Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2007 smarthost configuratie (UPC)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onder exchange 2000 en 2003 was het geen enkel probleem.
Maar met exchange 2007 lukt het op de één of andere manier niet om de mail door de smtp server van UPC af te laten leveren. In principe hoeft het niet, poort 25 staat open zowel binnenkomend als uitgaand. Maar als ik dit doe kan ik geen mails versturen naar upc klanten. (andere mailadressen lopen wel goed)

Wie heeft hier ervaring mee? (Eventueel een andere ISP kan volgens mij ook, instellingen zullen wel niet schokkend verschillen).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; ik mis echt wat je zelf al hebt geprobeerd. Welk OS (draait Exchange onder Win98, bijvoorbeeld). Als dit heeft gewerkt; heb je je verdiept in de veranderingen van 2003 naar 2007? Heb je al met je provider gesproken? etc. etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

_Arthur

blub

Je zegt dat email afleveren via je smarthost voor andere domeinen -wel- goed verloopt.

Dus zit er in je smarthost geen config fout maar vermoedelijk wel in je Exchange 2k7 config.

Krijg je foutmeldingen? Zoja, welke? Hoeveel emails staan er nog in je mail queue? En indien er staan, welke foutmelding(en) hebben ze?

Verwijderd

Topicstarter
Als OS draait er Windows Server 2003 R2 64 Bit.

De foutmelding (NDR) die ik terug krijg is :

De volgende organisatie heeft uw bericht geweigerd: viefep33-int.chello.at.

Nu op dit moment maak ik geen gebruik van smarthost, maar verstuur ik de mail zelf.
Ik kan naar alle domein versturen behalve upc, daar krijg ik bovenstaande foutmelding.
Het lijkt mij dat ik dit ook zonder smarthost moet kunnen oplossen. Het liefst verstuur ik de
mail zelf en niet via de mailserver van UPC.

• _Arthur

_Arthur

blub

Zet je protocol logging eens aan op je send connector. En kijk wat voor specifieke foutmelding de mailserver van UPC geeft.

Je zou eventueel nog een aparte send connector kunnen bouwen specifiek voor het afleveren van email aan upc email adressen. Voor deze send connector gebruik je dan wel de upc mail server als smarthost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de protocol loggin aanzetten en eens kijken of ik een aparte send connector kan aanmaken voor upc emailadressen. Alhoewel ik nog steeds niet weet wat nou precies de instellingen zijn. Wel of geen TLS (bij Basic Authentication) en wel of geen @chello.nl bij het wachtwoord etc.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn outlook instellingen bekijk, dan hoef ik bij het verzenden van mijn email geen usernaam en wachtwoord op te geven. De server ziet immers dat ik op het "bekende" netwerk zit. Betekent dit nou ook dat ik dit voor de send connector ook niet hoef te doen. Dus geen authentication, gewoon doorsturen?

Verwijderd

Topicstarter
Zonder authentication krijg ik de volgende foutmelding bij het zenden naar @chello.nl :
edge.upc.biz #550 5.1.0 <xoo@mijndomeinthuis.local> sender rejected ##

Nu eens proberen met authenticatie....

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:42:
Zonder authentication krijg ik de volgende foutmelding bij het zenden naar @chello.nl :
edge.upc.biz #550 5.1.0 <xoo@mijndomeinthuis.local> sender rejected ##

Nu eens proberen met authenticatie....
Graag de volgende keer je reactie gewoon editen ipv 3x posten :)

Probeer je nu echt email te versturen met als afzender xoo@mijndomeinthuis.local ? Je dient hier natuurlijk wel een 'echt' domein voor te gebruiken natuurlijk.

Verder zou je geen authenticatie nodig moeten hebben als je upc als smarthost gebruikt.

