! Graag uw antwoord in Jip en Janneke....

Alvast bedankt!!!

Arjen

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Wat jij wil is een plaatje in de id3tag stoppen. Dat is genoeg als je speler dit ondersteunt, wat bij jou dus het geval is. Hier voor zijn editors te krijgen, maar bijvoorbeeld Winamp kan dit ook al. Google anders eens op id3-tag editor.
Wat je ook kunt doen, is iTunes van Apple installeren. En daar al je albums in editten. Kun je ook nog gebruik maken van Coverflow, ziet er ook gelikt uit op je computer.

Enne, je weet dat het ontzettend veel werk is? >:)

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:09
Tagscanner kan dit goed(Freeware)
Albumartaggregator om de afbeeldingen te vinden.
succes

edit: tutorial

[ Voor 39% gewijzigd door pinojo123 op 03-01-2008 17:10 ]