Pulserende downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Dag beste medetweakers,

ik heb een aardig vervelend probleempje. Mijn download/upload lijkt te pulseren tussen 0 en maximumsnelheid met eenzelfde frequentie. Ik merkte al dat mijn internet soms precies enorme lagspikes had waar er pagina's niet geladen konden worden waarvan ik bijna zeker was dat die niet down waren (de verbinding werd geherinitialiseerd). Nu ging ik deze nacht even een gratis game opzetten om te downloaden (Perfect World).
'smorgens merkte ik dat er best weinig gedownload was van die 2gb. Toen maar mijn azureus statistiekjes erbij gehaald en daar zag ik duidelijk het probleem.

Hier zou normaal een plaatje komen wat ik even ging uploaden maar dat lijkt niet al te best te lukken..

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Router omzeep? Lijkt me straf dat het telkens pulseerd met dezelfde frequentie. Ben dus een belgacom gebruiker uit belgië met ADSL..

Alvast bedankt

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 16:58
het zou kunnen zijn dat er teveel verbindingen met de torrent zijn, je zou het aantal verbindingen lager kunnen zetten. vooral goedkope routers zitten er nog wel eens mee, en duurdere op een gegeven moment ook.

• Thomson
Het probleem doet zich ook voor wanneer ik geen torrents aan het downloaden ben. Heb sowieso al maar 30 verbindingen / torrent open. Denk dat het daar dus niet heel veel mee te maken heeft.

Zal straks maar eens naar belgacom bellen..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
30 verbindingen per torrent? Hou het in elk geval onder de 100-125 in totaal. Meer ga je echt niet merken in de snelheid.

PSN: djmurcielago

• Thomson
Dat is maximum/torrent. Totaal staat op 80 ;)

Maar blijkbaar ligt het probleem dus enkel aan het wireless. Ikzelf zit meestal op de laptop en daar had ik er last van. Mijn vader en broertje klaagde dat ze ook last hadden van traag internet maar daar gaat het toch niet over hetzelfde. Zij hangen wel aan een kabel dus dacht ik dat het daar niet aan lag. Als ik op mijn desktop probeer te downloaden blijft ie vrolijk doordoen. Erg vreemd.

Morgen eens aan een kameraad vragen of hij even kan komen proberen of hij hetzelfde probleem heeft, anders router buitenkicken en een andere gaan halen :)

Bedankt voor alle hulp!