In het kort, op zoek naar een een nieuwe TFT voor foto bewerking. Oude (17") krijgt kuren en moet daar om weg.
Finacien max 750 voor iets goed en 500 voor een goed compromie.
Formaat tussen 20" en 24" mijn bureau gaat anders overlopen.
Omdat het voor foto bewerking is zijn de kleuren van groot belang. daarom liefst S-IPS of S-PVA
Na wat zoeken op het volgende uitgekomen bij de Dell's en de EIZO S2111W
aanvankelijk ook gekeken naar de 2407wfp-HC maar veel slecht verhalen gehoort en 24" is wel groot.
Pro's dell:
IPS panel (IPS geven kleur het best weer, bla bla)
Prijs rond de 400E
Con's:
Geen "EIZO"
Pro's EIZO:
10 BIT LUT
scherm is ook echt groter niet alleen breder dan ik nu heb.
is een "EIZO"
Con's
voor die prijs heb je ook de 2407-hc
Mijn twijfels zitten hem vooral in het volgende.
- is een IPS van Dell beter/even goed als een PVA van EIZO of krijgt EIZO meer uit een PVA dan Dell uit een IPS?
Zeker omdat de EIZO even duur is als de 2407.
- als we het dan toch over de 2407 hebben is die banding iets dat af en toe voorkomt maar wat erg wordt op geklopt? of is het echt hinderlijk?
- de 2007wfp voor 400E, de 2407-HC voor 600E of de EIZO voor 750E wat kies jij en waarom?
ik zit heel erg te twijfelens tussen deze drie. helaas weet kan ik die schermen niet naast elkaar zien en als dat wel kan zijn ze toch niet gecalibrieert dus zegt het ook niet heel veel.
prijs technischerwijs is de 2407-HC het gunstigst en de EIZO het minst maar ik heb het budget dus kan het nu kopen.
Finacien max 750 voor iets goed en 500 voor een goed compromie.
Formaat tussen 20" en 24" mijn bureau gaat anders overlopen.
Omdat het voor foto bewerking is zijn de kleuren van groot belang. daarom liefst S-IPS of S-PVA
Na wat zoeken op het volgende uitgekomen bij de Dell's en de EIZO S2111W
aanvankelijk ook gekeken naar de 2407wfp-HC maar veel slecht verhalen gehoort en 24" is wel groot.
Pro's dell:
IPS panel (IPS geven kleur het best weer, bla bla)
Prijs rond de 400E
Con's:
Geen "EIZO"
Pro's EIZO:
10 BIT LUT
scherm is ook echt groter niet alleen breder dan ik nu heb.
is een "EIZO"
Con's
voor die prijs heb je ook de 2407-hc
Mijn twijfels zitten hem vooral in het volgende.
- is een IPS van Dell beter/even goed als een PVA van EIZO of krijgt EIZO meer uit een PVA dan Dell uit een IPS?
Zeker omdat de EIZO even duur is als de 2407.
- als we het dan toch over de 2407 hebben is die banding iets dat af en toe voorkomt maar wat erg wordt op geklopt? of is het echt hinderlijk?
- de 2007wfp voor 400E, de 2407-HC voor 600E of de EIZO voor 750E wat kies jij en waarom?
ik zit heel erg te twijfelens tussen deze drie. helaas weet kan ik die schermen niet naast elkaar zien en als dat wel kan zijn ze toch niet gecalibrieert dus zegt het ook niet heel veel.
prijs technischerwijs is de 2407-HC het gunstigst en de EIZO het minst maar ik heb het budget dus kan het nu kopen.