Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inkomende SMS'jes doorsturen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop sindskort op zak met 3 telefoons (LG K900, Samsung SGH-E900, Nokia 6600)
Alles leuk en aardig, maar dit is natuurlijk te overdreven, vandaar dat ik regelmatig een telefoon thuis laat liggen, deze telefoon schakel ik dan door met een telefoon die ik bij me heb, nu was mn vraag of dit ook mogelijk is met SMS'jes, zodat inkomende SMS'tjes worden verzonden naar een nummer die ik dan van te voren ingesteld heb, eventueel mag die het ook doorverzenden (Dus dat ie eerst op telefoon X komt en telefoon X verzendt het automatisch na telefoon Z).

Is hier mischien software voor die ik kan installeren op m'n telefoon, of zijn er provider's die dat kunnen regelen?, ze zijn weliswaar niet alle 3 voorzien van een abonnement.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 03-01-2008 09:13 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
2 telefoons dumpen? :P

Verder mischien kijken naar een dualsim oplossing?

En over je vraag heb ik geen idee :P

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
De providers in Nederland ondersteunen het niet. Er is wel een doorstuur-code net als voor gesprekken (wat je normaal in je telefoonmenu doet), maar deze wordt in Nederland genegeerd.

Ik denk dat er voor je Nokia 6600 zeker wel een programmatje te krijgen is. Deze heeft namelijk een S60 interface/besturingssyteem. Daarop kun je vrij gemakkelijk programma's installeren die veel macht kunnen uitoefenen op de telefoon.

Voor de andere telefoons weet ik het niet (geen ervaring mee), maar ik betwijfel dat het via een normaal java appletje kan.

Wat betreft dual sim oplossing, dit kun je doen, maar besef je wel dat je telefoon dan eens per x minuten gaat overschakelen naar sim2, daar een minuut wacht op berichtjes en dan weer terugschakeld. Gevolg is dat je iedere x minuten een minuut niet bereikbaar bent. Bovendien kunnen deze dingen meestal maar 2 sims aan. Onder een S60 telefoon kan dit al helemaal niet automatisch, want die gaan toestemming vragen om over te schakelen. Natuurlijk kun je dan nog altijd handmatig af en toe schakelen. Verder is het bij veel toestellen zo dat je batterij erg snel leeg raakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Nijn op 03-01-2008 00:18 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 19:50
Irritant inderdaad. Ik heb een duo sim (1 abo 2 toestellen) en hetzelfde probleem.

Je moet in eerste instantie bij je provider zijn denk ik. Als die eenmaal een sms aflevert verwijderd deze de sms uit zijn systeem. Aangezien ik niet denk dat je het beste kunt kijken of je SMSjes via bluetooth of active sync kunt synchroniseren.

[ Voor 3% gewijzigd door djluc op 03-01-2008 00:17 ]

Verwijderd

via bluetooth / kabel aan je pc hangen, en vervolgens via je pc de boel doorsturen? :) Zal vast wel een progsel voor beschikbaar zijn.