Toon posts:

Webaccess voor software gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een applicatie, soort remote desktop achtig iets, dat slechts één programma toont. Dus kortom voor dat programma is geen webversie beschikbaar, maar ik wil hem toch via het web laten zien.

Iemand een suggestie hiervoor?

Zelf heb ik al zitten klooien met diverse remote desktop programma's, maar die hebben niet de mogelijkheid om slechts toegang tot 1 applicatie te geven. Ook ga je daarmee problemen krijgen als je met meerdere gebruikers op 1 PC werkt. Zodra een gebruiker B de PC gebruikt kan gebruiker A niet via remote desktop werken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zoek eens op application streaming: http://www.google.co.uk/s...plication+streaming&meta=

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met NLite XP uitkleden, en dan een virtual PC maken met alleen die applicatie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
@djluc: Ben aan het zoeken geslagen, maar kan nog niets vinden wat een beetje betaalbaar is...

@gambieter: ik heb ook aan zoiets gedacht. Maar, er moet heel veel worden uitgeschakeld dan, zoals CTRL+ALT+DEL, de complete taakbalk, de mogelijkheid de cmputer uit te schakelen, etc.
En dan daarnaast kan ik het maar voor 1 gebruiker gebruiken. Twee gebruikers kunnen dan niet werken met 1 applicatie.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Wat is je budget ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is Thinstall niets voor je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Even wat duidelijkheid scheppen.
Een klant heeft een software pakket draaien dat onderhoudplanning doet. om up-to-date te blijven ontvangt hij regelmatig een update die hij handmatig moet gaan verwerken. Dat wil hij uitbesteden, maar dan wil hij ook daarnaast overal ter wereld verbinding kunnen maken met dat software pakket.
En dan ook nog eens met meerdere gebruikers tegelijkertijd.

Ik heb nu hier een server staan van hem, waarmee ik die updates voortaan geautomatiseerd verwerk. Nu moet ik alleen nog die toegang overal ter wereld voor elkaar zien te boxen, en daar loop ik dus klem nu.

Ikzelf zat aan 2 opties te denken:
1. application streaming (ik probeer dat nu op te zetten, maar dat valt niet mee, en ik weet niet of dan iedere keer de updates verwerkt zijn in het gestreamde pakket)
2. Soort VPN verbinding, waarbij de klant dus wel software zelf moet installeren op zijn laptops. Nadeel hiervan is echter dat je dan direct de complete netwerkomgeving te zien krijgt, en ik wil eigenlijk dan een VPN verbinding opzetten waarbij de klant alleen zijn eigen mappen te zien krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gebeld: antwoord van hen is NEE

• MAX3400

MAX3400

Met application streaming moet je elke keer de source "updaten" en daarna weer beschikbaar stellen voor users zoals:

- Install Word
- Stream Word over WWW
- Install KB398592 for Word
- Make new stream
- Stream Word over WWW

Dingen als SoftGrid of Citrix zijn hier vrij goed voor in te zetten. Thinstall kan het ook wel maar in alle gevallen zal je redelijk wat werk aan jouw kant hebben; vooral als een update relatief vaak moet worden uitgevoerd.

Maaaruh, als de klant toch zelf zijn laptop mag beheren/installeren... Waarom dan niet een FTP-site opzetten met de laatste update erin die ze dan downloaden en installeren?
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Heb even gebeld: antwoord van hen is NEE
Opvallend; ik had verwacht dat ze minstens zouden aanbieden wat wel kan met hun pakket. Ik vind het erg fijn werken maar het is inderdaad niet streaming.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2008 14:07 ]

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Ik weet niet hoeveel mensen eraan moeten kunnen en wat het budget is, anders is Citrix misschien wat voor je.

edit: ^^ met hierboven dus.

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 03-01-2008 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:05:
Maaaruh, als de klant toch zelf zijn laptop mag beheren/installeren... Waarom dan niet een FTP-site opzetten met de laatste update erin die ze dan downloaden en installeren?
Omdat die klant daar nu juist vanaf wil. Hij wil het liefste een icoon op zijn desktop, klik er op en de pc start automatisch de laatste versie op. Alle rompslomp van updaten enzovoort, daar wil hij nu net vanaf.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:08:
[...]

