Toon posts:

Linksys WRT54Gv7 - Blokkeert ongewenst traffiek

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, ik kocht destijds een router bij de Mediamarkt zonder op Tweakers.net te kijken bij ervaringen. Hoe dom kun je zijn! :'(

Maar op zich werkt de router wel OK. Zolang ik hem maar 24 uur per dag aan heb is alles best.

Echter blijkt de router ongewenst verkeer te blokkeren. Dit merk ik in het spel "Age of Empires 2". Ben echt al zoveel uren kwijtgeweest aan het mogelijk oplossen van dit probleem.

Commentaar: Met niet spelen bedoel ik dat de game nooit, zonder of wel hamachi in de gamelijst te voorschijn komt.

Symptonen:
-> Rdam-PC kan zonder router gewoon AOE2 spelen met iedereen
-> Rdam-PC kan met router maar met 2 van de 4 spelers spelen
-> Dit geldt voor zowel Glasvezel-uplink als PlanetADSL-uplink
-> Rdam-PC kon in Emmen ook gewoon AOE2 spelen tegen andere 4 aoe2-ers.
-> Emmen-PC heeft nooit problemen gehad met andere 4 aoe2-ers.

Conclusie: Oorzaak Linksys WRT54Gv7

Echter staan alle veiligheidsmaatregelen uit. Het viel me pas op toen ik een nieuwe PC kocht en m'n oude PC naar Emmen heb verhuisd. Ook op de nieuwe PC kon ik het spel niet spelen in Rotterdam met betreffende router ertussen.

Ik overweeg mijn Linksys in te ruilen (heb deze half jaar geleden gekocht) bij de Mediamarkt voor een Linksys WRT54GL.

Dus mijn vraag aan jullie: Als alle veiligheidsinstellingen op de router uitstaan, dan kan ik er toch weinig meer aan doen? Hier blijkt toch duidelijk dat het een brakke router is die zomaar traffiek blokkeert?

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

mbooij

De Mosselman

De WRT54G is imo een van de beste lowcost homeuse routers van dit moment . Ik heb hier nooit problemen mee gehad. Je hebt wel de pech dat de V7 een van de mindere apparaten is kwa mogelijkheden met opensource firmware's.

Ik begrijp dat je via Hamachi speelt? Dan is portforwarding niet nodig. Indien dit niet zo is wel dus.
Probeer eens een DD-wrt distrebutie te draaien. Als het goed is kan deze de V7 hardware sinds kort ook aan. Check wel even de intructies voor het flashen. Dit is ingewikkelder dan een normale flash en je zult vast een harde reset moeten doen na installatie.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-03 16:38
Ik zou er niet zomaar van uitgaan dat het aan de Router ligt, zoals mbooij hierboven zegt is Linksys namelijk met de v7 weer een stap in de goede richting gegaan. Waar ik meer benieuwd naar ben is of AoE2 de enige applicatie is die problemen ondervind. Probeer eens een oude game te installeren en die over Hamachi of een Tunnel op te zetten en kijk of dat wel werkt. Kijk anders ook hier eens naar:
https://secure.logmein.com/products/hamachi/faq.asp#q9
Ik vermoed dat het iets anders is als de Linksys, probeer zoveel mogelijk uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Nu kan ik nog maar bij twee van de 5 joinen.
Sinds een vriend van mij zijn internet had omgezet.

We speelden om 7 uur nog op zijn oude internet. En om 9 uur zetten hij internet even om, en het werkte niet meer!

Verwijderd

Topicstarter
Heel apart, maar het bleek inderdaad de router.

Heb nu een Netgear router en nu gaat alles goed. Niets negatiefs over Linksys verder, echter bleek de fout wel bij de router te liggen (en nee, niet bij de instelbare opties).

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Ik zou de router zeker niet wegdoen en serieus kijken naar DDWRT. Dat maakt van de linksys een nog completer apparaat. Vergeet ook niet een harde reset te doen zodat alle instellingen uit je nvram zijn.

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-03 21:07
Op de wrt54g v7 kan je geen dd-wrt draaien.

Komt van hun officiele site.

code:
1
2
3
  The WRT54G v7 uses an Atheros chip, has 2MB ROM, 8MB RAM and runs VxWorks. 
It is not supported by DD-WRT as the WRT54G v7 isn't Broadcom based. 
However, the crew is working on support for the WRT54GS v7 and the WRT54G v8.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Sven_Vdb schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:57:
Op de wrt54g v7 kan je geen dd-wrt draaien.

Komt van hun officiele site.

code:
1
2
3
  The WRT54G v7 uses an Atheros chip, has 2MB ROM, 8MB RAM and runs VxWorks. 
It is not supported by DD-WRT as the WRT54G v7 isn't Broadcom based. 
However, the crew is working on support for the WRT54GS v7 and the WRT54G v8.
Is natuurlijk een kewstie van tijd. Ik heb zelf geen v7 maar heb wel op de fora van DD-WRT gelezen dat men deze er op aan de praat heeft gekregen met wat truckage.
Er zijn natuurlijk nog zat andere Linksys firmwares te vinden.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
En wederom zijn die "allemaal" geschreven en gecompileerd voor Broadcom-based hardware, wat de V7 niet is...
Pagina: 1