Deze post zou wel naar WSS mogen trouwens, aangezien het puur config problemen aan jouw kan zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 03-01-2008 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, volgende keer zal ik de post editen. :)

Deze info kreeg ik terug :

Diagnostische gegevens voor beheerders:
Bronserver: ms01.mijndomeinthuis.local
zomaareenemailadres@chello.nl
viefep12-int.chello.at #553 mijndomeinthuis.local does not exist ##

Het valt mij op dat i.p.v. .NL er .LOCAL als afzender als emailadres staat.
Zou dit het probleem zijn? Hoe kan ik dit het snelst corrigeren?

Ik heb bij accepted domains, zowel .LOCAL als .NL staan. De .NL als default.
(Volgens mij de juiste instelling)

En oh ja, wat bedoel je met WSS? (Editen is gelukt hoor :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 13:57 . Reden: Iets vergeten ]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53
Je moet een vinkje uitzetten. En wel de volgende:
Ga naar je Exchange System Managar
Ga naar Recipients -> Recipient Policy -> rechters muisknop op Default Policy
Klik op het tabblad E-Mail Addresses Policy en dan op je @upc.com (neem ik aan) en vink het vinkje This Exchange Organisation is responsible for all mail delivery to this domain uit. (Het kan zijn dat je dit niet zo kan: je kan dan even een andere domain primary zetten dan het vinkje uitvinken) Je hebt dan andere domains achter je e-mailadressen. Je kunt echter bij de user administration bij e-mailadressen een andere (de goede) weer primary zetten.

(Disclaimer: dit is wel op Exchange 2003 ik hoop dat het op 2007 hetzelfde is)

[ Voor 23% gewijzigd door 0fbe op 03-01-2008 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!
Vinkje automatically update e-mail address based on e-mail address policy uitgezet.
Dan .NL als reply email adres ingesteld.

(send-) connector aangemaakt voor alles *.chello --> smarthost smtp server van chello
Al het overige rechtstreeks sturen via DNS. Net getest en beide mails komen aan.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:08:
Het is gelukt!
Vinkje automatically update e-mail address based on e-mail address policy uitgezet.

(send-) connector aangemaakt voor alles *.chello --> smarthost smtp server van chello
Al het overige rechtstreeks sturen via DNS. Net getest en beide mails komen aan.
Sorry dat ik een wat ouder topic (2 weken) oprakel maar ik vind deze oplossing wel heel Slim!!
Mij is het nog helemaal niet gelukt om iets met SMTP te zenden. <Deels eigen schuld, want virusscanner blokte port 25> Toen zo lopen wroeten, dat er ook geen mail meer binnenkomt in Exchange. Ik gebruik de Exchange in Win2008SBS. Die wijkt nog redelijk af van de normale Exchange.

Toen geprobeerd om exchange te verwijderen... Eerst database verwijderen, kan niet staan nog gerepliceerde bestanden (unmounten en dan weggooien) Dan database verwijderen, wat niet mag want moet gemount staan. Zet je de DB weer gemount, krijg je de gerepliceerde bestanden er meteen bij. Kortom, cirkeltje is rond en ik krijg exchange er niet af >:( Naja, dan maar eens een re-install van SBS. Stond er pas een weekje op ofzo en de data op andere partities. Kan ik meteen de andere "beginners-fouten" goedmaken ;)

Als het mag wil ik hier graag nog terugkomen op jouw oplossing om je Smarthost icm sendconnector voor Chello + een eigen SMTP aan de gang te krijgen. Ik vind het niet zo fijn om mijn servertje weer opnieuw te installeren omdat mijn SMTP niet wil zenden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:08:
Het is gelukt!

De recipient policy maakt automatisch adressen aan voor je accounts. Dat staat dus opzich even los van het issue.

Verder heb je nu een send connector voor *.chello. Dat is opzich al vreemd. Een send connector maak je aan voor een addresspace. Dat zou dus chello.nl zijn of upc.com ofzo. Maar buiten dat moet de default send connector ook gewoon werken.
Dus ik heb het vermoeden dat je mail gewoon naar buiten gaat over de default send connector.. Zet die nieuwe maar es uit. Ben benieuwd wat er dan gebeurd.

