Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS / HTML] Firefox bug met floating divs en tables hierin?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
<edit>Het onderstaande probleem lijkt opgelost. Onderaan dit verhaal de oplossing.</edit>

Ik word gek van - wat lijkt - een rendering bug in Firefox.

De situatie
Op meerdere sites gebruik ik twee Divs, floating naast elkaar. De linker Div float left, de rechter Div float right.

Met normale content, plaatjes, veel tekst etc gaat alles goed. Maar zodra ik een fancy tabel in de left floating Div zet, wordt de right floating Div naar beneden geduwd, net onder de content van de left floating Div.

Zodra ik de pagina reload, staat het opeens goed (daarom moest ik denken aan een rendering bug..)

Ik heb dit probleem alleen met Firefox (2.0.0.11) en nooit met IE6, IE7, Safari 2 of Opera 9.

Test voorbeeld
Bekijk mijn test pagina zonder probleem
Bekijk mijn test pagina met probleem

Ik wil graag de structuur / opbouw van de pagina zo houden. Hoewel in bijna begin te denken dat ik straks weer terug moet naar tables. Dat zie ik toch niet zo zitten ;)

Alvast onwijs bedankt voor je tijd!

Tweakers Oplossing
Zet in de html-source, het rechts floatende element voor het links floatende element.
Zodoende hoeft de rechter float niet meer te wachten op de rendering van de linker-float.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 12:01 ]

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11 01:18
Hier in FF3 Beta1 gaat alles goed, ik heb wel eens vaker dit soort rare taferelen gezien, en het kost altijd veel tijd :+.

Probeer eens om de linker en de rechter DIV een "position:absolute"* mee te geven.

*Heb zelf altijd problemen om de uitwerkingen van de verschillende postition waarden te onthouden, vaak gooi ik er een paar tegen aan en werkt het nadien ook.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 20:49
@pin_point
Zodra hij de boel een position absolute meegeeft zal de float niet weer werken, dus zal hij de boel anders moeten opbouwen. Verder is dat niet echt een oplossing maar een work around. Ik heb hier in FF2 wel het probleem, maar zou echt niet weten hoe het zou moeten worden opgelost.

Heb je toevallig al gezocht?

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Off the top of my head: zet de rechts floatende div eens voor de links floatende div? (in de code dus)

Verwijderd

Topicstarter
Dank Geert.H :) Wilde het zojuist posten.
En ook pin_point dank voor je reactie. Gebruik ook op z'n tijd absoluut en relatief gepositioneerde elementen, maar in dit verhaal liever niet.

Heb op GoT gezocht, en op de rest van teh internets. Geen resultaat. Heb dit keer ook echt geen idee :S

Verwijderd

Topicstarter
1st_Ro schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:36:
Off the top of my head: zet de rechts floatende div eens voor de links floatende div? (in de code dus)
Je bent een held! Dat lijkt inderdaad het probleem op te lossen (als ik nu test in FF2). Kan me niet voorstellen dat ik dat nooit geprobeerd heb, maar super! Ik ga nog even verder testen.. kom zsm met update.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is in principe wel een renderbugje van FF, maar door de sourcevolgorde om te draaien, hoeft de float naar rechts niet meer te wachten op de rendering van de linker-float (en thus wordt ie direct netjes gepositioneerd).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja ik heb dat ooit wel eens met iets soortgelijks gehad.. Dacht eerst dat het aan een te groot CSS file lag, maar dat was het ook niet. Stom dat ik het niet eerder geprobeerd heb in dit geval. Lijkt inderdaad overal goed te werken. F*ck ben ik blij mee zeg. Moet ik helaas weer verder werken ipv dagje 'forummen' ;)

Thanks all!
Pagina: 1