Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:08:
Het is gelukt!
Vinkje automatically update e-mail address based on e-mail address policy uitgezet.
Dan .NL als reply email adres ingesteld.
(send-) connector aangemaakt voor alles *.chello --> smarthost smtp server van chello
Al het overige rechtstreeks sturen via DNS. Net getest en beide mails komen aan.
De recipient policy maakt automatisch adressen aan voor je accounts. Dat staat dus opzich even los van het issue.
Verder heb je nu een send connector voor *.chello. Dat is opzich al vreemd. Een send connector maak je aan voor een addresspace. Dat zou dus chello.nl zijn of upc.com ofzo. Maar buiten dat moet de default send connector ook gewoon werken.
Dus ik heb het vermoeden dat je mail gewoon naar buiten gaat over de default send connector.. Zet die nieuwe maar es uit. Ben benieuwd wat er dan gebeurd.
De enige reden dat het nu werkt is omdat je een valide afzender adres gebruikt. De andere kant (de chello mail server) checkt namelijk jouw domein en ziet dat hij .local niet kan resolven. Conslusie? => dit is spam => blocken die handel.
Staat ook gewoon in de error trouwens: edge.upc.biz #550 5.1.0 <xoo@mijndomeinthuis.local> sender rejected ##
Rejected; kwam dus wel aan maar werd geweigerd

En wel door de gateway server van UPC.
Daneel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:11:
[...]
Sorry dat ik een wat ouder topic (2 weken) oprakel maar ik vind deze oplossing wel heel Slim!!
Mij is het nog helemaal niet gelukt om iets met SMTP te zenden. <Deels eigen schuld, want virusscanner blokte port 25> Toen zo lopen wroeten, dat er ook geen mail meer binnenkomt in Exchange. Ik gebruik de Exchange in Win2008SBS. Die wijkt nog redelijk af van de normale Exchange.
Toen geprobeerd om exchange te verwijderen... Eerst database verwijderen, kan niet staan nog gerepliceerde bestanden (unmounten en dan weggooien) Dan database verwijderen, wat niet mag want moet gemount staan. Zet je de DB weer gemount, krijg je de gerepliceerde bestanden er meteen bij. Kortom, cirkeltje is rond en ik krijg exchange er niet af >:( Naja, dan maar eens een re-install van SBS. Stond er pas een weekje op ofzo en de data op andere partities. Kan ik meteen de andere "beginners-fouten" goedmaken
Als het mag wil ik hier graag nog terugkomen op jouw oplossing om je Smarthost icm sendconnector voor Chello + een eigen SMTP aan de gang te krijgen. Ik vind het niet zo fijn om mijn servertje weer opnieuw te installeren omdat mijn SMTP niet wil zenden.
Die (extra) send connector is niet nodig. Gewoon de smarthost invullen en klaar ben je. Wil je geen smarthost moet je wat dingen regelen;
- Als men jouw IP terug resolved moet daar de naam van je domein uit komen. Stuur je dus van pietje@puk.nl dan moet jouw IP een pointer record daarvoor hebben in DNS. Zover ik weet kan dit alleen bij xs4all. Als je nu je IP opzoekt krijg je iets van upc.nl ofzo.. en je zegt dat je puk.nl bent.. klopt niet => spam => blocken. (nb; sommige mailservers kijken hier niet naar, maar hotmail of gmail bijv wel.)
- De andere optie is een sender id oplossing (SPF record in DNS). Waarbij je in feite zegt; "Deze server met dit IP mag mail versturen namens puk.nl" Andere servers zien dit en laten de mail door.
- Verder staan cable en adsl IP's vaak op een greylist. Dat is een lijst met adressen waarvan bekend is dat het dynamisch is. Daarmee kun je dus vaststellen dat die nooit mail zullen versturen, want dan zou het een statisch address zijn. Dus word mail daarvan standaard geblockt in de strijd tegen spam.
Toevallig krijg je bij een "vast IP" van een ISP steeds hetzelfde IP dynamisch toegewezen. Het kan dus zijn dat je IP op zo'n lijst staat. Dit had ik met Speedlinq. Je kan je IP eraf laten halen via deze site:
http://www.spamcop.net/bl.shtml
Maar beter is gewoon de smarthost.. heb je ook geen gedoe.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 21-01-2009 11:50
]