Toon posts:

[KABEL] Oplossing gevraagd: @home digitale TV> meerdere TV's

Pagina: 1
Acties:
  • 4.141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem, @home heeft naar mijn mening een mooi pakketje in de aanbieding. Een pakket met digitale tv, internet en telefonie.

Nou zit ik met het volgende probleem, ik heb 2 tv's waar ik graag digitaal op wil kijken (20 meter bij elkaar vandaan). Nou weet ik dat je per tv een decoder nodig hebt, blijft het hier dan echter bij of heb je een extra abbo nodig?

Een andere mogelijkheid waar ik aan dacht: momenteel hebben we sataliet thuis met de volgende opstelling:
Van de sataliet loopt een kabel naar een kastje (decoder?) die aangesloten staat op de tv. Van deze decoder loopt ook een kabel naar de andere tv waarbij dezelfde decoder staat. Deze decoder staat aangesloten op die tv.
Er kan dus op beide tv's gekeken worden (ook apparte kanalen). (het betreft hier de volgende decoder: Visionnet FCIS 7000).

Kan ik ipv de door @Home geleverde decoder ook de Vissionet decoders gebruiken en hierdoor onafhankelijk op beide tv's, digitaal kijken?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier enig idee van?

Verwijderd

Hallo,

Thuis hebben wij ook digitale tv op 2 tv's

het werkt zo:

je koopt een decoder voor 1 tv, daarbij krijg je een smartcard (volgens mij hoef je nu alleen maar de decoder te betalen)

nu kun je gewoon tv kijken, maar als je een 2e tv hebt zul je nog een decoder moeten kopen, met een smartcard, en voor de decoder (a 80 euro) en een smartcard (a 70 euro) moeten betalen.

per abonnement kun je 3 tv's aansluiten, dus een extra abbo is niet nodig voor 2 tv's

de exacte prijzen weet ik niet maar er is een groot topic over digitenne waar je van alles kunt vinden.

Digitenne Topic

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Van de site van @Home:

Kan ik digitale televisie van @Home ook op een tweede tv-toestel ontvangen?
Ja, dan kan. U heeft er wel een extra Startpakket TV Digitaal en digitale ontvanger voor nodig. Voor een extra abonnement betaalt u jaarlijks € 10 administratiekosten. Voor een extra abonnement op 1 KeuzePakket betaalt u € 3,95 per maand, voor een extra abonnement op 2 KeuzePakketten betaalt u € 6,95 per maand en voor een extra abonnement op TV Digitaal Totaal betaalt u € 9,95 per maand. Het maximale aantal abonnementen is drie.

Effe rekenen dus en je weet wat het kost.

Je kunt ook met alternatieve decoders werken zoals je op de satelliet doet; een Dreambox bijvoorbeeld.
Het ligt er dus maar net aan welk abonnement je voor TV digitaal hebt; als je digitaal basis hebt zou ik gewoon een tweede decoder halen en een tientje per jaar betalen, da's vele malen goedkoper en gebruiksvriendelijker dan twee nieuwe decoders aanschaffen en configureren.
Heb je een top-abonnement met Film1/Sport1 etc, dan is het misschien de moeite om met twee decoders en één kaart te gaan stoeien.

Als je niet echt van het hobbyen houdt, of er voor je gevoel te weinig kaas van gegeten hebt, kun je beter een tweede decoder en een extra kaartje bestellen, kost wat meer maar is bedrijfszekerder, je krijgt support als er problemen zijn en het scheelt je wellicht een hoop avonden ergernis zonder beeld op je tv... ;)

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Basje2001 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:23:
Van de site van @Home:

Kan ik digitale televisie van @Home ook op een tweede tv-toestel ontvangen?
Ja, dan kan. U heeft er wel een extra Startpakket TV Digitaal en digitale ontvanger voor nodig. Voor een extra abonnement betaalt u jaarlijks € 10 administratiekosten. Voor een extra abonnement op 1 KeuzePakket betaalt u € 3,95 per maand, voor een extra abonnement op 2 KeuzePakketten betaalt u € 6,95 per maand en voor een extra abonnement op TV Digitaal Totaal betaalt u € 9,95 per maand. Het maximale aantal abonnementen is drie.