De enige reden dat het nu werkt is omdat je een valide afzender adres gebruikt. De andere kant (de chello mail server) checkt namelijk jouw domein en ziet dat hij .local niet kan resolven. Conslusie? => dit is spam => blocken die handel.
Staat ook gewoon in de error trouwens: edge.upc.biz #550 5.1.0 <xoo@mijndomeinthuis.local> sender rejected ##

Rejected; kwam dus wel aan maar werd geweigerd ;) En wel door de gateway server van UPC.
Daneel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:11:
[...]

Sorry dat ik een wat ouder topic (2 weken) oprakel maar ik vind deze oplossing wel heel Slim!!
Mij is het nog helemaal niet gelukt om iets met SMTP te zenden. <Deels eigen schuld, want virusscanner blokte port 25> Toen zo lopen wroeten, dat er ook geen mail meer binnenkomt in Exchange. Ik gebruik de Exchange in Win2008SBS. Die wijkt nog redelijk af van de normale Exchange.

Toen geprobeerd om exchange te verwijderen... Eerst database verwijderen, kan niet staan nog gerepliceerde bestanden (unmounten en dan weggooien) Dan database verwijderen, wat niet mag want moet gemount staan. Zet je de DB weer gemount, krijg je de gerepliceerde bestanden er meteen bij. Kortom, cirkeltje is rond en ik krijg exchange er niet af >:( Naja, dan maar eens een re-install van SBS. Stond er pas een weekje op ofzo en de data op andere partities. Kan ik meteen de andere "beginners-fouten" goedmaken ;)

Als het mag wil ik hier graag nog terugkomen op jouw oplossing om je Smarthost icm sendconnector voor Chello + een eigen SMTP aan de gang te krijgen. Ik vind het niet zo fijn om mijn servertje weer opnieuw te installeren omdat mijn SMTP niet wil zenden.
Die (extra) send connector is niet nodig. Gewoon de smarthost invullen en klaar ben je. Wil je geen smarthost moet je wat dingen regelen;

- Als men jouw IP terug resolved moet daar de naam van je domein uit komen. Stuur je dus van pietje@puk.nl dan moet jouw IP een pointer record daarvoor hebben in DNS. Zover ik weet kan dit alleen bij xs4all. Als je nu je IP opzoekt krijg je iets van upc.nl ofzo.. en je zegt dat je puk.nl bent.. klopt niet => spam => blocken. (nb; sommige mailservers kijken hier niet naar, maar hotmail of gmail bijv wel.)

- De andere optie is een sender id oplossing (SPF record in DNS). Waarbij je in feite zegt; "Deze server met dit IP mag mail versturen namens puk.nl" Andere servers zien dit en laten de mail door.

- Verder staan cable en adsl IP's vaak op een greylist. Dat is een lijst met adressen waarvan bekend is dat het dynamisch is. Daarmee kun je dus vaststellen dat die nooit mail zullen versturen, want dan zou het een statisch address zijn. Dus word mail daarvan standaard geblockt in de strijd tegen spam.

Toevallig krijg je bij een "vast IP" van een ISP steeds hetzelfde IP dynamisch toegewezen. Het kan dus zijn dat je IP op zo'n lijst staat. Dit had ik met Speedlinq. Je kan je IP eraf laten halen via deze site: http://www.spamcop.net/bl.shtml

Maar beter is gewoon de smarthost.. heb je ook geen gedoe. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 11:50 ]

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ik ben overtuigd. :)
Nu er een verse SBS2008 op staat, ga ik gewoon de smarthost gebruiken. So far so good.

/edit: And it works like a charm!
Heel erg bedankt!!

[ Voor 20% gewijzigd door Daneel op 23-01-2009 16:15 ]

Verwijderd

Daneel schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:54:
Ik ben overtuigd. :)
Nu er een verse SBS2008 op staat, ga ik gewoon de smarthost gebruiken. So far so good.

/edit: And it works like a charm!
Heel erg bedankt!!
No problem.. is mn werk :P
Pagina: 1