Omdat die klant daar nu juist vanaf wil. Hij wil het liefste een icoon op zijn desktop, klik er op en de pc start automatisch de laatste versie op. Alle rompslomp van updaten enzovoort, daar wil hij nu net vanaf.
Duidelijk!

Goed, dan is de vraag wat het budget is. Want er is enorm veel mogelijk over WAN-verbindingen met applicaties maar aan alles hangt een prijsje. Kan me zomaar indenken dat een enkele Citrix-bak met SoftGrid en CAG uitstekend kunnen voldoen; maar dan zit je al snel richting de 30K qua aanschaf.

*edit*
CAG hoeft niet per se maar is wel handig in DMZ...

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2008 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
30K is wel wat veel. De klant zal er voor moeten betalen, maar dat zal per jaar stoppen rond de 1000 euri. En dan wil ik er ook nog iets aan verdienen als het even kan...

Zit zojuist te denken dat er misschien iets mogelijk is middels een automatisch gesynchroniseerde map. Ik op de server een map automatisch laten synchronizen met een map op zijn laptop. Dan kan hij het gewoon lokaal opstarten.

Even uitzoeken...

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Als het niet meer is dan een losse .exe in een map kan je het zo wel doen ja. Dan kan je nog altijd een VPN opzetten. Eventueel de server met die map share erop in een aparte range en zorgen dat je VPN users alleen aan die range mogen.

Dan is het niet meer dan bijvoorbeeld een 2de hands netscreen of iets dergelijks op de kop tikken en een VPN client aan de klant geven (softremote ofzo als het voor netscreen is). Een DMZ zone erop en zorgen dat je vpn users enkel daar aan kunnen.

Netscreens vind je al onder de 100€ op ebay en zijn geweldige bakjes. Een licentie softremote kost iets van 150$ dacht ik.

Een andere oplossing is gewoon terminal services. Ik neem aan dat die toepassing al op een windows server draait ? Dan is het niet meer dan wat CALs aankopen. Dan kan je nog kiezen of je het met een vpn doet of rdp over ssl en dus die bak rechtstreeks op het net hangen.
Je kan perfect een .rdp bestand maken dat automatisch inlogt op de terminal server en dat programma start (zelfs zonder systray, startknop, bureaublad,...).

[ Voor 37% gewijzigd door DinX op 03-01-2008 14:30 ]

• MAX3400

MAX3400

DinX: RDP zou een optie kunnen zijn inderdaad. Probleem waar je tegenaan loopt is, in mijn ervaring, dat veel lokaties geen RDP aankunnen. Specifieker: ik ken genoeg conferentie-centra, hotels etc. die alleen poortje 80 open hebben staan en that's it. Hierdoor is de mogelijkheid tot verbinden naar secure omgeving al snel een probleem.

Algemeen: 1000 Euro is een vrij krap budget. Misschien dat je iets kan zoeken/vinden in de Linux-hoek met application-streaming en WINE??

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 13:34

BFS

Rude awakening

MAX3400 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:10:
[...]

Duidelijk!

Goed, dan is de vraag wat het budget is. Want er is enorm veel mogelijk over WAN-verbindingen met applicaties maar aan alles hangt een prijsje. Kan me zomaar indenken dat een enkele Citrix-bak met SoftGrid en CAG uitstekend kunnen voldoen; maar dan zit je al snel richting de 30K qua aanschaf.

*edit*
CAG hoeft niet per se maar is wel handig in DMZ...
Waarom zo groot denken? Is Access Essentials niet iets voor deze situatie?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

MAX3400 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:33:
DinX: RDP zou een optie kunnen zijn inderdaad. Probleem waar je tegenaan loopt is, in mijn ervaring, dat veel lokaties geen RDP aankunnen. Specifieker: ik ken genoeg conferentie-centra, hotels etc. die alleen poortje 80 open hebben staan en that's it. Hierdoor is de mogelijkheid tot verbinden naar secure omgeving al snel een probleem.

Algemeen: 1000 Euro is een vrij krap budget. Misschien dat je iets kan zoeken/vinden in de Linux-hoek met application-streaming en WINE??
Mja, als het echt van eender waar moet kunnen kom je al snel uit op vpn over ssl enzo. Want dan gaat waarschijnlijk enkel 80 en 443 open staan. Geen idee of Citrix volledig over 443 kan werken ? Maarja, dan zit je weer met dat budget van 1000€. VPN over ssl kan je dan ook al op je buik schrijven.

