[Testcase] Eindhoven

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:46
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan het centrum van Eindhoven. Met de laagstaande zon en onbewolkte lucht leek het me een mooi moment.

Ik ben nu 2 weken in bezit van mijn Nikon D40x. Begin er steeds meer van te begrijpen. Kan er naar mijn idee steeds beter mee overweg, ook met de RAW foto's die eruit komen rollen.
Daarom wil ik hier een aantal plaatjes laten zien. Ze zijn zeker nog niet van kwaliteit wat je hier af en toe ziet, maar daarom plaats ik ze ook hier, om wat feedback te krijgen.

enjoy

Afbeeldingslocatie: http://www.cvanc.nl/images/200801001.jpg 01 Van Abbe Museum

Afbeeldingslocatie: http://www.cvanc.nl/images/200801002.jpg02 Lichttoren en Emmasingel

Afbeeldingslocatie: http://www.cvanc.nl/images/200801003.jpg03 NRE gebouw

Afbeeldingslocatie: http://www.cvanc.nl/images/200801004.jpg04 Witte dame

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind foto 3 wel aardig, maar naar mijn mening is de rest niet erg boeiend. Probeer eens een creatief standpunt in te nemen, dit helpt vaak om op zichzelf niet boeiende gebouwen toch tot een leuke foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

Cablekevin

CCCP Baby!

Ze zeggen mij eigelijk alle 4 niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Bekende plekken, maar helaas niet echt spannende foto's ...

Vooral de compositie (plaatsing van het hoofdonderwerp in de foto) is erg standaard en vaak zijn er veel afleidende factoren (bomen in beeld etc).
Cablekevin schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:06:
Ze zeggen mij eigelijk alle 4 niets :(
Misschien handig om ook wat opbouwende kritiek erbij te zetten :/

[ Voor 35% gewijzigd door Wacky op 03-01-2008 01:08 ]

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Wacky schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:07:
Bekende plekken, maar helaas niet echt spannende foto's ...

Vooral de compositie (plaatsing van het hoofdonderwerp in de foto) is erg standaard en vaak zijn er veel afleidende factoren (bomen in beeld etc).

[...]

Misschien handig om ook wat opbouwende kritiek erbij te zetten :/
Goed, laat ik ook eens proberen opbouwende kritiek te brengen:

Foto 1:
Stel dat het gebouw is wat je wil vastleggen, dan moet je nagaan wat karakteristiek is aan het gebouw en dat vast leggen (imo is het gebouw zo niet boeiend). Wil je de natuur voor het gebouw vastleggen dan is dat te donker.

Foto 2:
Het gebouw staat scheef. niks staat er volledig op. Het philips gebouw staat er rechts niet volledig op, de tekst "philips" staat er niet volledig op, de mensen links voor staan er niet volledig op, zelfs de mogelijke weerkaatsing van de zon via de ramen staat er niet volledig op. Tevens weer niet echt een sprankelende foto, het is erg donker en het licht wordt niet goed gebruikt.

Foto 3:
vind ik nog de meest gelukte van allemaal, je maakt gebruik van de al wat ondergaande zon. Maar het rechtergdeelte van de foto is te donker en heeft niks met het gebouw te maken.

Foto 4:
Zie commentaar bij foto 2.

Zoals Cablekevin eigenlijk al gezegd heeft: het zegt me niks. Wat wil je zeggen met de foto's? Welk beeld wil vastleggen en met ons delen? Het is niet heel duidelijk.
Sowieso is het heel moeilijk om donkere/ in de schaduw liggende gebouwen te fotograferen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

1.:
Het is zelf een goed en mooi gebouw, alleen de lantaarnpalen verpesten het eigenlijk. Ook de takken die er voor hangen is iets zonde.

2.:
wederom veel 'verstoring' in de foto. zoals die lantaarnpaal en de mensen.
Zonde dat er op het philips gebouw grote advertentie hangt.
Verder staan er heel veel gebouwen op en is het voor mij niet duidelijk (zonder onderschrift) welk gebouw(en) je nou wil laten zien.

3.:
Mooist van de 4, echter het lijkt of het gebouw naar rechts gaat vallen/scharen. Toren van piza idee oid.

4.:
zelfde als 1 en 2. Te veel rommel op de voorkant van de foto. fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

Tipje van mijn kant, het van Abbemuseum had je beter vanaf een andere hoek kunnen nemen.

Zoals hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 21:38
- Naar 600 pixels breed resizen!
- Scherpte zit overal goed.
- Op foto 3 na vindt ik ze te donker (misschien toch op een ander moment van de dag foto's maken)
- Foto 1 had je beter vanuit een andere hoek kunnen nemen (meer naar links denk ik). Dan komt het storende gebouw helemaal links er ook niet op.
- Foto 2 heeft een boeiende compositie voor mij.
- Foto 3 is goed geslaagd; had van mij wel vanuit een lager standpunt genomen mogen worden.
- Foto 4 even spiegelen zodat de tekst op de vlaggen te lezen is (of de foto van de andere kant nemen?)

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:46
Dank jullie wel voor de kritiek.

Ik moet zeggen, ik was blij veel kritiek te krijgen. Ik dacht wat aardige plaatjes te hebben gemaakt, en wou ze hier graag laten zien. Ik moet duidelijk nog veel leren, en idd, misschien was dit niet het goede tijdstip om te fotograferen, misschien moet ik me meer concentreren op foto's zonder storende elementen en bijzonderdere composities. Het is duidelijk dat ik hier foto's van een hoger niveau aan moet leveren voor wat goede kritiek, en dat is fijn. Het legt de lat hoger :)
Dank jullie allen !

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik heb geen verstand van architectuur foto's maar ik vind ze nogal donker en flets (uitzondering #3), misschien kan je het op een mooier moment van de dag nemen?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

caspervc schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:40:
Dank jullie wel voor de kritiek.

Ik moet zeggen, ik was blij veel kritiek te krijgen. Ik dacht wat aardige plaatjes te hebben gemaakt, en wou ze hier graag laten zien. Ik moet duidelijk nog veel leren, en idd, misschien was dit niet het goede tijdstip om te fotograferen, misschien moet ik me meer concentreren op foto's zonder storende elementen en bijzonderdere composities. Het is duidelijk dat ik hier foto's van een hoger niveau aan moet leveren voor wat goede kritiek, en dat is fijn. Het legt de lat hoger :)
Dank jullie allen !
je bent zeker niet de enigste. Ik heb ook net een D40x en tis een super camera, je moet alleen even er mee leren omgaan en leren fotograferen :P
Pagina: 1