[Vista] Gesynchroniseert bestand verwijderen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pc: Vista
Laptop: Vista

Op mijn laptop heb ik de mijn documenten map offline staan die online op de pc staat.
Gesynchroniseert dus.
Als ik op mijn laptop offline een simpele afbeeldingen map wilt verwijderen geeft hij aan dit alleen kan als de laptop met het netwerk verbonden is.
Is dit een Vista "iets" ? Want volgens mij kon je in XP wel gwoon mappen offline verwijderen namelijk.

Online verwijderen gaat natuurlijk wel, maar ik wil ook offline op mijn laptop bestanden kunnen verwijderen. Overal heb ik Admin rechten gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:33
google.nl Sorry maar dit antwoord is echt overal te vinden.

In ieder geval: Files kan je wel verwijderen mappen niet. Je kan deze wel aanmaken. Ook namen van mappen wijzigen kan niet als je niet verbonden bent.

edit: typo's

[ Voor 4% gewijzigd door SirDarkAngel op 03-01-2008 14:18 ]

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snap ik.. leg ik net ook al uit.
Ik bedoel.. is er geen oplossing / tweak voor om dit wel te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:33
Bind me er niet op vast, maar hieronder staat zoals ik het in me hoofd heb:

In XP kon je inderdaad folders offline verwijderen, echter werd dit niet gesynchroniseerd als je weer online kwam. Dit heeft dacht ik te maken met de manier hoe deze producten omgaan met de structuur van de DFS.

Het lijkt me dus sterk dat hier een patch voor is, want dan zou deze patch de werking van offline files compleet moeten omgooien. Ik denk wel dat er alternatieven zijn, als in producten die de synchronisatie tussen bepaalde netwerkmappen en mappen op de HD synchroniseren.

Ik zou gewoon online gaan opschonen en niet offline ;)

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
Ik ben 90% van de tijd ONLINE en krijg submappen (op mijn NAS) vaak ook met geen mogelijkheid weg. Ik wilde nu net alles eens opschonen door overbodige mappen eruit te gooien maar dat lukt dus niet. En dat is volgens mij dus NIET de bedoeling. Na het synchronizeren uit te hebben gezet lukt het overigens ook niet meer, niet met de verkenner in ieder geval. Met een ander programmaatje dan weer wel

Offline bestanden op XP heb ik nooit gebruikt omdat het knap waardeloos was. Maar ook bij Vista kun je dus maar weer beter een gratis tooltje daarvoor gebruiken volgens mij

[ Voor 66% gewijzigd door D-e-n op 21-05-2008 00:42 ]