Effe rekenen dus en je weet wat het kost.

Je kunt ook met alternatieve decoders werken zoals je op de satelliet doet; een Dreambox bijvoorbeeld.
Het ligt er dus maar net aan welk abonnement je voor TV digitaal hebt; als je digitaal basis hebt zou ik gewoon een tweede decoder halen en een tientje per jaar betalen, da's vele malen goedkoper en gebruiksvriendelijker dan twee nieuwe decoders aanschaffen en configureren.
Heb je een top-abonnement met Film1/Sport1 etc, dan is het misschien de moeite om met twee decoders en één kaart te gaan stoeien.

Als je niet echt van het hobbyen houdt, of er voor je gevoel te weinig kaas van gegeten hebt, kun je beter een tweede decoder en een extra kaartje bestellen, kost wat meer maar is bedrijfszekerder, je krijgt support als er problemen zijn en het scheelt je wellicht een hoop avonden ergernis zonder beeld op je tv... ;)
We hebben een pakket met film1/sport1 en om nou 2 keer 22,95 per maand voor deze 2 kanalen te gaan betalen, vind ik ook een beetje zonde :P

Hoe stel je echter voor om met 2 decoders en dan 1 kaart te gaan werken? Krijg je op die tweede dan simpelweg gewoon niet "geen signaal"?

• Buzz-01
  • Nu online
Dat werkt in principe hetzelfde als je satelliet-opstelling, met vergelijkbare apparatuur maar dan voor kabel-tv. Kort gezegd knoop je twee of meerdere ontvangers aan elkaar via een LAN netwerk en gebruiken ze dezelfde kaart om de kanalen waar je een abonnement op hebt vrij te geven.
Ik weet niet of e.e.a. hier op GoT in detail besproken mag worden, omdat het een beetje grijs gebied is voor wat betreft of het helemaal legaal is of niet. Verdiep je er wat meer in (google etc), dan kun je het beste zelf beoordelen of het haalbare kaart voor je is.

Flickr

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-02 11:57
Je kon bij @home altijd een 2e smartcard krijgen waar je een paar euro per jaar voor betaalt om zo op een 2e toestel ook te kunnen kijken (wel decoder nodig)

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 18:49

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:43:
[...]
We hebben een pakket met film1/sport1 en om nou 2 keer 22,95 per maand voor deze 2 kanalen te gaan betalen, vind ik ook een beetje zonde :P

Hoe stel je echter voor om met 2 decoders en dan 1 kaart te gaan werken? Krijg je op die tweede dan simpelweg gewoon niet "geen signaal"?
Ik heb hetzelfde probleem, Film1/Sport1 en dat wil ik op meerdere tv's kunnen kijken. Er zijn twee oplossingen:

1) SmartWI: draadloze smartcard sharing. Werkt ook voor digi-kabel, maar niet op alle ontvangers (bijvoorbeeld niet op Samsung dcb-p850r)
2) Decoders die kunnen cardsharen via een netwerk mbv softcams, momenteel zijn dat alleen dreamboxen (model 500c, 600pvr en 7025) en de oude dbox2 modellen die vooral op de duitse markt verkocht werden (zul je de 2e hands markt voor op moeten).

Ik heb voor oplossing 2 gekozen en heb een dreambox 7025 en een dbox2 die samen 1 smartcard benaderen. Dit werkt perfect, maar is alleen voor de techneut/hobbyer (deze ontvangers draaien linux en er is wat instelling van de softcams vereist).

Look behind you! A three headed monkey!

• m3gA
  • Laatst online: 19-02 14:29
Gadgeteer schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:00:
Je kon bij @home altijd een 2e smartcard krijgen waar je een paar euro per jaar voor betaalt om zo op een 2e toestel ook te kunnen kijken (wel decoder nodig)
Dat is tegenwoordig niet meer..je betaald meteen de volle mep.

