Toon posts:

Welke reisstekker?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vertrek binnenkort voor een paar maanden naar Japan en wilde natuurlijk wel mijn laptop/mobiel/pda meenemen. Ik ben even op zoek gegaan naar een universele reisstekker, maar gezien de variatie en prijzen en functionaliteit ben ik een beetje in de war.

Ik hoopte dat iemand mij hier even kon helpen, wat ik zoek is het volgende:

- een reisstekker waarop ik mijn EU apparaten kan opladen in een JPN stopcontact
- ik heb een US Palm Tungsten E, die zou ik graag ook willen opladen in een JPN stopcontact, en als het even kan ook in een EU stopcontact

Mijn laptop AC adapter zegt het volgende: 100-240V 1.6A 50-60Hz. Als het goed is zou dat geen problemen moeten opleveren en zou een simpele reisstekker voldoende moeten zijn?

Het liefst zou ik dus alles met 1 universele reisstekker doen. Ik heb echter geen idee waar of wat te zoeken. Ebay, google, dit forum, overal al gekeken maar het is mij nog niet echt veel duidelijker. Als iemand mij op weg zou kunnen helpen, of een linkje kan geven naar de stekker die ik zoek ben ik erg dankbaar.

Tevens nog een vraagje; ik las in een thread hier dat sommige laptops het niet geheel tof vinden om door het douane poortje te gaan op het vliegveld, moet ik hier nog ergens rekening mee houden? Kan ik mijn laptop anders gewoon in mijn koffer gooien zonder dat mijn harde schijf gewist wordt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Reisstekker kan je bij de ANWB zo halen. Als je lid bent krijg je nog korting ook.
Tevens nog een vraagje; ik las in een thread hier dat sommige laptops het niet geheel tof vinden om door het douane poortje te gaan op het vliegveld, moet ik hier nog ergens rekening mee houden?
Broodje aap. Denk je niet dat dat een meer alom bekend verhaal zou zijn als een zooi mensen data zouden verliezen daardoor?

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 03-01-2008 12:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:43:
- ik heb een US Palm Tungsten E, die zou ik graag ook willen opladen in een JPN stopcontact, en als het even kan ook in een EU stopcontact
die kan in japan er gewoon in, in japan hebben ze de zelfde stekkers als in de US (2 platte parralele stekkers, waar 110V op staat)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Map_of_the_world_coloured_by_type_of_plug_used.png/350px-Map_of_the_world_coloured_by_type_of_plug_used.png
Klopt.
http://en.wikipedia.org/w..._voltages_and_frequencies
Japan uses A, B with 100 V @ 50 Hz and 60 Hz Eastern Japan 50 Hz (Tokyo, Kawasaki, Sapporo, Yokohama, and Sendai); Western Japan 60 Hz (Okinawa, Osaka, Kyoto, Kobe, Nagoya, Hiroshima). Older buildings have nonpolarized sockets, in which case American polarized plugs (one prong longer than the other) would not fit. Many buildings do not have the ground pin. Sockets and switches fit in American-sized standard boxes.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah dank je voor de antwoorden! Binnenkort maar even naar de ANWB dan.
Broode aap. Denk je niet dat dat een meer alom bekend verhaal zou zijn als een zooi mensen data zouden verliezen daardoor?
Gelukkig. En ja, ik verifieer alles liever even al klinkt het nog zo belachelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Koop hem wel in Nederland. Ik heb met mijn suffe hoofd geprobeerd om in Amerika zo'n reisstekker te kopen (was het vergeten er 1 in NL tekopen), maar daar is de mannetje / vrouwtje configuratie uiteraard precies andersom. 8)7

En ja, ik schaam me

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12
Beetje tweaker kan daar zelf toch wel iets aan fabrieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:53:
Ah dank je voor de antwoorden! Binnenkort maar even naar de ANWB dan.
Je zou ook even bij bijvoorbeeld de Xenos kunnen kijken, toen ik naar Amerika ging heb ik daar een reisstekker gehaald. Dit waren gewoon 4 losse opzetstukken, dus hoefde ik er maar één mee te nemen, stukken voordeliger dan bij de ANWB. Nog een andere tip: Neem ook een europese stekkerdoos mee. Op die manier heb je maar één reisstekker nodig om de stekkerdoos aan te sluiten op een stopcontact, maar kun je wel meerdere apparaten tegelijkertijd opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31

Standeman

Prutser 1e klasse

^^ slim!! Die stekkerdoos ga ik onthouden!!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad slim, die ga ik onthouden. 8)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 21:37 ]

Pagina: 1