• MAX3400

MAX3400

BFS schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:35:
[...]

Waarom zo groot denken? Is Access Essentials niet iets voor deze situatie?
Tot op zekere hoogte eens... Maar dat zijn eigenlijk simpel gezegd user-licenses die, in mijn ogen, op langere termijn duurder zijn dan een infra met bepaalde licentie-upgrades. AE is een mooie oplossing maar, afhankelijk van de eisen/wensen van gebruiker en beheerder iets wat niet 1-2-3 uit te breiden of schaalbaar is bij een groeiende organisatie.

• BFS

BFS

Rude awakening

MAX3400 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:46:
[...]

Tot op zekere hoogte eens... Maar dat zijn eigenlijk simpel gezegd user-licenses die, in mijn ogen, op langere termijn duurder zijn dan een infra met bepaalde licentie-upgrades. AE is een mooie oplossing maar, afhankelijk van de eisen/wensen van gebruiker en beheerder iets wat niet 1-2-3 uit te breiden of schaalbaar is bij een groeiende organisatie.
Daar zit wel wat in maar gezien het magere budget vraag ik me af of het wel zo schaalbaar moet/kan/mag zijn.

Ik ben het met je eens dat technisch gezien de CAG met een PS erachter de mooiste oplossing zou zijn. Zeker met wat filters op de CAG...

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me bewust dat ik een heel mager budget heb momenteel. Maar ik wil zeker de mogelijkheid om iets goeds op te zetten open laten. Citrix Access Essentials ziet er op zich wel leuk uit, maar ben wel benieuwd wat zoiets gaat kosten.

Ik heb wel een voorlopige oplossing gevonden met het programma FolderShare. Hiermee is het mogelijk de map op de server automatisch te synchroniseren met de map bij de klant op de laptop.

Voorlopig even opgelost, maar ik blijf wel zoeken naar een mooiere, webbased oplossing.

• MAX3400

MAX3400

AE kost je $250.- per user en dat is inclusief voldoende CAL's. Daarmee ben je dus nog niet uit de kosten qua back-end (hardware/software).

• BFS

BFS

Rude awakening

MAX3400 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:00:
AE kost je $250.- per user en dat is inclusief voldoende CAL's. Daarmee ben je dus nog niet uit de kosten qua back-end (hardware/software).
Zoals ik het nu lees staat er al een Server+OS?
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:54:
Even wat duidelijkheid scheppen.

Ik heb nu hier een server staan van hem, waarmee ik die updates voortaan geautomatiseerd verwerk. Nu moet ik alleen nog die toegang overal ter wereld voor elkaar zien te boxen, en daar loop ik dus klem nu.
Er wordt ook gesproken over €1000 per jaar. Dit zou een eenmalige hogere investering wellicht al wel verantwoorden om de investering vervolgens over meerdere jaren terug te verdienen en er winst op te gaan maken.

[ Voor 13% gewijzigd door BFS op 03-01-2008 15:05 ]

• MAX3400

MAX3400

BFS schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:03:
[...]

Zoals ik het nu lees staat er al een Server+OS?

[...]

Er wordt ook gesproken over €1000 per jaar. Dit zou een eenmalige hogere investering wellicht al wel verantwoorden.
BFS, ik snap je maar op dit moment staat er een server. Over OS is nog niet gesproken maar aangezien we in CSA zitten, ga ik er meestal vanuit dat het een Windows-OS is.

Die 250 dollar is per user incl. een CAL voor een TS-machine. Dat wil niet inhouden dat licenties op de machine zelf, zoals een serverlicentie en licenties voor applicaties zijn inbegrepen. Dat is bij mij onder het begrip back-end opgenomen.

• BFS

BFS

Rude awakening

Zit wat in, ik gebruik het begrip backend meestal iets anders ;)

Maar goed, we hebben nu in ieder geval wat opties voor de TS neergelegd waarover hij zich kan buigen.

Verwijderd

Topicstarter
BFS schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:08:
Maar goed, we hebben nu in ieder geval wat opties voor de TS neergelegd waarover hij zich kan buigen.
En dat is hij dus nu druk aan het doen :)
Dank voor jullie hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 15:29 ]

Pagina: 1