Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Subdomein masken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hostingprovider biedt op dit moment helaas niet de mogelijkheid om subdomeinen automatisch aan te maken m.b.v. PHP.
Ik wil namelijk voor iedere gebruiker een eigen subdomein aanmaken bij registratie.

Nu weet ik dat je ook een eind kunt komen met masken....bijvoorbeeld:

Mask: sub.domein.nl
Laad in: www.domein.nl/sub(.php)

Is dit te realiseren door .htaccess aan te passen of zijn er andere mogelijkheden?

Bedankt alvast voor de reacties

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Wat heb je al geprobeerd en wat lukte er niet?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

subdomeinen met behulp van PHP :?

Je kan dus geen subdomeinen maken? Subdirectories direct toewijzen is geen optie?

Vertel even wat duidelijker wat je wilt bereiken en (nog belangrijker) hoe je het zelf in gedachte heb. Dit topic hoort namelijk niet in dit subforum terecht, maar ik kan zo nog niet bepalen waar het dan wel hoort :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hostingprovider heeft de volgende structuur:

root/
root/HTML - www/web directory
root/subdomains - lege directory

Ik heb inmiddels al geprobeerd om in de map root/subdomains een nieuwe map aan te maken met daarin een nieuwe index.html.....dit werkt helaas niet.
Het is als klant moeilijk om te weten hoe zij alles hebben ingesteld.
Op de website zelf staat dat je subdomeinen nog niet zelf kunt aanmaken, maar dat je deze m.b.v. een mailtje kun laten aanmaken.
Vanochtend dus gemaild of dit toch automatisch zou kunnen m.b.v. PHP, maar volgens mij hebben ze nog vakantie :)
(Registratie verloopt middels een PHP script naar de database, nu wil ik ditzelfde script ook eventueel een directory/html laten aanmaken zodat er een subdomein ontstaat)

Verder heb ik in het verleden eens een mask gehad op een van mijn domeinen en ik hoop dat dit een oplossing biedt om alsnog een soort van subdomein te faken.
Geen ervaring met het instellen van een mask o.i.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 13:49 ]

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:31

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ja, het is mogelijk, en ik heb het al eens geprobeerd, werkte toen iig niet helemaal lekker. (in mijn geval)

However, als ik even een quick search doe (htaccess subdomain rewrite op Google) vind ik bv deze tread;
code:
1
2
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^.]+)\.domain\.com?$
RewriteRule ^$ http://www.domain.com/users.php?m=details&name=%1&comments=1 [L]
Dat zou moeten werken... ;)

Edit;

Zoals je het nu aangeeft, door gewoon een map in de subdomains folder aan te maken werkt niet. Je hebt dan wel fisiek een map, maar in de config van de webserver zal aangegeven moeten worden dat een bepaald subdomain naar een map in je subdomain map wijst.

bamischijf.nl: /users/bamischijf/htdocs
sub.bamischijf.nl: /users/bamischijf/subdomains/sub/htdocs

Dit kun je niet zelf, dit gebeurd meestal bij een hoster dmv een administratie interface. later zul je hier waarschijnlijk zelf toegang tot krijgen, nu doen hun dat... ;)

Dus of via de htaccess gaan werken, of wachten tot ze het domain aanmaken. Dynamische domains zullen altijd via je htaccess moeten.

[ Voor 45% gewijzigd door Rowdy.nl op 03-01-2008 13:51 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ok, bedankt voor je antwoord.
Ik wist namelijk niet of het wel gerealiseerd kon worden

Wordt tijd dat ik nu eens ga googelen op 'htaccess subdomains' :)

Thanks voor de snelle reacties
Pagina: 1