Voor onze pdf/eps/xml preview productie server ben ik bezig met wat scripting om onze kranten snel door een workflow te sturen. De hoofdapplicaties om dit te doen zijn quark xpress, acrobat, en een op xml gebasseerd nieuwssysteem, nu is het openen van een quark bestand allemaal niet zo'n probleem met automator/applescript maar ik zou graag iets willen hebben zoals AutoIt dit kent: (WinWait,Send) om fouten op te vangen en de juiste handelingen te doen, iemand een idee?
QuicKeys ?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Bedoel je dat je fouten wilt opvangen en/of wachttijd wilt instellen?leon1e schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 08:21:
maar ik zou graag iets willen hebben zoals AutoIt dit kent: (WinWait,Send) om fouten op te vangen en de juiste handelingen te doen, iemand een idee?
Kan in Applescript met try en timeout statements (code niet getest, foutjes voorbehouden):
AppleScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| on open x set result to openFile(x) of me if (result is not {}) then -- vang de fout op displayDialog("Er is een probleem: " & return & (msg of result)) of me end if end open on openFile(thatFile) try tell application "Blah" to open thatFile on error errMsg number errNum from errObject return {error:true, msg:errMsg, num:errNum, obj:errObject} end try return {} end openFile on displayDialog(dialogText) with timeout of 86400 seconds activate display dialog dialogText buttons "OK" default button 1 end timeout end displayDialog |