Browser op een Xterminal (simulator)

Pagina: 1
Acties:

• gdf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10-2025
Beste deskundigen (hoop ik),

ik ben bezig mijn servertje te vervangen, dit ding heeft geen display, en ik pleeg af en toe remote (adsl) met een Xterminal simulator (exceed, ssh tunnel) wat onderhoud hierop.
Dan draai ik een stel xterm windows onder Fvwm.
Af en toe wil je dan wel eens wat opzoeken etc. met een browser.
Met mijn oude servertje (200MHz pentium, redhat 7.2, mozilla 1.0?) wilde dat zelfs als ik niet thuis was over de adsl lijn.
De vervanger (800MHz P3, debian Etch, iceweasel==firefox) wil dat niet meer, 100Mbit is nog niet genoeg om een browser te draaien, zelfs met simpele pagina's.
Met ssh tunnel : ethernet usage 25%, X11 server en client >50% vol met sshd / putty cpu tijd
Zonder ssh tunnel : ethernet usage >50%, en nog steeds supertraag.

Heeft iemand enig idee wat hier loos is, kan ik misscien firefox wat displaycommunicatie tammer maken met een setting ?
Of heeft iemand een tip voor een redelijk complete betere browser.

George

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

ik heb a) thuis geen problemen als ik even een firefox sessie test met ssh -X $user@$ip en dan iceweasel. Verder neem ik aan dat die load niet echt een probleem is? Ik bedoel, het is neit de bedoeling dat je je server gebruikt om te browsen. Verder: is links of lynx niet wat voor je? Ik neem aan dat het is om even wat op te zoeken, en dan voldoen deze browsers prima.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• gdf
Ik werk vanaf een windows laptop (2GHz p4) en een wat oudere exceed.
Dat de 100MBit niet meer dan ruim 50% in gebruik is, komt omdat windows niet meer erdoor krijgt denk ik.
Dus die belasting is wel een probleem, iceweasel draait wel, maar om een paar minuten (niet overdreven) op een scherm update te moeten wachten is niet werkbaar.
Ja, ik weet van lynx, maar dat is alleen leuk als je precies weet waar je moet zijn, en de websites kent.
Ik snap gewoon niet wat er loos is met Firefox, mozilla 1.0? op een oud systeem werkt wel over een veel tragere verbinding (zelfde laptop, zelfde exceed).
Of moet ik maar kijken of ik die oude mozilla kan hercompileren onder Etch ?

George

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik doe het zelf ook wel eens, maar dan tussen 2 linux-bakken onderling, en dan log ik in met ssh -CY $user@$hostname . (compressed en vertrouwde X-tunnel). Firefox is hier ook best traag, vooral het opstarten en de menus. Konqueror is sneller, en je zou ook Opera kunnen proberen.

Ook zou je een andere X-server kunnen proberen, zoals Xming of Cygwin/X11.

Of je gooit de X-server er helemaal uit, en gebruikt enkel putty. Webbrowsen doe je dan maar lokaal, en als je iets wilt downloaden gebruik je wget.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

laurencevde schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:58:
Ik doe het zelf ook wel eens, maar dan tussen 2 linux-bakken onderling, en dan log ik in met ssh -CY $user@$hostname . (compressed en vertrouwde X-tunnel). Firefox is hier ook best traag, vooral het opstarten en de menus. Konqueror is sneller, en je zou ook Opera kunnen proberen.

Ook zou je een andere X-server kunnen proberen, zoals Xming of Cygwin/X11.

Of je gooit de X-server er helemaal uit, en gebruikt enkel putty. Webbrowsen doe je dan maar lokaal, en als je iets wilt downloaden gebruik je wget.
Dat is inderdaad ook een heel erg efficiente aanpak, downloaden met wget bevalt mij ook wel. \
@ TS, lynx & links werken best wel ok hoor, je hoeft de site niet eens te kennen om deze browsers te gebruiken, het is gewoon eve wennen, en lezen ;)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• gdf
Zojuist Xming ge'download',
deze lijkt nog geen problemen met de performance van firefox te hebben.
Moet ik dan na bijna 10 jaar trouwe en probleemloze dienst Exceed lozen ?
In ieder geval bedankt voor de tip.

George
Pagina: 1