[VISTA] Groot bestand kopieeren netwerk niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mijn pc(vista) een groot bestand (1gig) wilt kopieeren naar mijn laptop (vista) dan komt er structureel na een paar minuten een foutmelding dat de opgegeven netwerknaam niet langer meer beschikbaar is. Terwijl het netwerk gewoon online is.

Ik zit met de laptop via het w-lan netwerk, en met de pc rechtstreeks per draad op de router.
Ook als ik de laptop met een kabel op de router zet, dan komt deze melding ook gewoon.
Kleinere bestanden gaan wel goed eigenlijk.

Ook tijdens het synchroniseren komt het af en toe voor bij grotere bestanden.
Mijn pc(Vista) en mijn server (XP) (beide bedraad dus) hebben dit probleem eigenlijk nooit.

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
valt je laptop niet toevallig in powersave tijdens het wachten van het copieren?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Ik ken het probleem. Ik heb het al heel vaak gehad, ook bij XP. Je moet gewoon het venster met de mapinhoud waarnaar je kopieert ook open houden.

[ Voor 6% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 03-01-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DeepFreeze.NL schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:27:
Ik ken het probleem. Ik heb het al heel vaak gehad, ook bij XP. Je moet gewoon het venster waarnaar je kopieert ook open houden.
Vreemde opmerking; ik kopieer regelmatig meer DVD-ISO's over WLAN van mijn servertje (XP) naar mijn laptop (XP of Vista) zonder enige timeout, zonder snelheidsverlies en erg stabiel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Dat probleem heb ik ook, dit schijnt gewoon een bug te zijn in Vista. Wordt opgelost in SP1

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Thuis maak ik gebruik van een Windows XP prof sp2 volledig geupdate en mijn zakelijke laptop Windows Vista Ent. en ik Kopieer ook regelmatig grote bestanden van zelfs meer dan 1 GB (DVD's) en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Maar misschien is dit een oplossing: (KLIK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je quicksilver,
meteen ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmits
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
ik heb dit zelfde probleem met een windows server; ik heb thuis windows2003r2 draaien met alle updates en als ik mp3 vanaf de server speel dan hangt die wel is of stopt geheel en media player geeft dan de melding dat netwerk niet meer beschikbaar is.

Ik heb dit probleem op meedere clients; eerst dacht dat me switch aan spacen was maar ik heb een nieuwe en probleem is er nog steeds. iemand idee?

over wireless lijkt probleem zich vaker voor te doen dan over bekabeld maar over kabel is het er ook zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door dsmits op 03-01-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dsmits schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:02:
Ik heb dit probleem op meedere clients; eerst dacht dat me switch aan spacen was maar ik heb een nieuwe en probleem is er nog steeds. iemand idee?
Al eens overwogen om het niet alleen op basis van een 'gut feeling' te doen maar er bijvoorbeeld eens een netwerk sniffer tegenaan te gooien en daadwerkelijk te controleren wat er precies gebeurt?

Dat lijkt me eerlijk gezegd zinvoller en constructiever werken dan gelijk roepen "is een Vista bug dus laat maar".

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmits
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
alt-92 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:59:
[...]

Al eens overwogen om het niet alleen op basis van een 'gut feeling' te doen maar er bijvoorbeeld eens een netwerk sniffer tegenaan te gooien en daadwerkelijk te controleren wat er precies gebeurt?

Dat lijkt me eerlijk gezegd zinvoller en constructiever werken dan gelijk roepen "is een Vista bug dus laat maar".
had misschien beter een eigen topic aan kunnen maken want mij hoor je vista niet de schuld geven. Het geluid staat op windows 2003 server en de clients zijn zowel XP als Vista. Ik verdenk mijn windows 2003 server er van. En ik kan inderdaad met packet ding aan de gang waar mote op letten? want als media player dus zegt dat netwerk er niet meer is en dan in verkenner kijk zie ik nog wel de lijst staan. en als opnieuw de mp3 start werkt het ook gewoon. Probleem doet zich ook voor als grote bestanden kopier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dsmits schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:02:
[...]

had misschien beter een eigen topic aan kunnen maken want mij hoor je vista niet de schuld geven. Het geluid staat op windows 2003 server en de clients zijn zowel XP als Vista. Ik verdenk mijn windows 2003 server er van. En ik kan inderdaad met packet ding aan de gang waar mote op letten? want als media player dus zegt dat netwerk er niet meer is en dan in verkenner kijk zie ik nog wel de lijst staan. en als opnieuw de mp3 start werkt het ook gewoon. Probleem doet zich ook voor als grote bestanden kopier.
Heel vreemd want je zou juist verwachten dat een server-editie mooi stabiele datastromen wegtrapt.

Het lijkt me zinvol dat je inderdaad een eigen topic hier misschien over start maar dan wel voorzien, alvast, van eventuele loggings/meldingen van zowel de server als de clients op het moment dat de data-transfer niet meer werkt (en natuurlijk wat je zelf hebt gezocht/geprobeerd op basis van die logging).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kickje.

Heb vista sp1 hier draaien op een Dell Latitude D630 laptop. Gaat prima opzich, maar bij het verplaatsen van grote bestanden van de laptop naar mn server stopt het kopieren gewoon. Ik zie in DU meter dat er niks meer over gaat en in windows ziet alles er gewoon hetzelfde uit. Geen foutmelding ofzo en het kopieer venster staat er nog vrolijk. Alle netwerk verkeer is gestopt, dus ook geen internet meer. De netwerk kaart kan ik niet repairen (reageert niet) en een restart duurt minstens 5 minuten..alsof hij ergens op wacht.
Heb die fix geprobeerd van howtogeek. Dan kopieert hij helemaal niet meer...

Ook zo'n beetje alle settings van de nic geprobeerd, maar dat maakt allemaal niets uit. Power saving ook uitgesloten.

Nog anderen met dit probleem en wellicht een oplossing?
Pagina: 1