• Djaro
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:42:
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem, @home heeft naar mijn mening een mooi pakketje in de aanbieding. Een pakket met digitale tv, internet en telefonie.

Nou zit ik met het volgende probleem, ik heb 2 tv's waar ik graag digitaal op wil kijken (20 meter bij elkaar vandaan). Nou weet ik dat je per tv een decoder nodig hebt, blijft het hier dan echter bij of heb je een extra abbo nodig?

Een andere mogelijkheid waar ik aan dacht: momenteel hebben we sataliet thuis met de volgende opstelling:
Van de sataliet loopt een kabel naar een kastje (decoder?) die aangesloten staat op de tv. Van deze decoder loopt ook een kabel naar de andere tv waarbij dezelfde decoder staat. Deze decoder staat aangesloten op die tv.
Er kan dus op beide tv's gekeken worden (ook apparte kanalen). (het betreft hier de volgende decoder: Visionnet FCIS 7000).

Kan ik ipv de door @Home geleverde decoder ook de Vissionet decoders gebruiken en hierdoor onafhankelijk op beide tv's, digitaal kijken?
wat je kan doen .. (is wel afhankelijk van je decoder).
op een samsung hdtv decoder zitten meerdere uitgangen.
Component, composiet, scart en hdmi ..
die zenden allemaal het beeldsignaal tegelijk uit..
dus een kabel van een meter of 20 op een niet gebruikte uitgang is al voldoende ?
in mijn oude setup gebruikte ik HDMI naar de tv , en composiet (geel-rood-wit) naar de pc om op te kunnen nemen .. dat ging prima..

note: zoals iemand anders zei dat je simpelweg een extra kaartje aan kan vragen is niet helemaal waar. ze vragen dan alleen 10 euro administratie kosten, maar als je daar ook de extra kanalen op wil (film 1 etc. etc.. betaal je nog een keer 15 euro per maand extra op die 2e kaart!).. dat vertellen ze je pas nadat je een 2e kaart heb aangeschaft.. :X

• Buzz-01
  • Nu online
Djaro schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:25:
[...]

wat je kan doen .. (is wel afhankelijk van je decoder).
op een samsung hdtv decoder zitten meerdere uitgangen.
Component, composiet, scart en hdmi ..
die zenden allemaal het beeldsignaal tegelijk uit..
dus een kabel van een meter of 20 op een niet gebruikte uitgang is al voldoende ?
in mijn oude setup gebruikte ik HDMI naar de tv , en composiet (geel-rood-wit) naar de pc om op te kunnen nemen .. dat ging prima..
Dat is inderdaad ook een optie, alleen kijk je dan op beide tv's altijd naar dezelfde zender.
note: zoals iemand anders zei dat je simpelweg een extra kaartje aan kan vragen is niet helemaal waar. ze vragen dan alleen 10 euro administratie kosten, maar als je daar ook de extra kanalen op wil (film 1 etc. etc.. betaal je nog een keer 15 euro per maand extra op die 2e kaart!).. dat vertellen ze je pas nadat je een 2e kaart heb aangeschaft.. :X
Zie het stukje tekst van de @home site in mijn post een stukje naar boven; daar leggen ze uit dat je je (vrij vertaald) inderdaad blauw betaalt voor een tweede kaart. Reden zal wel zijn om te voorkomen dat je een tweede kaart voor je broer/vriend/buurman bestelt ipv voor eigen gebruik. Beetje jammer, maar zo werkt het nu eenmaal.

Goede optie is dan idd een SmartWi setje aanschaffen, of een cardsharing setup bouwen... :Y)

Flickr

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Mja, het is inmiddels wel duidelijk dan een snelle blik op de website van @home of een belletje naar de klantenservice meer dan zat informatie gegeven zou hebben. Iets meer eigen inzet is dus wel gewenst.

Dan de "shady oplossingen": dat is een grijs gebied en valt derhalve onder Het algemeen beleid #misbruik

Hangslot dus.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.