Toon posts:

Lagstoten tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb al een tijdje een probleem sinds mijn computer op mn kamer staat. Voorheen had ik altijd de computer beneden staan en had ik via de kabel direct naar de modem internet, en nooit lag gehad. Nu staat beneden bij een andere computer de Netgear WGR614v7, zodat ik met een Netgear WG111v2 (draadloze internet stick) daarnaartoe kan connecten. Internet doet het meestal prima, maar als ik ga gamen (Call of Duty 2) heb ik steeds lagstoten. Het gaat een tijdje goed, zonder lagstoten of wat dan ook. Ineens krijg ik een lagstoot, en staat er voor 2 seconden ofzo 'Connection Interrupted'. Daarna gaat het spel gewoon weer door.
Het is alleen best wel irritant als je om de twee rondes zo'n lagstoot krijgt. Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd, zoals firewalls uitzetten, de draadloze route van g & b naar g only veranderen. Sinds vandaag is een vriend van me ook bij me, we houden hier een soort lan met zn 2en zeg maar. Hij zit ook met een draadloze stick in zijn computer, maar hij heeft er nog meer last van. Bij hem sluit de internetconnectie af en toe ook helemaal af, voor ongeveer een minuut en daarna doet ie het weer..

Nog wat instellingen van mn router:

Internet Port
MAC Address 00:1B:2F:00:72:3F
IP Address 82.157.26.254
DHCP DHCPClient
IP Subnet Mask 255.255.252.0
Domain Name Server 194.134.5.5
194.134.5.55

LAN Port

MAC Address 00:1B:2F:00:72:3E
IP Address 192.168.1.1
DHCP ON
IP Subnet Mask 255.255.255.0

Wireless Port
Name (SSID) ninsu
Region Europe
Channel 13
Mode g only
Wireless AP ON
Broadcast Name ON

Alvast bedankt voor het lezen.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Wat is de afstand tussen jouw pc en de draadloze router?

Is het geen optie om een kabeltje te trekken?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Op welke kanalen werken de rest van de WLAN verbindingen bij je in de buurt? (Gebruik netstumbler om dit te bekijken) Staat er een dect telefoonset in de buurt van jou draadloze router of staat er een magnetron in de straal?

Verwijderd

Topicstarter
@ Swaptor, het is ongeveer 15 meter, en het was ook een optie om een kabel te trekken als er niks anders mogelijk was.. het liefst krijg ik dit gewoon aan het werk natuurlijk.

@ Hurricane, nu ik het bekijk staat er nog eentje op 13, eentje 11 en eentje op 6. Zelf ben ik ook 13. En er staat een telefoonset een aantal centimeter van mijn router af.. Ik zal alvast proberen wat dingen te regelen met de router enzo, kijken of dat misschien een oplossing is.

bedankt!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:30:
@ Swaptor, het is ongeveer 15 meter, en het was ook een optie om een kabel te trekken als er niks anders mogelijk was.. het liefst krijg ik dit gewoon aan het werk natuurlijk.
bedankt!
Liever-koekjes worden vaak niet gebakken. De optie die er is om eens te kijken of je lag ook voorkomt als je bekabeld de game draait. De lengte van de kabel (al dan niet door versjouwen van de PC) mag tot ruim 180m zonder noemenswaardig signaalverlies.

Hiermee voorkomen we dat het een discussie gaat worden over mogelijke factoren die WLAN beinvloeden (en dat zijn er nogal wat) waardoor je zometeen misschien zelf het overzicht verliest. Als gamen met een UTP-kabel ook dezelfde symptomen geeft, dan moeten we het zoeken in je PC/software of je router/internet. Geeft het gamen met kabel geen problemen, dan moeten we terug naar WLAN troubleshooting.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2008 12:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

MAX3400 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:32:
[...]

Liever-koekjes worden vaak niet gebakken. De optie die er is om eens te kijken of je lag ook voorkomt als je bekabeld de game draait. De lengte van de kabel (al dan niet door versjouwen van de PC) mag tot ruim 180m zonder noemenswaardig signaalverlies.
Voor UTP word altijd max 100 meter aangereden, dit moet ook wel genoeg zijn als je er 15m af zit.

Verder is gamen via wireless waardeloos, ook file transfers zijn niet grappig om te doen, ik gebruik het alleen om een beetje mee te internetten en dan werkt het wel goed.
Als je een kabel kan trekken moet je dit altijd doen.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
@ MAX3400, ik heb al geprobeerd om gekabeld de game te draaien, en dat lukt prima. Nou is mijn moeder niet zo tevreden als ik alle kabels zo door het huis heen ga trekken, en ze weten ook niet hoe ze de kabels moeten verwerken blabla. Kleine kans dat ik een internetverbinding krijg met de kabel dus. Ik zal moeten proberen om op de een of andere manier de draadloze verbinding werkend te krijgen, maar hoe weet ik dus niet.

Oja btw, ik heb het netwerk op kanaal 1 gezet en de telefoon 2 meter van de router afgezet. Weinig merkbaar verschil, maar wel wat.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 13:33 ]

• MAX3400
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Goed, het probleem zit 'm dus in je WLAN (ergens). Dome vraag: wat voor materiaal zijn muren/vloeren tussen jouw PC en de router? Kan je eens proberen om de PC in dezelfde kamer te zetten als de router en dan kijken wat WLAN doet?

Ben het met je eens; de opties zijn wat beperkt maar er zijn zo ontzettend veel factoren waardoor WLAN kan storen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
De vloer is beton uiteraard, muren ook, en heb gewoon een tapijt in mn kamer. Hij hoeft maar door 1 vloer verder, want mn kamer is met éen trap omhoog en dan ben je er.. Ik heb geprobeerd het op de laptop te doen beneden, even snel cod2 geïnstalleerd en hij doet precies hetzelfde...

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
ga eens naar

Start/Uitvoeren/services.msc/Wireless Zero Configuration-service. en zet deze uit.
heeft voor mij gewerkt

Verwijderd

Topicstarter
alsnog bedankt voor alle hulp, maar we zijn toch maar gegaan voor een kabel. Ik heb nu de router boven staan, een utpkabel naar beneden getrokken via heel veel omwegen naar de modem en heb nu vloeiende internet verbinding. =)

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
was dat niet gelukt wat ik gezegd had?
ik had precies hetzelfde probleem met lagspikes
wireless zero uitzetten en alles was goed :P
Pagina: 1