Op mijn desktop PC heb ik na de installatie van Ubuntu 7.10 een aantal dingetjes waar ik tegenaan loop. Ik vind het op bepaalde momenten erg stroperig in gebruik. Een voorbeeld hiervan is dat ik bij het scrollen op bepaalde webpagina's een lichte vertraging merk in vergelijking met dezelfde browser (Firefox) onder XP op dezelfde PC. Niet echt heel erg, maar toch. Daarnaast gaat het het minimaliseren, maximaliseren, vergroten en verkleinen van vensters in schokjes en dus niet vloeiend. Ook in het gebruik van Thunderbird gaat de tekst die verplaatst zou moeten worden bij/na het verslepen van bepaalde balken niet soepel. Ik heb dit met de "normal" desktop effects aan. Al met al zijn dit van die dingen die ik graag opgelost zou willen hebben voordat ik volledig over ga stappen op Ubuntu.
Mijn systeemspecs zijn:
Moederbord: Epox 8RDA+
CPU: AMD Athlon XP 2000+
Geheugen: 1 GB Kingston
Videokaart: ATI Radeon 9700 en NVIDIA Geforce 5200 (NVIDIA heb ik gekocht om te testen, omdat ik aanvankelijk dacht dat het aan de ATI lag).
Wat ik heb geprobeerd:
Xorg log bekeken, geen fouten
Planetpenguinracer gespeeld, draait prima (dus 3D werkt goed)
Top uitgevoerd, toch wel vrij hoog geheugengebruik vond ik (Mem: 1035636k total, 699756k used, 335880k free, 70888k buffers).
Desktop effects uitgezet, nog slechter uiteraard dan aan
Ik weet het even niet meer nu. Alles lijkt erop dat de videodriver goed zou moeten functioneren. Maar ik vind het ook apart dat ik het ook met die NVIDIA heb. Ik hoopte door de aanschaf van de NVIDIA het probleem op te kunnen lossen, daar ik van de combinatie ATI en Linux geen bijster goede verhalen hoor.
Iemand die mij kan helpen?
Edit: Even vergeten te vertellen dat ik van beide drivers de restricted driver gebruik, maar in vergelijking met de opensource driver dit niets uitmaakt.
Mijn systeemspecs zijn:
Moederbord: Epox 8RDA+
CPU: AMD Athlon XP 2000+
Geheugen: 1 GB Kingston
Videokaart: ATI Radeon 9700 en NVIDIA Geforce 5200 (NVIDIA heb ik gekocht om te testen, omdat ik aanvankelijk dacht dat het aan de ATI lag).
Wat ik heb geprobeerd:
Xorg log bekeken, geen fouten
Planetpenguinracer gespeeld, draait prima (dus 3D werkt goed)
Top uitgevoerd, toch wel vrij hoog geheugengebruik vond ik (Mem: 1035636k total, 699756k used, 335880k free, 70888k buffers).
Desktop effects uitgezet, nog slechter uiteraard dan aan
Ik weet het even niet meer nu. Alles lijkt erop dat de videodriver goed zou moeten functioneren. Maar ik vind het ook apart dat ik het ook met die NVIDIA heb. Ik hoopte door de aanschaf van de NVIDIA het probleem op te kunnen lossen, daar ik van de combinatie ATI en Linux geen bijster goede verhalen hoor.
Iemand die mij kan helpen?
Edit: Even vergeten te vertellen dat ik van beide drivers de restricted driver gebruik, maar in vergelijking met de opensource driver dit niets uitmaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 21:55 ]