Toon posts:

iMac knalt uit tijdens instaltie XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Mijn splinternieuwe iMac knalt telkens tijdens de Windows instalatie uit, ik heb 5 pogingen gedaan, maar telkens het zelfde liedje:

Het Windows installatie proces begint met formatteren en bestand installatie. Dan start de computer opnieuw; ik zie het Windows XP logo, dan komt een scherm die sommige kenmerken van XP beschrijft; en hij zegt dat de installatie nog een 39 minuten zal duren; links onderin zie je wat blokjes bewegen dat duidt dat iets vlekkenloos verder gaat. Nochtans, na ongeveer vijf seconden van dit scherm, sluit de computer eenvoudig af. Indien ik hem opnieuw aan zet, heb ik de keuze een toets in te drukken om opnieuw van schijf te starten; indien ik dat doe, het begint opnieuw natuurlijk;, maar indien ik niet doe, gebeurt het zelfde weer tijdens de instalatie.

De CD is in orde, ik heb het ook met Vista geprobeerd, maar hiermee knalt ie er al helemaal snel uit, namelijk al bij de eerste stap; de bestanden laden.

Voordat ik dit topic opende heb ik dus even gegoogled en bleek ik niet de enige te zijn, en ik kwam hierop:

Yo, guys, problem solved....(i had the same problem yesterday,my appology for yesterdays post)
here is what I did:
first in Mac os, and copy the asms file from ISO file or CD you have, paste it into
c:\ drive.

restart the computer WITHOUT PUTTING THE CD IN, this time when you go into windows, it will ask you for "asms", find it in c:/,you just type the address "c:/asms", and after a few second, it will ask for the "asms" again, now put in the Windows CD
then everyting goes smoothly.....windows....
good luck

Dit is vast nuttig, maar ik snap niks van het vet gedrukte deel, is er iemand die mij dit kan verhelderen wat hier precies mee bedoeld wordt, en wat ik moet doen?

Andere oplossingen en tips zijn welkom,

Bedankt

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:20

franssie

Save the albatross

Nou dat is mooi Engels!
Wat hij/zij/het lijkt te doen is een bestand neerzetten in de/een partitie van XP die blijkbaar al eerder was aangemaakt.
Maar aangezien jij niet beschrijft wat je al gedaan/gewijzigd hebt op je mac voordat je met de installatie begonnen bent kan ik dus niet helpen (en ga ik je niet helpen en velen ook niet denk ik omdat het niet kan zonder extra info).
Werk je met parallells of bootcamp, welke manuals heb je al gevonden en gevolgd van mensen waar het wel werkt?

/edit: ik las: "iMac knalt uitelkaar tijdens instaltie XP" en dat trok wel de aandacht :+

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 03-01-2008 00:36 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1: heb je de boot camp assistant gedraaid voor je begon?
2: wat voor Windows cd heb je?
3: weet je zeker dat de CD in orde is?
4: heb je onder OSX stabiliteits problemen gehad?
5: heb je al een hardware test gedraaid? Dit doe je door je iMac op te starten van de 'iMac Install Disk 1', maar dan met de D (ezelsbrug: Diagnostics) toets ingedrukt ipv de C.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gebruik bootcamp voor het instaleren van Windows, momenteel heb ik XP MCE geinstalleerd, dit verliep vlekkenloos, ik ben nu tevreden met deze windows maar ik zou toch willen weten hoe dit komt.

De CD is in orde, welliswaar een kopie, maar aangezien ik hem opnieuw heb gebrand met een ander proggie en ik niet de enige ben zou het hier niet aan moeten liggen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:20

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:08:
ik heb gebruik bootcamp voor het instaleren van Windows, momenteel heb ik XP MCE geinstalleerd, dit verliep vlekkenloos, ik ben nu tevreden met deze windows maar ik zou toch willen weten hoe dit komt.

De CD is in orde, welliswaar een kopie, maar aangezien ik hem opnieuw heb gebrand met een ander proggie en ik niet de enige ben zou het hier niet aan moeten liggen.
ik zie hier al drie redenen voor problemen:
1 - welliswaar een kopie (lezen van origineel)
2 - gebrand (branden van origineel)
3 - met een ander proggie (interpreteren van lezing van origineel door ander gemaakt)

ergens kan er een bitje of twee omgevallen zijn toch?
maar goed dat het werkt!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Voor het installeren van windows xp via bootcamp moet je gebruik maken van een windows cd met service pack 2 geslipstreamed. Ik weet niet wat er gebeurt als je dit niet doet, maar jou probleem zou hier best aan kunnen liggen.

En dat het nu wel werkt met windows MCE, zou dus kunnen zijn omdat er in de laatste editie van MCE al standaard service pack 2 zit.
Pagina: 1