Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] page-break-after werkt niet (goed)

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik ben bezig met een print-stylesheet waarbij ik wil zorgen dat er per pagina 1 DIV te zien is.

De DIV zelf is links gefloat (met een clear: both) met daarachter een <br> met page-break-after:always als stijl eraan vast. Helaas werkt dit niet, iig niet in Firefox en Safari (ik dev op een Mac, vandaar).

Ik heb ook geprobeerd de page-break-after aan de gefloatte DIV zelf gehangen, maar ook dat mocht niet baten.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Verwijderd

Kan je voor die print-stylesheet de DIV niet -niet-floated maken? Of snap ik dan je punt niet goed?

• 1st_Ro
Hmmm, kan het wel even proberen, maar ik neem toch aan dat dat niet veel uit moet maken voor de html flow?

Verwijderd

Um nee in principe niet, maar je probleem is nu dat je nog steeds meerdere DIVs op 1 pagina ziet?
Dat wordt dan toch bepaald door de CSS in dit geval, en niet zozeer de HTML flow?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 10:38 ]

• 1st_Ro
Dat is waar. Ik wil natuurlijk via CSS een pagebreak forceren eigenlijk.

Overigens test ik het net in IE 6 onder Windows XP (via Parallels 8) ) en daar werkt het dus wel goed...

Zou het dan een Mac only ding zijn? Aangezien een print preview in Firefox en Safari ongeveer hetzelfde is... hmmm.

Ik ga 's even verder pielen. Overigens heb ik die float weggehaald, want het maakte niet veel uit qua layout :/

<edit>Nog even getest in Safari en daar werkt ie wel in... Waarschijnlijk is Firefox dus de boosdoener, maar ik dubbelcheck alleen IE7 nog eventjes en dan vind ik het prima.</edit>

[ Voor 18% gewijzigd door 1st_Ro op 03-01-2008 10:50 ]

Verwijderd

Ik heb laatst ook echt wel een tijdje zitten pielen (mooi woord toch) op een print stylesheet.. Kreeg het redelijk gelijk in IE6, IE7, Opera 9 en Firefox en Safari. Wilde ook soms maar 1 DIV-block per pagina, maar dat ging ook niet altijd even lekker. Belangrijkste vond ik dat het goed leesbaar was, en dat de belangrijkste informatie van die pagina netjes getoond werd..

Succes!

• 1st_Ro
Dat lukt nu dus iig prima in Safari en IE6 ;)

Toch vreemd dat Firefox daar moeite mee heeft, of zou dat Mac specifiek kunnen zijn?

Verwijderd

Het zou kunnen... maar ik kom meestal niet echt Win / Mac verschillen tegen.. Maar het zou me ook niets verbazen als het wel zo is ;)

Verwijderd

Ook ik heb het probleem dat page-break-before en page-break-after niet werkt in Firefox. In IE6 en IE7 gaat alles wel goed. Probleem bij mij is dat hierdoor meerdere pagina's over elkaar op 1 pagina geprint worden. Het is niet een specifiek Mac probleem, aangezien ik niet op een Mac werk.

Heb op diverse plaatsen al gevonden dat een float of een clear de werking van page-break-after niet goed laat doen, maar die gebruik ik niet. Zijn er mensen die een oplossing hebben?

mijn css:
.pagebreak {
page-break-before : always;
}

mijn code:
.....
<div name="pagebreaker" class="pagebreak" id="pagebreaker" style="font-size:0px">&#16;</div>
.....

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 20:49
even offtopic:
div heeft geen attribuut name, zie: http://w3schools.com/tags/tag_div.asp

Verder misschien heeft dit er iets mee te maken
Note: You can not use this property on absolutely positioned elements.
http://www.w3schools.com/css/pr_print_pageba.asp

edit:

ik ben me er van bewust dat als je float dat die niet absoluut is gepositioneerd :)

[ Voor 15% gewijzigd door Geert.H op 04-01-2008 16:04 ]

Pagina: 1