[2003] lokale SMTP gebruiken om naar extern adres te sturen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Momenteel gebruiken we Arcserve backup. Ik zou graag elke dag willen weten of de backup gelukt is. Dat kan op vele manieren maar voor zo iets is mail toch wel erg handig. Deze optie is ook aanwezig voor Exchange en SMTP. Helaas hebben we geen lokale exchange server (we hebben dit uitbesteed)
Ik wil het dus via SMTP regelen. Ik heb al via add and remove software de SMTP server geinstalleerd maar het werkte iig niet. Dat had ik ook wel zien aankomen. het is me onduidelijk hoe ik er voor zorg dat als de mail gestuurd wordt van de lokale SMTP naar het op internet bestaande adres. Ik heb al wat zitten zoeken in de help van SMTP in de KB van Microsoft. Ook heb ik nog gekeken naar meer informatie van Arcserve maar ik denk dat het probleem ligt aan het feit dat SMTP niet weet wat er met de e-mails gebeurd moet worden.

Wie kan me hierbij verder helpen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vul als smtp server het ipadres in van de smtp server van bijv je ISP. Je verstuurt dan je backup logging via hun mail.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Onze mail wordt via een externe Exchange server geregeld. Mensen verbinden via outlook dus met de Exchange server van onze host.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wvdburgt schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:52:
Momenteel gebruiken we Arcserve backup.
Welke versie?
Ik heb al via add and remove software de SMTP server geinstalleerd maar het werkte iig niet. Dat had ik ook wel zien aankomen.
Wat werkt er niet en waarom zag je dat wel aankomen?
het is me onduidelijk hoe ik er voor zorg dat de mail gestuurd wordt van de lokale SMTP naar het op internet bestaande adres.
Forwarden, smarthost, en de juiste address space invoeren.

Maar bovenal: vul de vragen eerst even aan, dan zitten we tenminste niet als een paar kippen zonder kop langs elkaar heen te praten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Het gaat om 11.5 r3
alt-92 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:23:
[...]

Welke versie?

[...]

Wat werkt er niet en waarom zag je dat wel aankomen?
De e-mail worden niet verstuurd. Ik zag dit al aankomen omdat ik niet zo veel met e-mail doe ( kwa configueren en installeren)
[...]

Forwarden, smarthost, en de juiste address space invoeren.

Maar bovenal: vul de vragen eerst even aan, dan zitten we tenminste niet als een paar kippen zonder kop langs elkaar heen te praten ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, hoeze zou je een SMTP server zelf moeten draaien?
Als ArcServe mail kan versturen naar een interne SMTP server,
kannie toch ook mail versturen naar een externe?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:05

jappo

eens een prutser altijd ....

de meeste internetproviders hebben een smarthost in het netwerk staan, deze zou je ook kunnen gebruiken om mail te versturen. :)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

Pagina: 1