Software minder sterk wlan netwerk kiezen (senao sub)?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Zit met het volgende probleem:

Heb draadloos netwerk van de buurman afgetapt (in goed overleg). Bij hem een linksys wrt54gl in accespoint+wds mode gezet (met tomato 1.13 firmware).

Bij mij thuis een conceptronic router in wds aangesloten. Nu maak ik met mijn laptop verbinding met die conceptronic omdat ik niet rechtsreeks op die linksys kon linken heb ik die er tussen gezet. Helaas wordt wds wel dubbel zo traag maar dat neem ik voor lief.

Aan mijn pc hangt echter een zeer goede sena sub362-ext antenne waar ik wel rechtstreeks mee op die linksys kan linken. Het voordeel is dat , dat een veel snellere verbinding geeft dan connecte op die conceptronic want dan hoef je dus 1 x minder te verzenden en ontvangen.

Echter het probleem is: Windows zero configuration en de bijgesloten wlan client van de de senao sub pakken iedere keer het sterkste signaal ( de conceptronic dus). Op mij laptop heb ik wel een programma waarmee ik een zwakker accespoint kan selecteren , maar die werkt weer niet samen met de sena-sub.

Kortom iemand enig idee welk programma dat wel kan?

Verwijderd

Ik snap het niet helemaal.
Je kan in de Windows Zero Configuration toch gewoon het linksys netwerk toevoegen, dat ie daar mee moet connecten en niet met je conceptronic?

Verwijderd

hmm je kan bij je draadloze netwerken in windows zero configuration gewoon je voorkeurs netwerk invoeren. je moet hem wel bovenaan zetten doormiddel van de pijltjes aan de rechter zijkant. hierdoor geef je een voorkeur op voor dit netwerk en anders zorg je ervoor dat je op pc het andere netwerk niet instelt? of heb je alles onbeveiligd???

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 12:15
Heb je Wirelessmon al eens geprobeerd? Ik weet niet of het samenwerkt, maar proberen kan natuurlijk geen kwaad :)
http://www.passmark.com/products/wirelessmonitor.htm

• Twanjo
Als je routers in wds mode zet moet je ze op het zelfde kanaal zetten en dezelfde ssid naam geven. Dus windows zie maar een router wat er in feite 2 zijn en hij pakt dan automatisch de sterkste. Met mijn pc wil ik dus connecte met de zwakkere.

Edit: Wirelessmon gecheckt helaas same problem here.

[ Voor 10% gewijzigd door Twanjo op 03-01-2008 13:46 ]

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 12:15
Ik weet het niet zeker, maar misschien kan netstumbler dit misschien aan?:
http://www.netstumbler.com/

• Twanjo
Netsumbler is alleen om signalen mee te zoeken niet om mee te connecten.....
Pagina: 1